1 fast socialrådgiver og 3 vikarer til opnormering, der brænder for at arbejde med socialt udsatte unge samt unge med nedsat funktionsniveau mellem 14-18 (23) år efter barnets lov, søges.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I ungdomscentret står vi midt i en brydningstid, hvor vi er i gang med at re-tænke velfærdsarbejdet med unge, deres familier og netværk. Ungdomscentret er en del af samarbejdet mellem dagtilbud, børn og familie og skoleområdet i det som vi i fællesskab kalder for Bæredygtig Velfærd. Igennem de senere år har vi oplevet et stigende antal børn og unge med særlige behov, som kalder på de gode tværfaglige løsninger og skabe vedvarende relationer for den unge, ved bl.a. at inddrage familie, netværk og frivilligtilbud i civilsamfundet. Hensigten er at vi tør være nysgerrige og tænke i løsninger sammen med den unge og familien og hvor vi som kommunale aktører kan bevæge os på tværs af vores sædvanlige fagområder.

Vores projektmedarbejdere til Bæredygtig velfærd er fundet og nu har vi brug for gode medarbejderkræfter der vil være med til at fortsætte det eksisterende faglige fællesskab på tværs i Ungdomscentret. Vi søger derfor myndighedsrådgiver indenfor Barnets Lov, Uddannelsesvejledere og vejledere til vores Ungeindsats. 

Vi vil de unge og vi vil rigtig gerne have tid til at være tættere på – og vi mangler DIG!
God energi, et stærkt rådgiver-gen og evnen til at tænke skævt, når det gælder om at finde de rette løsninger for de unge og deres familier, er kodeordene for de profiler, vi søger. Vi arbejder nemlig med de gode og varige løsninger for vores unge i Horsens kommune med stor fokus på de unges varige relationer.

Hvis jeg får stillingen hos jer, hvad skal jeg så lave?
Du får lige en top-5 over de ansvarsområder, du skal kaste dig over, så du kan mærke efter, om stillingerne hos os er noget for dig. Hvis du kan sætte tjek ved punkterne her, kan vi kun blive glade - og hvis der nu er et enkelt, du ikke har erfaring med, skal du blot overbevise os om, at du er kvik til at lære det.
Heldigvis får du nogle gode kolleger, der nok skal sætte dig grundigt ind i dine nye opgaver.
 

  • Du får ansvar for at arbejde med ca. 35 unge mennesker, der alle skal have en god chance for at kunne trives i uddannelse, job og sunde fællesskaber.
  • Du kommer til at arbejde med afsæt i Barnets lov, dvs. både forebyggende §30 indsatser, indsatser efter §32, kompenserende indsatser – herunder dækning af nødvendige merudgifter og dækning af tabt arbejdsfortjeneste efter §86 og §87, samt anbringelsessager i samarbejde med vores kompetente anbringelseskonsulent.
  • Du kommer til at arbejde med unge og familier, der rummer både ressourcer men også mangler den sidste platform for at komme godt videre i livet.
  • Du skal være dygtig til se mulighederne omkring de unge og i de unges civile netværk.
  • Du arbejder med stærkt tværfagligt blik for de kollegaer du sidder sammen med, som er beskæftigelsesrådgivere og uddannelsesvejledere ser vi og du har evnen til netop at søge skæve løsninger på tværs.

Faglige krav og kompetencer
Du kender det garanteret allerede fra tidligere stillinger og måske også fra det job, du sidder i nu. Derfor ved du, at du kommer til at arbejde med nogle af de mennesker i vores samfund, der har det sværest, ligesom du kommer til at arbejde med familier, hvor der kan være komplekse problemstillinger. Du ved også, at det er supergivende, når den rette løsning findes.

Vi har lavet en lille tjekliste til dig, så du kan se, hvad vi har brug for i forhold til din faglighed og hvilke ønsker vi har til dig som kollega:
 
  • Du skal have en relevant uddannelse som socialrådgiver / socialformidler.
  • Du skal lige som os synes, at det er både spændende at finde løsninger på de udfordringer, vores borgere er i, og du får lyst til at give et skulderklap, når enten du eller en fra kollegateamet har gjort en forskel – også selvom den bare er lillebitte.
  • Du har meget gerne relevant arbejdserfaring og har lyst til at blive fortrolig med barnets lov. 
  • Du kan sidde for bordenden og samarbejde tværfagligt.
  • Du skal synes, det er sjovt og spændende at arbejde med unge, deres forældre, netværk og frivillige foreninger – for vi har nemlig fokus på at vores unge får varige relationer.
  • Du har blik for dine kollegaer – for vi vægter både højt fagligt niveau men vil også have det bedste arbejdsmiljø.

Samtidig skal du kunne formidle viden, så de familier, du er rådgiver for, forstår dig. Formidlingen er både mundtlig og skriftlig, så det er også vigtigt, at du kan lide at sidde med den administrative kerneopgave.

Du skal være en kompetent rådgiver og have blik for, hvordan man skruer en godt forløb sammen for den enkelte unge og familie.

Endelig må du gerne have blik for, hvordan vi hele tiden kan blive bedre og skarpere i vores løsning. Du skal synes, at det er sjovt at tænke udvikling og have blik for, hvordan vi fortsat kan levere de rigtige løsninger til vores unge – og hjælper dem med at skabe retning i livet.

Hvor står dit nye skrivebord – og hvem sidder der ellers?
Vi sidder fysisk på Chr. M. Østergårds vej 4 i Horsens, sammen med beskæftigelsesrådgivere og uddannelsesvejledere.  Ungdomscentret løser blandt andet opgaver inden barnets lov for unge fra 14 – 18 (23) år, Lov om aktiv beskæftigelsespolitik for unge mellem 15 og 29, samt uddannelsesvejledningen op til 25 år – vi er den kommunale ungeindsats. Derudover har vi også en del kollegaer, som leverer forskellige indsatser for alle vores fælles unge – i alt er vi knap 120 ansatte i Ungdomscenteret. Du kommer derfor i kontakt med rigtig mange forskellige fagområder og kolleger, som kan være med til at berige arbejdet omkring de unge - de er nemlig mindst lige så knalddygtige og passionerede som os. 

Praktiske detaljer
Der er tale om 1 fast stilling på 37 timer samt 3 opnormeringer på 37 timer, som ønskes besat hurtigst muligt eller senest pr. 01.04.2024, og du får løn efter overenskomst.

Har du specifikke spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Heidi Andersen, leder i Ungdomscentret. Du kan fange hende på 30167198, eller du kan kontakte fagkoordinator Hans Horn på: 30674014.

Vi glæder os til at læse din ansøgning. Den skal sammen med dit CV lande hos os senest fredag den 23.02.2024 kl. 12.00. Vi afholder samtaler onsdag den 28.02.2024.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988488

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook