Afdelingsleder til Natur og Miljø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dygtig og nærværende personaleleder, der kan sætte retning, gå forrest og trives med at skabe sikker drift? Har du samtidig blik for kontinuerligt arbejde med forbedringer, procesudvikling og nye løsningsmuligheder? Vil du være med til at skabe sammenhænge og omstille Horsens til en grønnere og klimatilpasset fremtid? Så er stillingen som afdelingsleder i Natur og Miljø måske noget for dig.

Om os
Natur og Miljø er opdelt i to fagområder under en fælles afdelingschef.

Udgangspunktet for den nye afdelingsleder vil være personaleledelse af 15 dygtige medarbejdere, der er organiseret i de tre teams: Regn- og spildevand, Vandløb og Klimatilpasning.

For de tre teams er kerneopgaven at myndighedsbehandle og vejlede i forhold til alle typer sager om spildevand og overfladevand, samt gennemføre vandløbspleje og vådområde-/vandløbs-/klimatilpasningsprojekter.

Den nye afdelingsleder indgår i et ledelsesteam med afdelingschefen, som har det overordnede ansvar og ledelsen af den øvrige Natur- og Miljøafdeling med 23 medarbejdere fordelt i fire teams: Jord og Grundvand, Natur, Landbrug og Friluftsliv.

Der er et godt socialt og fagligt fællesskab i afdelingen og trods stort pres på sager, som følge af kommunens vækst, er der stort engagement i afdelingen og fokus på humor og god trivsel.

Jobbet
Afdelingslederen har den fulde personaleledelsesopgave i sit fagområde. Horsens Kommune er en kommune i høj vækst, så sagspresset nødvendiggør i særlig grad en synlig og tilstedeværende leder. Det er en central opgave at understøtte i sagsbehandlingen og bistå med faglig sparring og vidensdeling, samt levere beslutningsstøtte og prioritering af sager.

Udgangspunktet for stillingen er ledelse, men det forventes at der også bliver tid til at hjælpe til i opgaveløsningen.

Da væksten i kommunen ser ud til at fortsætte, er det vigtigt at afdelingslederen i samarbejde med medarbejderne løbende arbejder med udvikling af arbejdsprocesserne, så opgaveløsningen og sagsbehandlingen optimeres.

Et vigtigt mål er helhedsorienterede regnvands- og klimatilpasningsløsninger, som skal indarbejdes i byens mange bygge- og anlægsprojekter. Desuden ønsker Horsens Kommune fortsat at deltage i projekt- og udviklingsopgaver i forhold til at realisere Horsens Kommunes ambitiøse planer for grøn omstilling, biodiversitet og klimatilpasning. Aktuelt har vi flere delmål i kommunens Klimaplan 2022 – 2026, bl.a. lavbunds- og klimatilpasningsprojekter og vi deltager i flere EU projekter. Derudover er vi kendte for årligt at gennemføre flere vandløbs- og vådområdeprojekter.

Afdelingslederen får økonomiansvar indenfor udvalgte natur- og miljøområder, primær kontakt til bl.a. forsyningsvirksomhedens ledelse, samt understøtte afdelingschefen i servicering af det politiske niveau, pressehåndtering m.v.

Afdelingslederen skal sammen med afdelingschefen sikre sammenhæng og helhed i afdelingens opgaveløsning og udnyttelse af ressourcerne på tværs af hele afdelingen.
Det er vigtigt, at den nye afdelingsleder bidrager aktivt til det tværgående samarbejde til hele afdelingen og resten af organisationen.

Om dig
Vi forventer, at du har ledelsesmæssig erfaring/ledertalent og en relevant uddannelse, der matcher afdelingens kerneopgaver. Det er en fordel, hvis du har erfaring med en del af de myndighedsopgaver som afdelingen løser. Desuden vil vi vægte, at du har erfaring fra en politisk ledet organisation.

Du skal være optaget af det personlige lederskab og god til at motivere, sætte mål og i det hele taget lede tæt på. Samtidig er du systematisk og god til at udvikle og forankre gode og effektive processer. I den sammenhæng falder det dig også naturligt at etablere opfølgning på opgaveløsningen og bruge den konstruktivt. Du har en inddragende lederstil, så medarbejderne tages med på råd og dermed tager ejerskab for den nødvendige udvikling.
Desuden kan du etablere og opretholde en god relation til en bred vifte af interne og eksterne samarbejdspartnere.

Vi tilbyder
Som afdelingsleder får du et spændende job i en vækstkommune, hvor der er politisk fokus på dit ansvarsområde. Du refererer til chefen for Natur og Miljø og bliver en del af Teknik og Miljøs ledergruppen, hvor der er gode muligheder for sparring og støtte. Samtidig bliver du sammen med seks chefer og seks afdelingsledere en del af den samlede ledergruppe i Teknik og Miljø. Vi sidder som en del af Teknik og Miljø på Rådhuset på Chr. M. Østergaards Vej.

Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Praktiske oplysninger
Stillingen er en fuldtidsstilling, og tiltrædelse forventes til 1. oktober 2023.

Der er ansøgningsfrist den 13. august 2023.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 22. august og 2. samtaler den 28. august 2023. I mellem 1. og 2. samtale vil udvalgte kandidater modtage en personlighedstest, som der bliver fulgt op på sammen med en ansvarlig HR konsulent. Desuden skal der i forbindelse med 2. samtale løses en case.

Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Flemming Larsen på tlf. 7629 2514.

Horsens Kommune ligger smukt med Horsens Fjord mod øst og det bakkede søhøjland mod vest. Kommunen er én af landets hurtigst voksende kommuner. Som en del af denne udvikling, sker der massive investeringer i infrastruktur og der er politisk fokus på byfortætning og flere udstykninger i kommunen. Samtidig er det et ønske, at kommunen fortsat fokuserer på naturen og udvikler sig bæredygtigt.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=a8b7bad4-44f5-4c14-bb03-1f5eb057297d

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861035

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet