Barselsvikar søges til Ydelsesafdelingen på sygedagpengeområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du struktureret, servicemindet, god til at kommunikere og har du en god talforståelse? Så er det måske lige dig, vi står og mangler i vores Team Udbetaling på sygedagpengeområdet.  

I vores team er det vigtigt, at vi har fokus på korrekte beregninger og udbetalinger samt får truffet de korrekte afgørelser. Vi arbejder med fælles ansvar for at give borgere og arbejdsgivere en professionel og korrekt sagsbehandling.

Hvem søger vi?

  • Du er grundig 
    Det er et område med meget lovgivning, som kan være enormt kompleks, men samtidigt meget spændende. Du skal derfor kunne arbejde ud fra Lov om sygedagpenge, Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og Lov om aktiv socialpolitik. Du skal således anvende lovgivningerne som grundlag, når du skal udarbejde solide faglige vurderinger, partshøre, træffe afgørelser samt behandle klager. Du skal desuden have høj disciplin i forhold til at overholde notatpligten og sikre dokumentation i vores sager.
 
  • Du har en god talforståelse 
    Vores opgave er bl.a. at sikre korrekt beregning og udbetaling til den sygemeldte eller udbetaling af refusion til dennes arbejdsgiver. Det er derfor vigtigt, at du har flair for tal og kan gennemskue en beregning. Har du erfaring med afstemnings- og økonomiopgaver, kan vi også tilbyde sådanne opgaver.
     
  • Du kan se nuancerne 
    Vi arbejder i en verden, hvor der skal laves konkrete, individuelle vurderinger og faglige skøn. Du og kollegaerne er nysgerrige og sætter en ære i at fortolke lovgivning og principafgørelser fra Ankestyrelsen samt at omsætte disse til praksis i jeres arbejde.
 
  • Du kan lide, at dit arbejdsområde konstant udvikler sig
    Du bliver en del af et fælles Jobcenter, som hele tiden er i udvikling. Vi arbejder med fokus på løbende at optimere vores arbejdsgange både internt i afdelingen såvel som på tværs i Jobcentret. Vi er forandringsparate og gearet til at kunne håndtere, når vores regering ændrer på lovgivningen. Det er ligeledes vigtigt, at du er en habil IT-bruger og har flair for at lære nye systemer at kende. 
 
  • Du er god til at kommunikere
    Du formulerer dig i et enkelt, forståeligt sprog og kan håndtere telefoniske og personlige samtaler, som til tider kan være både svære og udfordrende. Du er bevidst om, at de mennesker, der skal forstå os, har vidt forskellige forudsætninger. Du skal være indstillet på, at kontakten til borgere og arbejdsgivere primært foregår telefonisk. Henvendelserne drejer sig både om spørgsmål til konkrete sager og generel vejledning, hvorfor forståelse og evne til videreformidling af lovstof er vigtigt.
 
  • Du kan samarbejde og er fleksibel 
I en travl hverdag stilles der krav om, at du kan arbejde i en til tider uforudsigelig hverdag. Det er vigtigt, at du kan arbejde både selvstændigt og sammen med dine kollegaer. Vigtigt er det også, at du kan bidrage positivt til en fælles opgaveløsning på teamniveau, såvel som på tværs i vores fælles Jobcenter. Du er indstillet på at arbejde i fælleskontor sammen med 6 søde og dygtige kollegaer.
 
  • Din baggrund
    Vi ser gerne, at du er uddannet kontorassistent med Offentlig Administration som Speciale og har erfaring fra en lignende stilling. Du skal have flair for at navigere rundt i og forstå sammenhængen i de forskellige fagsystemer. Vi arbejder bl.a. i systemer som Kommunernes Sygedagpengesystem (KSD), Mitsygefravær.dk, Kommunernes Ydelsessystem (KY) og FASIT.

Vi tilbyder
Du kan forvente oplæring og gode muligheder for hjælp og faglig sparring. Vi har fokus på udvikling af afdelingens opgaveløsning, faglighed og arbejdsgange samt på din personlige kompetenceudvikling.

Om afdelingen
Afdelingen består af 5 teams, og samlet er vi 30 medarbejdere, der fordeler sig på opgaver som udbetaling af kontanthjælp, uddannelseshjælp, ledighedsydelse, fleksløntilskud, sygedagpenge og mange flere ydelser.   

Afdelingen er præget af højt fagligt niveau og engagement, respektfuldt og anerkendende samarbejde og frihed med tilhørende ansvar i opgaveløsningen. Vi har et godt arbejdsmiljø og et godt socialt fællesskab, og vi lægger vægt på hjælpsomhed og samarbejde.

Praktiske oplysninger
Der er tale om et barselsvikariat på 37 timer ugentligt.
Tiltrædelse efter aftale, dog senest 1. februar 2024.  
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.
Ansøgningsfristen er søndag den 10. december 2023.   
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 13. december 2023.

Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Faglig koordinator Kirsten Højlund Christensen, tlf. 23 25 31 22
Afdelingsleder Pernille S. Therkelsen, tlf. 30 56 37 89


Om Jobcenter Horsens
Jobcenter Horsens er et af Danmarks største og mest udviklingsorienterede jobcentre, hvilket også er årsagen til, at vi har stor lokal- og landspolitisk bevågenhed. Der er over 300 engagerede ansatte i Jobcenter Horsens og vi har sidste år hjulpet flere end 18.000 personer, der stod uden for arbejdsmarkedet, videre.

Vi er en organisation, der håndterer forandringer med stor hastighed. Det betyder også, at vi som organisation er optagede af, at vores ansattes kompetencer altid matcher de jobkrav, de stilles overfor. Vi er samtidig stolte af, at vores ledelsesstil er kendetegnet ved en professionalisme med en høj grad af involvering på alle niveauer. Vores ledelsesværdier er arbejdsglæde, tillid, fællesskab, udvikling, resultat.
Vi baserer vores styring på de resultater, vi skaber for mennesker, der står uden for arbejdsmarkedet.

Læs mere om os: www.jobcenterhorsens.dk
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5945204

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet