Bliv administrativ elev i Horsens Kommune og få fællesskab, faglig udvikling og forskellige opgaver

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvilke arbejdsopgaver har man som administrativ elev i Horsens Kommune? Hvad er optagelseskravene? Og hvordan sender du en ansøgning?

Spørgsmålene får du svar på her i stillingsopslaget.

Men inden du kommer dertil, får du mulighed for at læse, hvad Maja Lykkegaard Bonnemann, der er tidligere administrativ elev i Horsens Kommune, fik ud af sin elevtid. Du får også mulighed for at høre, hvad de nuværende administrative elever synes om deres arbejdsplads og hverdag.

For hvis der er nogen, der kan gøre dig klogere på hverdagen som administrativ elev i Horsens Kommune, så er det altså dem. God fornøjelse!

Maja Lykkegaard Bonnemann: Dette fik jeg ud af min elevtid
”Inden jeg startede som administrativ elev i Horsens Kommune, vidste jeg, at jeg ville arbejde på kontor. Men det var vildt svært at finde ud af, om jeg ville arbejde med opgaver indenfor økonomi, HR eller måske indenfor jura,” siger Maja.

”Det særlige ved at være kontorelev i Horsens Kommune er, at man får lov til at arbejde i forskellige afdelinger og med forskellige typer af opgaver. For mig har det betydet, at jeg har prøvet forskellige ting af og har fundet ud af, at jeg rigtig godt kan lide HR-opgaverne”.

Under elevtiden har Maja blandt andet løst opgaver ifm. ansættelse af kommunalt ansatte, ifm. indkaldelse af hjælpemidler fra borgerne og ifm. borgmesterhenvendelser.

”Udover at jeg under elevtiden i Horsens Kommune fik noget afklaring, fik jeg også en masse sparring fra mine kollegaer og et godt fællesskab med de andre elever. Vi lavede aktiviteter sammen, spiste frokost og hjalp hinanden, hvis der var noget, som var udfordrende. Det var megadejligt og trygt,” siger hun.

I dag er Maja fastansat i Teknik og Miljø i Horsens Kommune, hvor hun arbejder med HR-opgaver. Derudover er hun ved at tage kommunomuddannelsen, så hun kan blive endnu dygtigere indenfor området.


Hvad siger de nuværende administrative elever om at være elev i Horsens Kommune?

  • ”Det er vildt fedt, at vi får lov til at prøve kræfter med det, vi selv viser interesse for, og at vi får afprøvet flere forskellige afdelinger under vores uddannelse”
  • ”Vi har rigtig gode kollegaer, der altid finder tid til at hjælpe, når der er behov for det”
  • ”Vi har et rigtig godt sammenhold eleverne imellem. Vi får tid til at lære hinanden at kende, vi støtter hinanden og taler om, hvad der rører sig i vores forskellige afdelinger”
  • ”Vi får relevante opgaver, bliver givet ansvar og får mulighed for at udvikle os. Det er fedt at opleve, at man bliver mere og mere selvstændig og bliver set som en del af holdet – både fagligt og personligt”
  • ”Vi bliver klædt godt på til nye opgaver, inden vi bliver kastet ud i dem”


Hvilke arbejdsopgaver får du som administrativ elev i Horsens Kommune?
På en arbejdsplads som vores er kollegaer i administrationen uundværlige. Kort fortalt er det dem, der får kommune-tandhjulene til at glide let og organisationen til at fungere. Og sådan er det ikke kun hos os i det offentlige - på det private arbejdsmarked er medarbejdere med administrative kompetencer en lige så stor gevinst at have på holdet.

Derfor skal du som elev lære fra de dygtigste: Vores administrative kollegaer.

Du kommer i løbet af de to år til at være en del af to-tre forskellige afdelinger, hvor du blandt andet bliver skarp til:
  • Sagsbehandling: Her får du viden om lovgivningen på områder som pension eller sygedagpenge og lærer, hvordan vi behandler ansøgninger.
  • Borgerbetjening: Du får redskaber til at kommunikere med vidt forskellige borgere og hjælpe dem videre.
  • Økonomi: Vi klæder dig på til at løse en række forskellige regnskabsopgaver og bruge vores IT-systemer.
  • Løn og personale: Du får kendskab til områder som overenskomster, ferieaftaler, ansættelse og afskedigelse af kommunalt ansatte.
  • Digitalisering: Du deltager i både drift, udvikling og implementering af flere af vores it-systemer.

Hvad tilbyder vi dig som administrativ elev?
Som administrativ elev i Horsens Kommune får du:
  • en to-årig kontoruddannelse, du kan bruge med det samme – eller bygge videre på
  • et forløb med både skole- og praktikophold. For udover den praktiske del, som du udfører hos os, foregår en del af uddannelsen på Learnmark i Horsens, hvor du udbygger din faglige viden. I uddannelsen indgår der også en studietur.
  • løn under hele molevitten (og voksenløn til dig, der er over 25 år)
  • adgang til vores elevklub og vejleder-ordning

Hvilke optagelseskrav er der?
Som ansøgere har I mange forskellige baggrunde og skoleforløb.

Hvis du vil finde ud af, om du kan ansøge om at blive administrativ elev i Horsens Kommune, kan du:
  • tjekke dit grundforløbsbevis. Her skal der stå, at du har adgang til kontoruddannelsen med speciale. EUX-business og HHX giver også direkte adgang.
  • Du kan også læse adgangskravene her.
  • Hvis du er over 25 år, skal du ofte have lavet en realkompetencevurdering. Det betyder, at du skal til en samtale på din lokale erhvervsskole. Du kan læse mere om vurderingen her.
  • Er du over 25 år og har en HG på gammel ordning, behøver du ikke en realkompetencevurdering. Du kan på dit grundforløbsbevis se, at du har adgang til kontorspecialet offentlig administration.
  • Er det svært at gennemskue adgangskravene? Så kan du kontakte din lokale erhvervsskole.

Derudover er det vigtigt for os, at du er nysgerrig, har lyst til at byde ind på opgaver og har lyst til at være en del af fællesskabet på arbejdspladsen.

Ansøgningsfrist, samtaler og opstart
Der er ansøgningsfrist den 5. april 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 16.
Første arbejdsdag er mandag den 2. september 2024.

Har du spørgsmål?
Så er du meget velkommen til at ringe eller skrive til løn- og personalekonsulent Rikke Mølgaard på tlf. 21 24 84 05 eller på mail: perim@horsens.dk

Tidligere elev Maja Lykkegaard Bonnemann

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6000883

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet