Bliv en del af et dedikeret team, der hjælper aktivitetsparate borgere i Horsens tilbage til job og uddannelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Nu har du mulighed for at blive en del af det dygtige team for Aktivitetsparate borgere over 30 år i Horsens kommune. Teamet arbejder målrettet med at hjælpe aktivitetsparate borgere i job og uddannelse, og vi lykkes med det. Vi tror på borgernes kompetencer og muligheder på det rummelige arbejdsmarked, og arbejder ud fra: ”Hvad kan borgeren på trods?”. Brænder du for at rådgive og motivere borgere til tilbagevenden til arbejdsmarkedet? Har du en professionel værktøjskasse, og kan du skabe resultater? Så er det måske dig, der kan udfylde en nøglerolle for de aktivitetsparate borgere i Horsens Kommune.

Vi søger en jobformidler til en fast stilling på 37 timer med ansættelse d. 1-10-2024 eller snarest derefter.

Jobformidleren er:

  • Rådgiver og facilitator for borgernes udvikling helt frem til opnåelse af job og herefter evt. efterværn. Jobformidler har fokus på inddragelse af borgernes eget (job)perspektiv og involvering på vejen frem mod arbejdsmarkedet
  • Virksomhedskonsulent, der arbejder med en virksomhedsplacering i samarbejde med borgerne, og med udgangspunkt i borgernes ressourcer og ønsker holdt op mod det lokale arbejdsmarked

Jobformidleren skal:
  • Afholde og registrere jobsamtaler
  • Være borgernes koordinerende sagsbehandler og sikre, at der arbejdes tværfagligt i sagen
  • Etablere aftaler med virksomheder om lønnede timer, virksomhedspraktikker og løntilskud med henblik på ordinære ansættelser, hvor borgernes kvalifikationer og kompetencer udvikles
  • Følge op på virksomheden, understøtte fastholdelse samt at borgerne bliver ansat i ordinære timer
  • Støtte borgerne i at have en aktiv tilgang til egen tilknytning til arbejdsmarkedet, herunder hjælp til CV og jobsøgning
  • Have fokus på inddragelse af borgernes netværk
  • Skrive rehabiliteringsplaner for de borgere, som skal have deres sag drøftet på rehabiliteringsmøde

Din profil:
  • Du har kendskab til beskæftigelsesområdet
  • Du er gerne uddannet socialrådgiver / socialformidler
  • Du har erfaring med opsøgende arbejde i forhold til virksomheder og har dokumenterede resultater heraf

Som jobformidler skal du gerne besidde nedenstående kompetencer:
  • Tro på, at der er en retning mod og en plads på arbejdsmarkedet for alle borgere
  • Formå at skabe forandringer i borgernes liv i retning mod arbejdsmarkedet
  • Være indstillet på, at arbejdsmarkedsparathed især skabes på arbejdsmarkedet
  • Mestre jobsamtalen med et jobrettet fokus via borgernes CV
  • Have en individuel tilgang og være god til at skræddersy beskæftigelsesfremmende løsninger
  • Evne at skabe mening sammen med borgerne ved at medinddrage og samskabe
  • Have fokus på progression og ressourcer frem for barrierer
  • Være klar til at tilbyde virksomhederne kompetent partnerskab
  • Mestre at skabe en rød tråd på tværs af indsatser og tid frem mod borgernes tilknytning til arbejdsmarkedet

Vi tilbyder
Team Aktivitetsparate er i øjeblikket otte medarbejdere, der er grupperet i ét team. Afdelingen rummer også Rehabiliteringsteamet, Den Fremskudte Indsats (Ghetto-indsatsen) og integrationsteamet. Vi er således 30 dygtige og engagerede medarbejdere i afdelingen. Du vil naturligvis få et introduktionsprogram og en mentor tilknyttet i din oplæringsperiode. Du får et job med faglige og personlige udfordringer. Du har udstrakt kompetence og ansvar og får faglig sparring. Vi vægter det sociale højt i afdelingen – det skal være sjovt og rart at gå på arbejde.

Praktiske oplysninger
Ansøgningsfristen er mandag d,.26-08-2024. Vi afholder samtaler d. 29-8-2024. I ansøgningen vil vi gerne have, at du beskriver din motivation for at søge stillingen samt dine kernekompetencer i forhold til stillingsbeskrivelsen.

Flekstid i forhold til den normale daglige arbejdstid: mandag - onsdag: 8.00-15.30, torsdag: 8.00-17.00 og fredag: 8:00-13.30. Der er mulighed for hjemmearbejde en gang om ugen. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Søren Madsen tlf. nr. 29 36 43 66, eller faglig koordinator Helle Brixen tlf. nr. 30 54 71 73. Pga. ferie er det først muligt at kontakte os fra uge 32
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6086243

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook