Bliv en del af skatteopfølgningsteamet hos Skattestyrelsen i Horsens

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre, at indtægterne i Danmarks største regnskab er rigtige? Og vil du bidrage til, at den regnskabsmæssige håndtering af Danmarks afregninger til EU er korrekte? Er du god til at skabe relationer, kan du arbejde systematisk og har du lyst til at medvirke til løsningen af opgaver på EU-området? Så er du måske vores nye kollega.

Vi drømmer om en ny kollega, der kan bidrage til løsningen af en række spændende opgaver:

  • Udarbejdelse af grundlag for afregning af toldindtægter og moms til EU
  • Sikre korrekt afregning til EU
  • Bidrage til den månedlige opfølgning- og controlling af skatteindtægter i Danmark
  • Deltage i møder med interessenter og ERFA møder
  • Medvirke i kontorets arbejde med revisionsrapporter og regnskaber
  • Koordinering af vejledning vedrørende afregning af EU ’s egne indtægter
  • Indkaldelse til møder og understøttelse i forbindelse med kontostrukturen.
Dine kompetencer
Du har en god regnskabsforståelse, er systematisk og har sans for detaljen. Du er udadvendt og åben og har gode samarbejdsevner. Du skal være tryg ved at kommunikere på engelsk, og formår at formidle problemstillinger både skriftligt og mundtligt. Stillingen er velegnet til dig, der er nyuddannet med en relevant uddannelse fx. Finansøkonom, Financial Controller, Finansbachelor eller tilsvarende niveau. Du vil naturligvis få en grundig oplæring af erfarne kollegaer.

Om os
Du kommer til at arbejde i afdelingen Regnskab § 38 hos Skattestyrelsen i Horsens. Her er vi omkring 70 dygtige og engagerede medarbejdere fordelt på fem kontorer. Afdelingens kerneopgave er at sikre at Danmarks største regnskab er rigtigt. Regnskabet for statens indtægter er på 1.200 mia. kr.

Du kan se frem til at blive ansat i kontoret Indtægtsopfølgning – Skatter og Afgifter, hvor vi er 12 medarbejdere. Du kommer til at indgå i en hverdag kendetegnet ved godt samarbejde, mange grin og en imødekommende omgangstone.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket "Søg stillingen" senest den 28. oktober 2024. Spørgsmål besvares gerne af chefkonsulent Klaus Secher Hansen på telefon 72 37 01 16 eller til kontorchef Erik Kjær-Larsen på telefon 72 38 96 83.

Første runde samtaler er planlagt til uge 45. Anden runde samtaler er planlagt til uge 46. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Tiltrædelse pr. 1. januar 2025.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Guldberghus, Grønlandsvej 5, 8700 Horsens.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Horsens, Grønlandsvej, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6128253

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook