BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du analysere store mængder regnskabsdata og medvirke til at tallene bliver afstemt korrekt mellem regnskabssystemerne? Vil du være med til at udføre en vigtig samfundsopgave og styrke regnskabsaflæggelsen for statens indtægter? Vi er 10 dedikerede og erfarne specialister i team systemafstemning og vi glæder os til at få vores nye kollega med.
Afstemning af regnskabsdata
Afdelingens kerneopgave er at sikre et rigtigt regnskab for finanslovens § 38 – skatter og afgifter –Danmarks største regnskab. Du kommer til at indgå i vores systemafstemningsteam, der løbende gennemfører afstemninger af regnskabsdata mellem flere af Skatteforvaltningens it-systemer. Systemafstemningerne sker ved brug af dataanalytiske programmer og robotter og arbejdet gennemgår lige nu en omfattende proces med henblik på yderligere optimering og automatisering.
Dine primære opgaver:
- Løbende udarbejdelse af systemafstemninger med betydning for regnskabsaflæggelsen
- Udvikling, optimering, automatisering og vedligeholdelse af systemafstemninger
- Dokumentation og afrapportering vedrørende udførte afstemninger
- Kontakt til system- og procesejer for problemløsning vedrørende differencer
Den ideelle kandidat har enten en it-baggrund med en god regnskabsforståelse eller en revisions-/regnskabsbaggrund med en stærk IT-forståelse, der gør dig i stand til at forklare afvigelser og deres betydning i regnskabet. Du kan også være nyuddannet indenfor ovenstående.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med programmering, og du kan gennemskue komplekse datasammenhænge, datastrukturer og data flow. Det er også en fordel, hvis du har erfaring indenfor regnskab og dermed kan forholde dig til den regnskabsmæssige betydning af afvigelser i afstemningerne. Du vil få en grundig oplæring i vores IT-værktøjer, herunder ACL. Du arbejder selvstændigt og kan kommunikere komplekse emner på en let forståelig måde. Vi har fokus på høj kvalitet og stor faglighed, så du sætter en ære i at levere kvalitet, er god til at bevare overblik og kan overholde deadlines.
Om os – Regnskabsopfølgning og Afstemning
Du kan se frem til at blive ansat i kontoret Regnskabsopfølgning og Afstemning, hvor du får en vigtig opgave i arbejdet med at sikre, at der løbende udarbejdes, udvikles og automatiseres systemafstemninger. Vi har en uhøjtidelig og imødekommende omgangstone, og hverdagen er karakteriseret af et godt samarbejde og godt humør.
Kontoret er organisatorisk placeret i afdelingen Regnskab § 38 hos Skattestyrelsen i Horsens. Her er vi 70 dygtige og engagerede medarbejdere fordelt på 5 kontorer. Afdelingens kerneopgave er at sikre at Danmarks største regnskab er rigtigt.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbeviser bedes sendt via linket "Søg stillingen" senest den 15. oktober 2024 kl. 9:00. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Kenneth Depenau på 72 38 81 37.
Første runde samtaler er den 21. og 22. oktober 2024. Evt. anden runde samtale er den 28. oktober 2024. Der kan indgå en logiktest og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. december 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Guldberghus, Grønlandsvej 5, 8700 Horsens.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Horsens, Grønlandsvej, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6122640