BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Horsens
Vil du være Sydøstjyllands Politis kommunikative fagkoordinator i vores mål om at komme (endnu) tættere på borgerne? Så er du måske vores nye pressekoordinator.
Sydøstjyllands Politi søger en skarp og engageret pressekoordinator til vores presse- og kommunikationsenhed, som kan understøtte politikredsens kommunikation – både internt og eksternt. Vi har brug for en ny kollega, som – sammen med resten af presse- og kommunikationsteamet – eksternt kan være bindeled mellem politikredsen og pressen samt internt bindeled mellem det strategiske niveau og medarbejderne i Sydøstjyllands Politi.
Vi leder efter en kollega, som kan samarbejde på tværs af politikredsens tre søjler (politiet, anklagemyndigheden og staben). Du skal desuden kunne formidle, skabe overblik og samtidig holde hovedet koldt, når krisen rammer, og efterspørgslen og behovet for information fra myndigheder og borgerne dermed bliver endnu højere.
Rigspolitiet har udarbejdet en ny kommunikationsstrategi for de kommende år, og en af dine første og vigtige opgaver bliver at koordinere udfoldelsen af strategien her i politikredsen.
Presse- og kommunikationsenheden er placeret i Ledelsessekretariatet på direktionsgangen sammen med bl.a. politidirektøren og politikredsens resterende øverste ledelse. Ledelsessekretariatet består aktuelt af ca. 25 medarbejdere – her bliver du i presse- og kommunikationsenheden den tredje del af et trekløver med vores nuværende to dygtige medarbejdere.
Sammen betjener og understøtter presse- og kommunikationsenheden hele ledelsen og den øvrige organisation i pressespørgsmål og håndterer politiets digitale eksterne og interne platforme. Du bliver fagkoordinator for arbejdet i enheden, og du refererer lige som resten af enheden til chefen for Ledelsessekretariatet.
Ansvarsområder
Din opgave bliver at understøtte politikredsens kommunikationsstrategi og daglige driftsopgaver på kommunikationsområdet.
I presse- og kommunikationsenheden er fokus især:
• At sikre en god, daglig pressekoordination
• At opbygge og vedligeholde stærke relationer til medierne og andre samarbejdspartnere
• At rådgive politidirektøren og den øverste ledelse
• At kommunikere rettidigt, proaktivt, åbent og med kvalitet
• At opretholde en daglig drift i presse- og kommunikationsenheden med pressemeddelelser, pressehåndtering, SoMe-opslag, taleskrivning, etc.
• At koordinere kredsens krisekommunikation i samråd med ledelsen og deltage i krisestyringsorganisationen
Din profil
Vi lægger vægt på, at du har en relevant journalistisk uddannelse, og du kender og har forståelse for pressens arbejdsbetingelser – en tillægsuddannelse i kommunikation vil være en fordel. Vi vægter, at du har en skarp pen og evne til at formidle komplekse emner på en letforståelig måde med modtageren i fokus.
Vi forventer, at du er serviceminded, har stærke samarbejdsevner, er god til relationer og har forståelse for processer i en politisk styret organisation. Erfaring fra den offentlige sektor – herunder kendskab til politiet og anklagemyndigheden – vil være en fordel. Tilsvarende vil kendskab til krisestyring og krisekommunikation også være et plus.
Løn- og ansættelsesvilkår
Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten.
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen.
Ansættelsesområdet er Sydøstjyllands Politi med tjenestested på Holmboes Allé 2-4, 8700 Horsens.
Der er fleksibilitet til hjemmearbejde, såfremt opgaveløsningen og den daglige drift giver mulighed for det. Men idet kriminalitet og større hændelser ikke styres af almindelige kontortider, må det påregnes, at der er tjeneste på skæve tidspunkter – herunder også i enkelte weekender, eksempelvis i forbindelse med krisestyring og andre akutte opgaver.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Ansættelsessamtaler
Vi forventer at holde 1. ansættelsessamtale den 26. september 2024 og 2. ansættelsessamtale den 3. oktober 2024.
Tiltrædelse i stillingen vil være efter nærmere aftale.
Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Andreas Søndergaard, tlf. 51430324.
Når du ansøger om en stilling ved politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere stillinger ved politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt stilling. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilken stilling du søger.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Ansøgningsfrist: 22. september 2024
Sydøstjyllands Politi er én af 12 geografiske politikredse. Politikredsen dækker 7 kommuner; Kolding, Fredericia, Billund, Vejle, Hedensted, Horsens og Skanderborg og betjener dermed ca. 450.000 borgere. Det gør vi fra lokaliteter i politikredsens 6 store byer, og hovedstationen – hvor bl.a. staben er placeret – ligger i Horsens. Vi er et hold på ca. 870 medarbejdere, og vores vision er: ”Vi skaber tryghed”.
Du kan læse om os på Politi.dk eller følge os på X @SydOjylPoliti og på facebook.com/politi.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sydøstjyllands Politi, Holmboes Allé, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6111554