Bliv virksomhedskonsulent hos Jobcenter Horsens og skab jobmuligheder for løsladte og langtidsledige

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hos Jobcenter Horsens søger vi en dedikeret virksomhedskonsulent, der kan skabe jobmuligheder for både løsladte og langtidsledige kontanthjælpsmodtagere. Du vil spille en central rolle i at bygge bro mellem mennesker, virksomheder og kommunen.
Vi tilbyder en fleksibel arbejdsplads, hvor du både kan have et spændende job - der nogle gange er krævende - og tid til familie og fritid. Vi giver dig plads til begge dele.

Om stillingen:  
Som virksomhedskonsulent vil du have to primære ansvarsområder: 

  1. Løsladte: Skabe job- og/eller uddannelsesmuligheder for løsladte borgere, der er klar til at vende tilbage til arbejdsmarkedet. Her skal du sikre trygge og meningsfulde relationer mellem virksomheder og kandidater. 
  1. Langtidsledige: Du skal etablere jobmuligheder og evt. praktikpladser til langtidsledige kontanthjælpsmodtagere. Motivér virksomhederne til at tage socialt ansvar og se potentialet i disse kandidater – også med sigte på løntimer. 
Dine opgaver: 
  • Opsøge virksomheder og skabe jobmuligheder for både løsladte og langtidsledige.
  • Vejlede og rådgive løsladte og landtidsledige om muligheder på arbejdsmarkedet.
  • Matche virksomheder og kandidater, så begge parter får et værdifuldt samarbejde.
  • Samarbejde tæt med kollegaer og mentorer for at sikre en sammenhængende indsats.
  • Løse administrative opgaver som journalisering og dokumentation.

Vi forventer, at du: 
  • Er stærkt engageret i at hjælpe disse målgrupper. Dette er afgørende for at komme i tragtning til jobbet.
  • Har erfaring med jobskabelse, gerne fra lignende områder.
  • Forstår arbejdsmarkedets behov og kan tale virksomhedernes sprog.
  • Er psykisk robust og har en god forståelse for udfordringerne hos både løsladte og langtidsledige.
  • Er stærk på kommunikation og samarbejde såvel internt som eksternt.   
  • Har relevant erfaring og måske uddannelse inden for f.eks. HR, socialområdet, erhvervssamarbejde eller lignende. 

Det får du hos os: 
Du bliver en del af holdet på 28 dygtige kollegaer i Virksomhedsservice, der er jobcentrets omdrejningspunkt for match af ledige til jobs i erhvervslivet. Sammen giver vi dig: 
  • Grundig intro til opgaverne og rollen som virksomhedskonsulent.
  • Tæt daglig samarbejde og sparring med konsulent- og rådgiverkollegaer.
  • Et samarbejdsklima, hvor vi lykkes i fællesskabet – og trives, mens vi gør det. 
  • Mulighed for faglig udvikling på et arbejdsområde, hvor nye opgaver og lovgivninger er et grundvilkår.  
  • Selvstændig arbejdstilrettelæggelse samt synlig og tilgængelig ledelse.
En af dine kommende kollegaer beskriver vores rammer sådan her: 
"Fantastiske kollegaer, metodefriheden, tilliden og en god lederstil er den cocktail, der motiverer mig i hverdagen i mit daglige arbejde.” 
Hajar Dashti, virksomhedskonsulent 
I videoen nedenfor kan du møde vores beskæftigelseschef Bjarke Thomsen, der fortæller om Jobcenter Horsens som arbejdssted: https://dreambroker.com/channel/ukkbtrrt/0kbvce8j 
 
Praktiske oplysninger 
Dit arbejdssted bliver Jobcenter Horsens, Chr M Østergaards Vej 4 i Horsens. Her ligger Jobcentret sammen med et nyistandsat rådhus, der bl.a. byder på god kantine og gratis sundhedsordning, fitnessrum, kaffe og frugt.  

Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse hurtigst muligt. Vi har flekstidsordning, og vores daglige arbejdstid er mandag - onsdag: 8.00-15.30, torsdag 8.00 – 17.00 og fredag: 8:00 – 13.30. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem KL og HK.  

Mere information 
OBS! Det er afgørende, at du din ansøgning beskriver din motivation for både at arbejde med mennesker, der er løsladt fra afsoning og langtidsledige kontanthjælpsmodtagere.  
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte leder af Virksomhedsservice Per Fjord på 3010 9170. 

Ansøgningsfristen er onsdag d. 13. november. Vi forventer at holde 1. samtalerunde torsdag d. 21. november og 2. samtalerunde mandag d. 25. november.  I forbindelse med samtaleforløbet anvender vi kompetenceprofil og case. 

Vi glæder os til at modtage din ansøgning via linket nedenfor.  
 
Om Jobcenter Horsens 
At være en del af et arbejdsfællesskab, at bidrage til samfundet, at tjene til dagen og vejen er for de fleste afgørende for at leve et godt og meningsfuldt liv. Derfor arbejder Jobcentret for at få flere i job eller uddannelse og for at skabe et arbejdsmarked, hvor der er muligheder for alle.   
 
Det gør vi ved at møde den enkelte borger og virksomhed med åbenhed og respekt, men også med forventninger. Samtidig vægter vi viden og høj faglighed hos vores medarbejdere. Vores arbejde er baseret på viden om det, der virker og på den viden, vi har om det lokale arbejdsmarked. Det er sådan, vi får flere med. 

Læs mere om Jobcenteret: https://horsens.dk/OmHorsensKommune/KontaktogAabningstider/Jobcenter 
Læs mere om Horsens Kommune som arbejdsplads: https://horsens.dk/Job/JobIkommunen/Kommunensomarbejdsplads 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133157

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook