Dagtilbud Egebjerg søger assisterende leder til opstart af ny institution

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Dagtilbud Egebjerg har vokseværk og søger en assisterende leder til vores nye institution, som åbner 1.6.24
Dagtilbuddet består af 2 institutioner, som begge ligger i Egebjerg. Kaskelotten, som er en store integreret institution, som ligger tæt på skolen, og Børnehaven Skovgården, som ligger tæt på skoven og skøn natur. Skovgården er certificeret "Grønne spire"
Dagtilbuddet vokser, så vi er i gang med at bygge en ny stor integreret institution i Nørrestrand, den åbner til sommer næste år.

Om jobbet 
Du bliver en del af et ledelsesteam med høj faglighed. Som ledelse har vi fokus på at kvalitetssikre, at der er en hverdag for børnene, hvor alle børn har en deltagelsesbane ind i fællesskabet. Vi arbejder ud fra et positivt børnesyn, så derfor har børn brug for betydningsfulde voksne, som ser barnets ressourcer i at blive sig selv også ind i fællesskabet. Vi forventer, at du kan arbejde relationelt, og kan bidrage til gode hverdagsrutiner for børnene, og skabe gode udviklende læringsmiljøer. Vi har fokus på måden vi er sammen med børnene på, det vi er sammen med børnene om, og ikke mindst HVORFOR. 

Du skal indgå i et åbent og nysgerrigt samarbejde med dagtilbudslederen og de 2 øvrige assisterende ledere i processen omkring opstart af den nye institution i Nørrestrand.
Der vil være en fordeling af ledelsesopgaverne som også går tværs af institutionerne, så der er tydelighed om den enkeltes ansvarsområder. Et konstruktivt samarbejde og et godt arbejdsmiljø i ledelsen, vægtes lige så højt som i den øvrige organisation.
Som assisterende leder er du, sammen med den øvrige ledelse, ansvarlig for implementering af den styrkede læreplan og sprog handleplan i hele organisationen.
En central del af den assisterende leders opgave er, at facilitere og medvirke til at kvalitetssikre det pædagogiske arbejde. Som assisterende leder skal du sikre, at de aftalte pædagogiske projekter og indsatser følges til dørs. Dvs. at de målsættes, planlægges, dokumenteres og evalueres.

I forhold til medarbejdere og teams, skal du som assisterende leder give faglig sparring og tage ansvaret for at understøtte relevante aktionslæringsforløb, samt medvirke til at sikre et optimalt lege- og læringsmiljø af høj faglighed. Dette med henblik på at støtte og udvikle den daglige pædagogiske praksis, således at kvaliteten i løsning af kerneopgaven løbende understøttes og kvalificeres.
 
Det forventes at du som assisterende leder er synlig i hverdagen tæt på børnene, og deltager i relevante teammøder for kontinuerligt at sikre udvikling og fremdrift i indsatser og tiltag.
 
Den assisterende leder har fuld ledelsestid, men er som leder tæt på børn og medarbejdere med fokus på kerneopgaven.

Der er mulighed for at mødes med andre assisterende ledere i et netværk på tværs i Horsens Kommune. Endvidere er der faglige temadage, hvor både assisterende ledere og ledere har mulighed for at deltage.

Faglighed og erfaring

  • Pædagogisk uddannelse gerne suppleret med yderligere efteruddannelse inden for 0 til 6 årsområdet og det specialpædagogiske område.
  • Erfaring med ledelse og gerne Diplom i ledelse, eller et ønske om at påbegynde dette
  • Brænder for både faglig og ledelsesmæssig udvikling, evner at skabe fagligt og meningsfyldt følgeskab.
  • Kan omsætte strategier og målsætninger til konkrete og meningsfyldte tiltag.
  • Erfaring med at strukturere og gennemføre udviklingstiltag, så de målsættes, dokumenteres og evalueres.
  • Skriftlig, kommunikativ og formidlingsmæssigt stærk.
  • Erfaring med inddragende processer i samarbejde med forældre, medarbejderne og ledelsen. 


Personlige kompetencer
  • Har en positiv tilgang til andre, udviser tillid og er ressourceorienteret ift børn, forældre og personale.
  • Du er reflekterende, dialogorienteret og åben for andre perspektiver
  • Du trives med at skabe rammer og retning samt planlægge og implementere udviklingstiltag og formår selv at strukturere din tid og prioritere indsatsen.
  • Du kan skabe motivation omkring dig og har selv lyst til faglig og ledelsesmæssig videreudvikling
  • Du er arbejdsom, formår både at indgå i teamsamarbejde og arbejde selvstændigt, med en god robusthed
  • Har administrativ flair

Vil du vide mere?
For yderligere information omkring stillingen kan dagtilbudsleder Jane Lindner kontaktes på 61612599

Det praktiske
Ansøgningsfrist 25.6.23
1. samtale er den 27.6.23 og 2.samtale den 30.6.23, samtalerne vil være i dagtimerne.
Der vil være test mellem samtalerne
Stillingen forventes besat 1.8.23

__________________________________________

LEDELSE MED HANDLEKRAFT
Horsens Kommune har et ledelsesgrundlag, der giver fem klare guidelines til god ledelse. Det er vores ambition at vi derigennem får en fælles referenceramme for ledelse, som kan omsættes i praksis hos den enkelte leder.
Se vores ledelsesgrundlag her


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Egesholm 5, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=dd6e09e3-87e4-476f-9ba0-260fea7c866d

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848042

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet