Data- og klimaentusiast søges til spændende stilling i Horsens Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Du får i denne stilling i Horsens Kommunes klimasekretariat lov til at arbejde med data, der knytter sig til hele processen fra at justere en klima- og bæredygtighedsstrategi, implementere den systematisk, definere meningsfyldte CO2-reduktioner, arbejde med troværdige data for indsatsen samt vurdere kommunens evne til at bringe strategien til live og fremstå, som en troværdig samarbejdspartner.

Om jobbet
Horsens Kommune har en klimaplan gældende for hele kommunen som samfund. Den er ambitiøs og derfor er der også oprettet et klimasekretariat, til at understøtte implementeringen af den.

Vi søger en kollega til sekretariatet, som har en interesse for klima og data og har forståelse for klimaregnskaber. Pt. refererer vi direkte til direktøren for Teknik og Miljø.

Hvad skal du lave
Klimaindsatsen er et af kommunens tværfaglige udviklingsspor, så du vil med data-delen skulle arbejde med en bred vifte af klimarelaterede opgaver på mange forskellige måder og med mange forskellige fagligheder.

Med andre ord vil din stilling kunne udvikle sig over tid, men vi ved allerede nu, at vi mangler en profil i teamet, som kan:

  • Sikre datagrundlaget for Horsens Kommunes klimaarbejde internt i kommunen og eksternt i samfundet
  • Udarbejde og opdatere klimaregnskabet
  • Arbejde med Power BI
  • Indgå i myndighedsopgaver inden for energi og varmeområdet
  • Bistå Klimapartnerskabet for energi
Om dig
Vi forestiller os, at du: 
  • har erfaring med og flair for tal og data
  • har lyst til at arbejde med videreformidlingen af vores data og tal til omverdenen
  • er samarbejdsorienteret, men arbejder selvstændigt og har en struktureret tilgang i tilrettelæggelsen af dit arbejde 
  • er positiv og hjælpsom og går op i at bidrage til den gode stemning i sekretariatet og i kommunen

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen og aflønnes i henhold til gældende overenskomst.

Vi har fleksibel arbejdstid, hjemmearbejdspolitik og lægger vægt på en ordentlig balance mellem arbejdsliv og familieliv.
Vi giver mulighed for faglig og personlig udvikling, så du kan løse opgaverne bedst muligt.

Din arbejdsplads vil være på vores rådhus på Chr M Østergaards Vej i Horsens.

Såfremt du ønsker yderligere oplystninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte klimakoordinator Ellen Christiansen på tlf.: 7629 7456 eller direktør Bjarke Eriksen på tlf.: 2790 5005.

Ansøgningsfrist: 21. juni 2024

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 27. Der kan eventuelt blive tale om en anden samtalerunde.

Stillingen forventes besat den 1. september 2024.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6054998

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet