Dygtig og engageret afdelingsleder søges til specialskole

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

”Det handler om børnene”

Lundagerskolen søger en afdelingsleder med de rette kompetencer med fokus på personaleledelse og pædagogisk ledelse til vores afdeling for børn med autismespektrum forstyrrelser.

Lundagerskolen og Horsens kommune tilbyder en unik mulighed for som leder at være med til at videreudvikle den gode udvikling og pædagogiske retning af Lundagerskolen.
Lundagerskolen er kendetegnet ved en god udvikling og et positivt image. Skolen arbejder dannelsesorienteret og med et datainformeret afsæt i forhold til elevernes læring, trivsel og udvikling. Eleverne har generelle indlæringsvanskeligheder og varige funktionsnedsættelser.

Forventninger til dig som afdelingsleder
Du skal have relevant uddannelse og specialfaglige kompetencer samt lyst til og flair for ledelse. Det er en klar fordel at have erfaring med ledelsesmæssige funktioner og opgaver og have lyst til at udvikle og uddanne dig løbende.
Vi lægger stor vægt på dine almenmenneskelige kvalifikationer og søger en person, der med engagement, gåpåmod og godt humør, kan indgå i og medvirke til, at vi fortsat tilbyder et udviklende miljø, hvor børnenes læring, trivsel og personlige mestring står øverst på dagsordenen. Ligeledes vil det være en fordel, hvis du har kendskab til autismeområdet.

Du fremstår desuden som en leder, der er præget af:

  • At kunne håndtere stor kompleksitet og mange forskellige opgaver. Pædagogisk-administrative opgaver er også en del af opgaven.
  • At være fagligt velfunderet inden for det specialpædagogiske område både teoretisk og praktisk og kan anvende denne viden i dagligdagen, bl.a. til at skabe følgeskab ved medarbejdere og forældre
  • At have erfaring med ledelse og vil gerne dygtiggøre dig via kollegial sparring og kursus/uddannelse
  • At ville indgå i professionelle læringsfællesskaber med ledelse og medarbejdere og arbejde evidensinformeret
  • At være procesorienteret og evne god mødeledelse, samt være refleksiv i og over praksis
  • At kunne træffe beslutninger på egen hånd, både ud fra data og professionel dømmekraft, men samtidig være loyal over for fælles beslutninger og beslutninger truffet ovenfra.
  • At være initiativrig og fremsynet i forhold til forberedelse og planlægning af skolens aktiviteter
  • At være en tydelig kommunikator i både tale og skrift
  • At kunne være nærmeste personaleleder for tværfaglig personalegruppe; Lærere, pædagoger, pædagogiske assistenter, medhjælpere og fysioterapeuter.
  • At være struktureret og systematisk i arbejdet med kerneopgaven
  • At have forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation og være loyal i forhold til Horsens kommunes og Lundagerskolens visioner og strategier
  • At kunne arbejde professionelt med kommunale samarbejdspartnere og at have forståelse for snitfladerne på tværs af kommunen
Du vil komme i betragtning til stillingen, hvis du kan leve op til ovenstående forventninger.

Lundagerskolens virke
Lundagerskolen er en special-folkeskole for elever med varige funktionsnedsættelser og behov for særlige rammer til at støtte deres læring, udvikling og trivsel. Vi varetager Horsens Kommunes mest vidtgående specialundervisning for børn i 0.-10. klasse.
Alle vores elever er visiteret til skolen, og det gælder for dem alle, at de har en gennemgribende funktionsnedsættelse af fysisk og/eller psykisk karakter. Alle vanskeligheder har en karakter, der kræver særlig hensyntagende specialundervisning, som bygger på struktur, forudsigelighed, anerkendelse og tæt voksenguidning.

Vi er en skole, med et pædagogisk og fagligt miljø, hvor medarbejdere og ledelse tænker anderledes og bredt i forhold til elevernes læring. Vi arbejder med at udvikle den enkelte elevs læringsmæssige potentialer på baggrund af dennes kompetencer og forudsætninger. Vi arbejder intensivt på at eleverne opnår mestring, livsduelighed og faglige kompetencer, så de dermed kan blive så samfundsparate som det er dem muligt.

Pædagogisk ramme
Skoledagen er tilrettelagt på et grundlag, der tager udgangspunkt i konkrete og virkelighedsnære læringsaktiviteter og emner, hvor faggrupperne er fælles om læringsopgaverne.

Organisering
Skolen er opdelt i 3 afdelinger, hvoraf den ene er placeret på Højen 1. Åbningstiden er fra kl. 6.30 til 16.30 hvor skoletilbuddet er mellem 8.00 og 15.00 på alle skoledage. SFO-tilbuddet for eleverne før og efter skoledagen 06.30-08.00 og igen fra 15.00-16.30 samt på skolefridage/ferier, dækkes af pædagogerne og praktiske medhjælpere. Du vil derfor kunne forvente at skulle stå til rådighed på nogle skolefridage, som en del af det fælles ledelsesansvar.
Skolen står for at skulle flytte hele skolen på Højen inden for de kommende år, hvorfor strategien og planlægningen af en opbygningsproces vil blive en stor del af det forestående arbejde i 2024/25. Ligeledes vil en stor del af strategien komme til at handle om sammenhængskraften mellem to afdelinger placeret i hver sin ende af Horsens.

Lederteamet er nyt og du får derfor rig mulighed for at være med til at definere, hvordan teamet arbejder sammen og hjælper med at spille hinanden gode. Ligeledes lægges der meget vægt på vigtigheden af psykologisk tryghed, både for medarbejdere og ledelse.

Vi tilbyder
  • Et job med gode udviklingsmuligheder, både fagligt og personligt samt mulighed for medbestemmelse.
  • Mulighed for kollegial sparring og udvikling.
  • En fleksibel arbejdsplads med en god stemning, et højt fagligt niveau, godt samarbejde med vægt på menneskelig rummelighed og højt til loftet.
  • En personalegruppe med et godt samarbejdsklima og et stort socialt og kollegialt engagement.
  • En velfungerende specialfolkeskole med en solid historie, rig på traditioner og stærk på udvikling.
  • En arbejdsplads, der prioriterer det tværgående samarbejde, med mange gode samarbejdspartnere i og uden for kommunen.
Horsens Kommune og skoleområdet

Horsens Kommune er en innovativ kommune med et værdigrundlag funderet i værdierne Helhed, Resultat, Respekt og Kvalitet.

Relevante links:
Du kan læse mere om skolen på www.lundagerskolen.dk
Du kan læse om vores primære samarbejdspartner, tværgående enhed for læring på www.tel.horsens.dk/
Du kan læse mere om Horsens kommune på www.horsens.dk
Du kan læse mere om Mindbiz på www.mindbiz.dk

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, kan du rette henvendelse til skoleleder Mette Harder på 76294601 eller 21659610.  

Ansøgningen, CV og relevante bilag uploades digitalt via linket på denne side. Der vil blive taget reference med udgangspunkt i relevant erfaring.

Ansøgningsfristen er 10. januar 2024
    1. samtale afholdes den 17. januar 2024
    2. samtale afholdes den 23. januar 2024
Der udarbejdes personprofil og kognitiv test af Mindbiz mellem 1. og 2. samtale.

Ansættelsessamtaler afholdes Skolevej 5B, Lund, 8700 Horsens, i administrationsbygningen.

Forventet opstart i stillingen er den 01. marts 2024.
Løn- og ansættelsesforhold ifølge gældende overenskomst og forhåndsaftaler i Horsens Kommune.

Ansættelsesudvalget består af Lundagerskolens ledelse, forældrerepræsentanter fra skolebestyrelsen og medarbejderrepræsentanter.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Skolevej 5B, Lund, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5957366

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook