BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre holdbare og smidige løsninger i vanskelige personalesager? Trives du med sager af stor betydning og hvor vi lykkes med opgaverne i kraft af vores høje faglighed og altid med organisationens bedste for øje? Kan du se dig bidrage til dette, så se med her:
Da vores dygtige barselsvikar har fået fast arbejde tæt på sin bopæl, søger vi endnu en faglig stærk holdspiller, der drives af at levere god og professionel personalejuridisk rådgivning og forhandling, og samtidig har lyst til at indgå i en HR-afdeling med et godt kollegaskab.
Hvordan ser det ud, når du arbejder hos os
Vores vision er at bidrage til at organisationens ledere lykkes med deres ledelsesopgave. Du vil derfor på daglig basis bruge dine relationelle kompetencer, og du får hurtigt et netværk, når du - inden for alle aspekter af det personalejuridiske område - sagsbehandler, giver telefonisk, skriftligt og on the spot rådgivning af kommunens ledere. Du får også rig mulighed for at bruge dine faglige såvel som kommunikative evner, når du deltager i samtaler med medarbejdere eller i forhandlinger. Vi garanterer dig, at ikke to dage er ens!
Dine primære opgaver
- Personalejuridisk rådgivning i personalesager, herunder sagsbehandling, deltagelse i afskedigelsessager, udarbejdelse af skriftlige dokumenter samt forhandling.
- Fortolkning af og vejledning om overenskomstforhold, aftaler mv.
- Vejledning om løn som et strategisk ledelsesværktøj, herunder forhandling af lokalaftaler, konkret lønindplacering og lønforhandling.
- Udarbejdelse af ledelsesværktøjer, vejledninger, skabeloner mv. samt undervisning på området.
En fast stilling med fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelsen og mulighed for at prøve kræfter med mange aspekter af ansættelsesretten. Vi tilbyder gode udviklingsmuligheder - både fagligt og personligt. Vi er 13 topmotiverede og fagligt kompetente kolleger med en uformel omgangstone, og vi deler gerne både viden og vitser. Vi prioriterer ledelse tæt på, og du vil i det daglige løbende få sparring og feedback fra din leder og dine kollegaer. Desuden får du del i de mange personalegoder, vi tilbyder, såsom en god kantine, frugtordning, feriehuse i hele Danmark, fysioterapi via medarbejderbehandlingsordningen, gratis fitnessrum og diverse foreninger, du kan være medlem af, foruden en fornuftig pensionsordning. Sidst, men ikke mindst et meningsfuldt job, hvor du udvikler dig i takt med de mange varierede opgaver.
Hvem bliver dine kollegaer
HR-afdelingen består af to teams. Det ene team har opgaver inden for organisations- og lederudvikling, arbejdsmiljø, rekruttering og MED-system m.v. Det andet, som du bliver en del af, har opgaver indenfor personalejura, sygefravær og forhandling. HR-afdelingen er i gang med en spændende udvikling og vi ser frem til at få dig med på holdet. Du kan læse mere om os og opgaverne i vores HR-Håndbog.
Vores ønsker til dig
- Du er uddannet Cand. Jur. eller har anden tilsvarende relevant uddannelse eller erfaring som rådgiver i personalesager.
- Du trives med at give god service og har forståelse for vores rolle som rådgiver i den offentlige sektor.
- Du leverer holdbare løsninger i balancen mellem de forskellige interessenter, de formelle krav og forventningen om effektivitet.
- Du er både undersøgende og nysgerrig på organisationen og formår at udfordre stærke ledere i deres valg, når de efterspørger sparring.
- Du er struktureret, systematisk, detaljeorienteret og har et stort fokus på kvalitet.
- Du videndeler gerne og sætter pris på samarbejdet med kolleger.
Læser du stadig interesseret med? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning senest den 16. januar 2024.
Vi afholder 1. samtalerunde mandag den 22. januar 2024 og 2. samtalerunde torsdag den 25. og fredag den 26. januar 2024.
Spørgsmål
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Andrea Miller på tlf. 29248037 eller pr. mail på abm@horsens.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962696