Employer branding-konsulent til HR

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du bygge et stærkt employerbrand og løfte intern kommunikation til nye højder? Og har du lyst til at være en del af HR-afdelingen? Så læs videre!

I Horsens Kommune vil vi tiltrække og beholde dygtige medarbejdere og ledere, og vi vil rigtig gerne fortælle både internt og eksternt om vores gode arbejdsplads. Vi mangler dig, der kan:

  • Videreudvikle Horsens Kommune som et stærkt varemærke som arbejdsplads
  • Markedsføre vores arbejdsplads og følelsen af, hvordan det er at arbejde i lige netop Horsens Kommune
  • Løfte vores samlede HR-kommunikationen
Lyder det som noget for dig, så er du måske lige den kollega, vi søger til en tidsbegrænset stilling i vores kompetente HR-afdeling. Stillingen er nyoprettet og med ansættelse i 3 år, så du får god tid til at tage fat på alle de spændende opgaver, der ligger og venter på dit nye skrivebord.

Hvad skal du lave hos os?
Din hovedopgave er at arbejde for, at Horsens Kommune opleves som en attraktiv og tiltrækkende arbejdsplads, hvor det stærke fællesskab er synligt. I dit job skal du bidrage til, at organisation, ledelse og kommunikation går op i en højere enhed.

Dine opgaver bliver bl.a.:
  • At klæde organisationen på med viden om, hvordan den gode jobannonce er skruet sammen, samt hvilke nye muligheder, der er for rekruttering og branding.
  • At sætte fokus på og formidle de gode historier, som vi allerede har, men ikke får vist, både internt og eksternt.
  • At skabe fængende jobannoncer for Horsens Kommune.
  • At producere vedkommende HR-kommunikationsmateriale som fx HR-Håndbogen og Ledelsesgrundlag og materiale om medarbejderbehandling og træning.
  • Opsætning af formidlingsstærkt undervisningsmateriale.

Vi søger dig, der kan:
  • Skabe tekst, billeder, videoer og grafik, som fænger. Du skal have en særlig interesse for og erfaring med sociale medier. Det er vigtigt at du kan ramme den rette tone og den type indhold, der passer bedst til den enkelte kanal.
  • Lave HR-materiale på vores intranet. Det kræver, at du kan formidle viden fra afdelingens fagspecialister, som giver dig input. Du skal kunne hive essensen ud af et fagligt oplæg og formidle, så det vækker interesse hos modtagerne.
  • Være en kompetent rådgiver, der kan stå på din faglighed og give sparring på, hvordan vi bedst løser kommunikationsopgaven. Vi forventer, at du er den slags rådgiver, man har lyst til at vende tilbage til – både fordi du er knalddygtig, og fordi du er nem at arbejde sammen med.
  • Endelig skal du have blik for, hvordan vi hele tiden kan blive bedre og skarpere i vores rekrutteringsindsats og HR-kommunikation. Du skal synes, at det er sjovt at tænke udvikling og have blik for trends og tendenser.
Du får hurtigt dine egne opgaver og kommer til at arbejde tæt sammen med vores egen afdeling, vores kommunikationsafdeling og bredt ud i organisationen.
 
Hvem bliver dine kolleger?
HR-afdelingen består af to teams med hver deres teamleder. Det ene team, som du bliver en del af, har opgaver med organisations- og lederudvikling, rekruttering, arbejdsmiljø og MED-system. Det andet team har opgaver med personalejura, sygefravær og forhandling. Vi er i alt 14 personer i afdelingen inkl. chefen for HR og jura.

Vi er alle dedikerede og fagligt kompetente kolleger, der gerne deler både viden og vitser. Vi vægter en uformel omgangstone og et godt arbejdsmiljø med høj psykologisk tryghed. Du får en høj grad af fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelsen, så vi søger dig, der har let ved at planlægge din arbejdstid i sammenhæng med opgaverne.

Faglige krav og kompetencer
  • Du skal have en relevant uddannelse inden for kommunikation f.eks. cand.comm, cand.public eller en uddannelse som journalist.
  • Vi søger dig, der har erfaring med employer-branding og strategiske kommunikationsopgaver i en politisk ledet organisation.
  • Du skal have den grafiske værktøjskasse i orden og et skarpt blik for grafisk design.
Praktiske informationer
Stillingen er en tidsbegrænset stilling på tre år, og vi vil gerne have dig med på holdet hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Vi har brug for, at du har kørekort, da flere opgaver løses på forskellige lokationer i kommunen, og at du kan arbejde gennemsnitlig 30-37 timer pr. uge.

Læser du stadig med og er interesseret?
Så glæder vi os til at modtage din ansøgning og dit CV senest d. 15. august 2023. Sammen med din ansøgning skal du vedhæfte et eksempel på et professionelt skriftligt produkt, som du har lavet. Vi afholder 1. samtale d. 25. august og 2. samtale d. 29. august 2023.

Kontakt
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte os.
HR-konsulent Gitte Bakkegaard træffes på 7629 2256 indtil d. 28. juli. Og fra d. 7. august kan du kontakte teamleder for HR Udvikling og Arbejdsmiljø, Marie Møldrup på 2080 1392 eller chef for HR og Jura, Karina Bentsen på 2235 9367.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=bbcefb64-efa4-499c-862d-4108d0d8ad57

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875615

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet