BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du afhængig af ledelse?
I Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte er vi afhængige af at lede sammen - og så er det tilmed godt at vide noget om afhængighed i denne stilling som leder af Rusmiddelrådgivningen i Horsens Kommune.
Du skal søge denne stilling, hvis:
- Du syntes at rusmiddelrådgivning og socialt arbejde er meningsfyldt arbejde og du kan spotte trends og tendenser indenfor området
- Du kan købe ind på, at god faglig ledelse er en nødvendig disciplin for at lykkes med opgaven
- Du vil arbejde med at udvikle organisationen og syntes at drift og udvikling sammen er det fedeste.
Hvem er vi?
Rusmiddelrådgivningen har 25 engagerede medarbejdere, som består af tre teams. Vi er fysisk placeret på Vesterled 1 i Horsens by. På samme matrikel er der også 36 lejligheder til borgere der er socialt udsatte samt et værested og et botilbud.
Rusmiddelrådgivningen tilbyder ambulant rusmiddelbehandling til borgere fra det 18. år, og varetager den social og lægefaglige stofmisbrugsbehandling, samt alkoholbehandling. Borgers situation er ofte præget af høj kompleksitet.
Vi arbejder lovgivningsmæssigt efter Lov om Social Service § 101 og Sundhedslovens § 141 + 142. Vi samarbejder med Social- og Boligstyrelsen om Move og Move+ i et veldrevet forløb. Desuden kommer afdelingen til at samarbejde intensivt med regionspsykiatrien om dobbeltdiagnosetilbud fra september 2024, og dette vil afdelingslederen få en stor aktie i sammen med centerleder
Om dig
Vi er bevidste om, at ingen kan alt og at alle skal lære meget i et nyt job. Vi forestiller os alligevel, at du er kompetent eller har erfaring med dele eller hele af nedenstående:
- At du har erfaring med ledelse og særligt en dokumenteret inddragende ledelsesstil vil blive vægtet særdeles højt
- Ledelsesmæssig efteruddannelse på minimum diplomniveau eller er villig til at tage uddannelsen
- Gerne kendskab til myndighedsopgaver og behandlingsfrister på rusmiddelområdet, samt erfaring med samarbejde med styrelser på området.
- At du har en relevant socialfaglig uddannelsesmæssig baggrund
- At du er bevidst om dine egne grænser – kan bede om hjælp og at du kan give og modtage feedback
- Du kan lede forskellige fagligheder med øje for kompetencer, ressourcer og muligheder
- Sikre høj faglighed i behandling/dokumentationsarbejdet og at indsatserne af borgernes handleplaner omsættes
- At du tilrettelægger ledelsesopgaverne, så der er særligt fokus på et arbejdsmiljø der er sikkert og sundhedsmæssigt forsvarligt og har forståelse for hvor vigtigt et godt arbejdsmiljø er for en organisation
- At du administrerer og overholder det økonomiske råderum i afdelingen
- At du kan lede opad, nedad og til siden.
- At du har erfaring med at implementere strategier eller en stærk nysgerrighed herpå
- At du følger forsknings og udviklingstiltag nationalt og internationalt og at du sikrer evidensbaseret metodeudvikling
Du bliver en del af en engageret og kompetent ledergruppe, som består af 3 afdelingsledere, 2 tilbudsledere og 1 centerleder og hvor vi har fokus på bæredygtighed og psykologisk tryghed i organisationen. Det betyder bl.a. at vi siger og praktiserer, at ”Ingen skal lede alene” og på at give og modtage feedback.
Vi arbejder på at implementere det nye ledelsesgrundlag for Horsens kommunes ledere, samt strategien ”Nye veje, nye liv”. Link https://horsens.dk/media/jkhoh0ge/hps-vision-2023-2027-ed-a4-hfte-2.pdf
Vi tilbyder personlig og faglig udvikling med tæt ledersparring af afdelingslederkollegaer, centerleder og et bredt felt af samarbejdspartnere
Horsens Kommunes Rusmiddelrådgivning er en del af Center for Psykiatri og Socialt
Udsatte og er organiseret i chefområdet: Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte HPS
Løn og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomster indgået med faglige organisationer. Aflønning i
henhold til Ny Løn.
Vil du vide mere
Spørgsmål til stillingen kan rettes til Centerleder Christiane Pape Lehrmann tlf. 29775061 eller mail: cple@horsens.dk. (send gerne sms for aftale om et opkald)
Vi holder Åbent Hus for interesserede den 20. marts kl 9.00-11.00, hvor centerleder og en afdelingslederkollega vil være til stede. Du kan læse mere i denne Job og Kompetenceprofil. Link
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 2. april 2024 kl. 23.59.
Tiltrædelse er den 1. juni 2024.
Vi afholder første samtale den 9. april og anden samtale den 18. april.
Vi benytter elementer fra metoden Åben Dialog i første samtale og en case ved anden samtale runde, hvor fagchefen også deltager. Vi trækker reference fra tidligere arbejdsgivere på ledelsesniveau.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Vesterled 3, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6005524