Erfaren sygeplejerske søges til Rusmiddelrådgivningen i Horsens

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du fagligheden på rette sted, og brænder du for at gøre en forskel for borgere med svære rusmiddelproblematikker. Vil du arbejde med mennesker der er afhængige af alkohol eller andre stemningsændrende rusmidler, så er du måske den erfarne sygeplejerske vi søger til Rusmiddelrådgivningen i Horsens. Vi tilbyder en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen.

Horsens Kommunes Rusmiddelrådgivning har netop fået ny ledelse, og vi er dedikerede til at understøtte og udvikle fagligheden omkring vores kerneopgave. Vi har fokus på at skabe et stærkt fagligt miljø og godt arbejdsmiljø for alle medarbejdere. Rusmiddelrådgivningens primære mission er at støtte borgere til øget trivsel og skabe positive forandringer i deres brug af rusmidler. Vi arbejder ud fra begrebet "lighed i sundhed" og sikrer, at borgerne får den bedst mulige adgang til relevant behandling – både i vores rådgivning og i resten af kommunen.

Dine arbejdsopgaver: er med fokus på den sundhedsfaglige opgave i hele Rusmiddelrådgivningen, med øvrige sundhedspersoner, lægefaglig konsulent og rusmiddelkonsulenter i Rusmiddelrådgivningen. Du vil skulle varetage medicin håndtering, dosering, optælling og kontakt med samarbejdspartnere omkring opgaven. Være faglig sparringspartner med øvrige kolleger. Have tæt kontakt til borgere som har sin daglige gange i Rusmiddelrådgivningen. Navigere i fagsystemer, og kan med faglighed dokumentere den sygefaglige og sundhedsfaglige praksis. Der vil foregå et tværfagligt samarbejde i hele kommunen omkring både det sundhedsfaglige og socialfaglige arbejde du bliver en del af.

Vi forventer:

  • At du er uddannet sygeplejerske og har autorisation
  • At du gerne har kendskab til socialområdet eller lignende og gerne erfaring med psykiatri eller socialt udsatte mennesker
  • At du syntes at samarbejdet på social- og sundhedsområdet er noget af det vigtigste i verden
  • At du vil indgå i sparring med andre sygeplejersker på social- og handicapområdet
Vi tilbyder:
  • Et arbejde med en høj grad af mening i arbejdet med meget udsatte borgere
  • En arbejdsplads med gode kolleger, og vi har fokus på konstant at arbejde med det gode arbejdsmiljø og Social Kapital
  • En arbejdsplads med høj faglighed og et tæt tværfagligt samarbejde
  • En arbejdsplads i forandring, men i et tempo hvor alle kan være med.
  • En udfordrende og udviklende hverdag, hvor ikke to dage er ens.
  • En åben og uformel omgangstone og godt humør.
  • Faglig sparring, og ekstern supervision.
Om Os:
Rusmiddelrådgivningen består af en bred vifte af fagprofessionelle, herunder pædagoger, ergoterapeuter, social- og sundhedsassistenter, socialrådgivere, psykologer og praktikanter samt en fast tilknyttet speciallægekonsulent. Vi arbejder ud fra evidensbaserede metoder og ud fra de Klinisk Nationale retningslinjer. Vi tilbyder ambulant alkohol- og stofbehandling samt støtte til pårørende. Vi tilbyder forskellige former for behandling, herunder substitutionsbehandling, individuelle samtaleforløb, gruppeforløb, online samtaler, og terapeutisk døgnbehandling.

Rusmiddelrådgivningen vil indgå i et samarbejde om dobbeltdiagnoser med psykiatrien og denne stilling forventes at få en stor aktie ind i hele dette samarbejde om omstilling.
Organisatorisk tilhørsforhold: Horsens Kommunes Rusmiddelrådgivning er en del af Center for Psykiatri og Socialt Udsatte og er organiseret i chefområdet Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte (HPS).

Læs mere om os på vores hjemme side: https://horsens.dk/sundhed/sundhedsfremme/stofbehandling

Samt på Horsens kommunes rusmiddelpolitik: https://horsens.dk/media/qanffcnb/pixiudgave-rusmiddelpolitik_tg.pdf

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst
Hvis du ønsker at vide mere om denne stilling, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jens Overgaard på 5162 7214 for yderligere information.

Ansøgningsfrist: Der er ansøgningsfrist d. 20. august. Der udvælges ansøgere til samtale d. 22. august.

Ansættelsessamtaler afvikles: Tirsdag d. 27. august  
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Vesterled 3, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6092340

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook