Familieplejekonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Horsens Kommune søger en erfaren Familieplejekonsulent til Familieplejen

Vi har en fast deltidsstilling på op til 32 timer ledig i Familieplejen pr. 1. januar 2024 og søger derfor en erfaren familieplejekonsulent med relevant socialfaglig uddannelse.

Arbejdet som familieplejekonsulent består af at matche børn og unge med plejefamilier, aflastningsfamilier og fritidsfamilier. Familieplejen rekrutterer, ansætter, understøtter, vejleder og superviserer pleje og aflastningsfamilier tilknyttet Horsens Kommune.
Familieplejekonsulenterne arrangerer, varetager og sikrer at plejefamilierne tilbydes relevant efteruddannelse (herunder TSOP), individuel og gruppesupervision, uddannelsesdage samt cafégrupper og kollegagrupper.
Familieplejekonsulenterne afdækker og godkender endvidere henviste netværksplejefamilier og understøtter vores fritidsfamilier og flere kategorier af aflastningsfamilier.

Familieplejen er forankret i Børn og Forebyggelse, Familiecentret, som er organiseret i følgende afdelinger: Social Familieteam, Etnisk Familieteam, Special Familieteam, Familiebehandlingen samt Administrationen. Derudover dækker Familieplejen også Ungdomscentret, der varetager sagsbehandling fra det 14 år.

I Familiecentret er vi optaget af at tænke velfærd på nye måder (inspireret af tankerne omkring Relationel Velfærd), vi har fokus på børnenes drømme og håb for eget liv, samt koblingen mellem det specialiserede børneområde og almenområdet, vi tror på at plejefamilier er centrale for at bygge broen til det almene børneområde for vores anbragte børn. Vi forbereder os på ny Barnets Lov og er som familieplejekonsulenter bevidste om vores formidlingsopgave til plejefamilierne.   

Samarbejdet omkring kvalitet i anbringelsen er centralt for Familieplejen. Derfor arbejder Familieplejekonsulenterne tæt sammen med barnets/den unges myndighedsrådgiver. Opfølgning og tilsyn med plejefamilierne og øvrige møder afholdes fælles og familieplejekonsulenterne er ofte med til at sikre viden og kontinuitet omkring barnet.

Som familieplejekonsulent hos os bliver du del af et veletableret team med stor erfaring på området. Horsens Kommune har i flere år prioriteret og fokuseret indsatsen på familieplejeområdet, det gør vi fortsat og derfor arbejder vores seks familieplejekonsulenter fuld tid med de opgaver, der knytter sig til Familieplejen.    
Familieplejekonsulenternes arbejde foregår i høj grad ude hos plejefamilierne og kræver høj grad af selvstændighed i planlægning og udførelse. Som Familieplejekonsulent bærer du et ansvar i at understøtte plejefamilierne i deres arbejde med børnene.

Rekruttering af plejefamilier og undervisning i tæt støttede opstartsforløb for plejefamilier (TSOP) er centrale opgaver for vores nye kollega, derudover forventes det at du varetager den faste kontakt og supervision til de plejefamilier, som du er konsulent for. Indsatsen omkring det enkelte barns anbringelse foregår i tæt samarbejde med myndighedsrådgiverne, biologisk familie, plejefamilien og øvrige i barnets netværk. Den faglige understøttelse af plejefamilierne, supervision, godkendelse af netværk, rekruttering og matchning foregår både i samarbejde og sparring med dit team af familieplejekonsulenter og leder.   

Vi er en familievenlig arbejdsplads, som tilbyder fleksible vilkår. Der er mulighed for minimum 1-2 ugentligt hjemmearbejdsdag. Man tilrettelægger selv sin arbejdsdag og arbejdstid, under hensyntagen til afdelingens behov. Vi har en god fleks ordning, som sikrer gode muligheder for at kunne møde senere eller gå tidligere, så både arbejdsliv og privatliv kan hænge sammen.

Vi tilbyder:

  • Et spændende og fleksibelt arbejde med alsidige opgaver
  • Stor faglighed, udvikling og læring.
  • En engageret og støttende kollegagruppe med et højt fagligt niveau og en godportion humor
  • En afdeling der har fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø for vores plejefamilier
  • En kommune i vækst og et Familiecenter i udvikling, hvor fremtidens velfærd og inddragelse af barnet er i fokus.

Din profil:
  • Har en relevant socialfaglig uddannelse, som eksempelvis socialrådgiver eller pædagog
  • Gerne erfaring med undervisning og planlægning af kurser
  • Har en relevant efteruddannelse
  • Har evnen til at arbejde selvstændigt, kan skabe overblik og træffe beslutninger
  • Har administrativ erfaring og kan formulere dig både mundtligt og skriftligt
  • Har lyst til og erfaring med at udvikle nye tiltag
  • Kan samarbejde på alle niveauer og varetage en koordinerende funktion i samarbejdet
  • Kan bevare overblikket også i pressede situationer
  • Har en god portion humor
  • Kan arbejde med fleksible arbejdstider
Yderligere oplysninger:
Børne – og straffeattester indhentes.
Løn og ansættelsesvilkår: Ifølge gældende overenskomst og Ny løn.

Ansøgningsfrist: onsdag den 22.11.2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 28.11.2023

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Familieplejekonsulent Britta Glyngø Thisvad mobil 40329066, Familieplejekonsulent Annette Helene Christensen 22604118 og afdelingsleder Tine Hvam Sørensen på tlf. nr. 23809026.

Send din ansøgning via knappen ”Send ansøgning”, som du finder nedenfor.
Husk at vedhæfte din ansøgning og CV, samt andre relevante bilag.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (1-36 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5914473

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet