BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Fritidskonsulent med stærke kommunikations- og projektledelsesevner søges til fritidsområdet i Horsens Kommune
Brænder du for at spille en central rolle i udviklingen af forenings- og fritidslivet, så endnu flere kan blive en del af et aktivt fællesskab? Er du god til at opbygge gode samarbejdsrelationer og trives du i en rolle som sparringspartner for vores foreninger? Har du forståelse for at arbejde i en politisk organisation på et område med mange interessenter, og har du stærke kommunikations- og projektledelsesevner? Så har vi et job til dig!
I Horsens Kommune har vi et stærkt fritidsliv med mange veldrevne foreninger, som hver dag skaber spændende og varierede fritidstilbud til vores borgere.
Vi vil have endnu flere til at bevæge sig og være med i fritidslivets fællesskaber.
Et hovedfokus i vores indsats og i denne stilling er derfor at understøtte den foreningsudvikling, der skal ruste vores foreninger til fremtiden samt inspirere til mere bevægelse. Et særligt fokus vil her være at forankre og arbejde videre på de gode erfaringer fra ”Bevæg dig for livet”, hvor Horsens siden 2019 har været visionskommune.
Vi har også sat os for at undersøge om fritidslivets fællesskaber har potentialer, der rækker ud over fritidslivet og kan være med til at løse større samfundsudfordringer som eksempelvis trivsel og sundhed. Du vil derfor også komme til at deltage i og bidrage til at understøtte det tværfaglige samarbejde i kommunen.
Sidst men ikke mindst arbejder vi for at sætte Horsens på landkortet, som et sted for store idrætsevents, der kan skabe aktivitet i byen, samle borgerne om fælles oplevelser og inspirere til mere bevægelse. Aktuelt er blikket rettet mod byens værtskab for EM i badminton i 2025 og Thomas Uber Cup i 2026. Arrangementer, der også vil sende opgaver i din retning.
Ambitionerne er således høje og opgaverne mange, så vi søger en fritidskonsulent, der har erfaring med en bred vifte af opgaver lige fra administrative opgaver til ledelse af udviklingsprojekter og arbejde med events.
Du vil træde ind på et område med stor politisk bevågenhed og hvor der er mange interesser. Du skal derfor være god til at opbygge samarbejdsrelationer, kunne navigere i et krydsfelt af interesser, og du skal være en stærk kommunikator i både skrift og tale, da du ofte vil være bindeleddet og ”oversætteren” mellem forskellige parter.
Som en del af vores fritidsteam skal du også være klar til at smøge ærmerne op og hjælpe med de mange praktiske og administrative opgaver som alle i fritidsteamet bidrager til.
Dine opgaver bliver at:
- Lede og koordinere større og mindre udviklingsprojekter og -indsatser. Du vil bl.a. blive koordinator for det videre arbejde med at få flere borgere i bevægelse.
- Bidrage til udarbejdelsen af en ny Fritids- og Foreningspolitik og implementeringen heraf.
- Være sparringspartner for foreningerne samt yde rådgivning og vejledning
- Understøtte det tværfaglige samarbejde i kommunen bl.a. gennem deltagelse i tværgående arbejdsgrupper
- Udarbejde analyser, evalueringer, ansøgninger m.m.
- Udarbejde sagsfremstillinger, notater, mødeforberedelse, oplæg, taler m.m. til direktionen og chefgruppen og politiske udvalg – nogle gange med kort deadline.
- Bidrage til den generelle opgaveløsning og administrative opgaver på det folkeoplysende område. Det kan fx være henvendelser og kommunikation med foreningerne, lån og leje af lokaler, puljeadministration, tilsyn med foreningerne og praktiske opgaver i forbindelse med større møder og events.
Vi forventer, at du
- Har en relevant akademisk uddannelse og har en stor interesse for og erfaring med at arbejde med foreningslivet. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra det folkeoplysende område.
- Har erfaring med politisk betjening og arbejdet i en politisk styret organisation
- Er stærk i din kommunikation både mundtligt og skriftligt, og at du evner at tilpasse kommunikationen til forskellige målgrupper og situationer.
- Har projektledererfaring - eller lyst til at få det
- Er god til at skabe netværk og gode samarbejdsrelationer.
- Har lyst til og erfaring med administrative opgaver og kan lide at servicere og understøtte foreninger og frivillige i deres daglige virke.
- Er klar på et job, der i perioder vil byde på sene eftermiddage/aftener og enkelte gange weekendarbejde i forbindelse med større arrangementer/indvielser.
- Er nysgerrig, ønsker at lære nyt og kan lide at have mange forskellige bolde i luften.
- Er en god kollega, der prioriterer sparring, vidensdeling og godt humør på arbejdspladsen. Og som står klar til at hjælpe med stort eller småt, der hvor det brænder på.
Vi tilbyder
- En stilling med gode muligheder for udvikling, stor selvstændighed, fleksibilitet og mange spændende og forskelligartede opgaver
- At blive en del af et stærkt fagligt Fritidsteam med kollegaer, der sætter pris på sparring med hinanden, og som lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde.
- En opgaveportefølje som udvikler sig i takt med, at du udvikler dig
Om Børn, Unge og Kulturstaben
Børn, Unge og Kulturstaben løser opgaver på tre politikområder: Børn- og Dagtilbud, Skole-, Unge- og Uddannelse, samt Kultur og Fritid. Vi er i staben 40 kollegaer med forskellig faglig baggrund, som er organiseret i fire teams: Administration, Økonomi, Udvikling samt Fritid.
Vores mission og værdier i Børn, Unge og Kulturstaben:
Vi løser alle vores opgaver med en høj faglighed og kvalitet og vi har fokus på at gøre en positiv forskel for borgerne i Horsens Kommune. Vi er tilgængelige, fleksible og hjælpsomme i relationen med hinanden, borgere og samarbejdspartnere.
Børn, Unge og Kulturstaben er en arbejdsplads, hvor vi vægter høj faglighed og et godt arbejdsmiljø. Det betyder at vi er: Nysgerrige på forskellige faglige perspektiver. Inddragende og aktivt søger hjælp og sparring. Imødekommende og hjælpsomme i vores samarbejde. Modige og tør være uenige og åbne omkring fejl samt engageret i at skabe en arbejdsplads med højt humør og en positiv og respektfuld tone.
Ansøgning
Stillingen er 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Stillingen forventes besat den 1. september. Ansøgningsfrist onsdag den 19. juni 2024. Vi forventer at afholde samtaler den 25. Juni 2024. Du skal forvente, at du vil få en opgave du skal løse i forbindelse med samtalen.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til leder af fritid Lene Paik Hesselvig tlf. 29215085
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, som du sender via knappen ”Send ansøgning” nedenfor.
Husk at vedhæfte både din ansøgning, cv, eksamensbevis og andre relevante bilag.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055776