Generalister til transformation af regnskabsplatformen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du have en central rolle i at være med til at forme de bedste regnskabsprocesser på tværs af organisationen? Har du lyst til at arbejde i feltet mellem stærke regnskabsprocesser og it-understøttelsen heraf? Og skal du være vores nye kollega, der har lyst til at sætte den fremtidige retning for Danmarks største regnskab?

Vi står foran en Legacy transformation, herunder overgang til SAP S/4HANA. I arbejdet indgår kortlægning af regnskabsprocesser, identifikation af optimeringsmuligheder og hensyn til korrekt og effektiv regnskabsaflæggelse. Formidling af, hvordan kommende it-systemer bedst understøtter effektive regnskabsprocesser på tværs af de samlede regnskabsbærende systemer. Regnskabsaflæggelsen består i dag af et bredt systemlandskab med mere end 20 forskellige it-systemer, herunder SAP og senere SAP S/4HANA, Microsoft Dynamics samt egenudviklede it-systemer.

Sikre effektive regnskabsprocesser
Du bliver en del af et team, hvor du sammen med dine 5 kollegaer og teamkoordinator Sophie Filbert Liboriussen går forrest sammen med systemejere for at bidrage til at kravstille it-understøttelse af regnskabsprocesser. Vores team er i udvikling og vores opgaveportefølje er i vækst, hvorfor vi søger en dygtig specialist til en nyoprettet stilling til yderligere styrkelse af teamet.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Deltage i projekter og formidling af krav til de regnskabsbærende it-systemer
  • Deltage i kortlægning af vores nuværende regnskabsprocesser
  • Udarbejdelse af beslutningsgrundlag for, hvordan vores processer kan understøttes i eksempelvis SAP S/4HANA
  • Indgå i strategiske partnerskaber med væsentlige interessenter
Stærk indenfor regnskabsprocesser og et godt helhedssyn
Du er stærk i regnskabsprocesser, så du kan sætte dig ind i vores komplekse processer og på sigt videreudvikle dem i forbindelse med den foranstående SAP S/4HANA transformation og Legacytransformation.

Du har derudover:

  • En relevant uddannelse indenfor IT fx. Bachelor i innovation og digitalisering eller en uddannelse indenfor regnskab fx HD-R, cand.merc.aud., eller tilsvarende kombineret med erfaring indenfor regnskabsprocesser
  • Du kan sætte dig ind i muligheder i de forskellige it-systemer og kan overskue processer, der går på tværs
  • Du har nogle års erfaring som projektleder, konsulent, projektmanager, manager i revisionsbranchen eller tilsvarende, hvor du har haft selvstændigt ansvar for fremdrift og formidling i en selvstændig projektportefølje.
Relationsskabende og en dygtig formidler med et godt overblik
Det er vigtigt, at du har lysten og evnerne til, at finde løsninger på tværs af fagområder i hele Skatteforvaltningen, herunder at du kan sætte dig ind i komplekse problemstillinger, arbejdsprocesser og systemer.

  • Du har lyst til at agere bindeled og formidle mellem forskellige fagområder, for eksempel procesejer, systemejer, ledelse og projekter
  • Du trives i et fagligt miljø, hvor løsningerne skal findes både selvstændigt og i samarbejde med kollegaer.
  • Du er positivt indstillet og arbejder ud fra devisen, at det bedste samarbejde opstår med oprigtig nysgerrighed, gensidig respekt og fælles mål.
  • Du sikrer fremdrift på egne ansvarsområder – også opgaver med andre interessenter
  • Det er naturligt for dig at udvikle og skabe relationer på tværs af en stor organisation.
Du vil få indsigt i et stort og komplekst systemlandskab med mange forskellige it-systemer. Du vil få mulighed for at være med til at sætte et stort præg på regnskabsprocesserne i Danmarks største regnskab. I teamet vil der blive opbygget en stor indsigt i SAP S/4HANA og hvordan regnskabsprocesserne bedst kan understøttes i SAP S/4HANA.

Om os: Kontoret Regnskabsprojekter og Styring
Du bliver en del af kontoret Regnskabsprojekter og Styring, der organisatorisk er placeret i afdelingen Regnskab § 38 i fagområdet Økonomi i Skattestyrelsen. Kontorets opgaveportefølje består blandt andet af sikring af at nuværende og fremtidige it-løsninger og systemer kan understøtte korrekt og effektiv regnskabsaflæggelse af statens indtægtsregnskab.

Kontoret er en god blanding af meget erfarne kollegaer og kollegaer med kortere erfaring i Skatteforvaltningen. Vores kultur er præget af engagement og initiativ i arbejdet mod fælles mål. Vi har høj faglighed ledsaget af hjælpsomhed og vidensdeling i samarbejdet for at løse opgaver og udfordringer.

Team Regnskabsprocesejere varetager rollen som regnskabsprocesejere i de regnskabsbærende systemer, herunder sikrer at videre- og nyudvikling understøtter korrekt og effektiv regnskabsaflæggelse. Derudover visiteres projekter og initiativer i forhold til den samlede regnskabsaflæggelse. Her kommer du til at spille en vigtig rolle sammen med dine 14 dygtige kolleger i kontorets to teams.

Hvis du gerne vil gøre en forskel for fremtiden i Danmarks største regnskab, så får du her muligheden for at blive en del af et kontor, som er klar til at klæde dig godt på med faglig sparring, et skræddersyet introduktionsforløb, så du hurtigt får mulighed for at varetage opgaver selvstændigt. Der er gode muligheder for både personlig og faglig udvikling, som vi blandt andet understøtter gennem løbende udviklingssamtaler og gode uddannelsesmuligheder.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 10:00 den 7. august 2023. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Line Boysen Lassesen. Send venligst SMS til 29 93 68 07, så ringer Line tilbage.

Vi holder første runde samtaler den 10. og 11. august 2023. Anden runde samtaler er planlagt til afholdelse i uge 34. Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2023 eller hurtigst muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. For den helt rigtige profil er der mulighed for ansættelse på chefkonsulent niveau eller for at udvikle dig i den retning på sigt.

Arbejdsstedet er Grønlandsvej 5, 8700 Horsens.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Horsens, Grønlandsvej 5, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170364&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861988

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet