Horsens Byskole søger 1 pædagog og 1 pædagogmedhjælper til specialklasserne

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Horsens Byskole specialafdeling for børn med generelle indlæringsvanskeligheder har fået vokseværk, og vi søger derfor nye dygtige kollegaer til nedenstående stillinger. Der er tale om fastansættelser på 37 timer ugentligt.

Om stillingen som pædagog
Vi søger en pædagog som ønsker at arbejde med at understøtte udviklingen af bæredygtige fællesskaber, hvor alle børn har mulighed for at trives, lære og udvikle sig. Du skal arbejde i vores specialafdeling, som er for børn med generelle indlæringsvanskeligheder. Du vil skulle arbejde sammen i et team bestående af lærer og pædagoger. Eleverne har et særskilt SFO tilbud om eftermiddagen, hvor du også vil skulle befinde dig.
Arbejdet vil hovedsageligt have sit udspring i skoledelen, hvor mange børn kan have brug for hjælp til at finde plads i skolens struktur og til at agere hensigtsmæssigt, også i situationer hvor der stilles krav. Du vil komme til at varetage specialpædagogiske opgaver i SFO’en.
I opgaveløsningen arbejder du tæt sammen med det pædagogiske personale, ledelse, forældre og eksterne samarbejdspartnere, om at skabe trivsel og gode inkluderende børnefællesskaber. Opgaverne kan variere alt efter behov og løbende gennem et skoleår.

Vi forventer at du:

  • Er uddannet pædagog og har et inkluderende børnesyn.
  • Kan varetage den fulde stilling på 37 timer.
  • Har erfaring med special pædagogik, inkluderende fællesskaber og low arousal.
  • Er professionel i alle fagets sammenhænge, er anerkendende, reflekterende og teoretisk velfunderet.
  • Kan indgå i professionelle læringsfællesskaber (PLF) såvel i skole som SFO-del med refleksioner og feedback.
  • Kan tilrettelægge og udføre forebyggende, foregribende eller indgribende tiltag i børne- og læringsfællesskaberne i tæt samarbejde med klassernes lærere.
  • Bidrager reflekterende i forhold til at skabe rammer, struktur og organisering, der tager udgangspunkt i observationer og iagttagelser og kan løfte disse ind i handleplaner/statusudtalelser.
  • Kan indgå i et positivt og tæt samarbejde med kolleger, ledelse og forældre, samt være med til at skabe et godt arbejdsmiljø.
  • Er engageret, ansvarlig og har en god humoristisk sans.
  • Er omstillingsparat.
  • Ser forældresamarbejdet som en vigtig ressource.
 
Om stillingen som pædagogmedhjælper:
Vi søger en pædagogmedhjælper som ønsker at arbejde med, at understøtte udviklingen af bæredygtige fællesskaber, hvor alle børn har mulighed for at trives, lære og udvikle sig. Du skal arbejde i vores specialafdeling, som er for børn med generelle indlæringsvanskeligheder. Du vil skulle arbejde sammen i et team bestående af lærer og pædagoger. Eleverne har et særskilt SFO tilbud om eftermiddagen, hvor du også vil skulle befinde dig.

Vi forventer:
  • At du har erfaring med at arbejde med børn.
  • At du skal kunne varetage den fulde stilling på 37 timer.
  • Du er rolig, men samtidig handlingsorienteret.
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger.
  • Du vægter samarbejde med dine kollegaer højt, og du ser værdien i sparring og udvikling af egen praksis.
  • Du har lyst til arbejdet omkring inklusion og klassefællesskaber.
  • At du har mod på at lære nyt og udvikle dig i samarbejde med kollegaer.
  • Erfaring i arbejdet omkring ADL (almindelig daglig læring) er en fordel.

Vi kan tilbyde:
  • At du bliver en del af en attraktiv, udviklingsorienteret skole, som er optaget af børnenes faglige og sociale udvikling/fællesskaber.
  • En arbejdsplads, hvor du møder engagerede medarbejdere.
  • En arbejdsplads med gode faciliteter.
  • En arbejdsplads, der har fokus på børnenes faglige læring samt personlige mestring.
  • At du er med til at skabe læringsoptimisme for eleverne.
  • Et befordrende arbejdsmiljø, hvor vi arbejder i PLF, og hvor du har mulighed for en høj grad af indflydelse.

Hvis ovenstående lyder som noget for dig, så skynd dig at sende din ansøgning til os.

Evt. spørgsmål til stillingen rettes til afdelingsleder Vibeke Frisk på tlf. 76294080

Information omkring Horsens Byskole
På Horsens Byskole arbejder vi i professionelle læringsfællesskaber (PLF), og samarbejdet er omdrejningspunktet for børnenes læringsudbytte. Vi tænker og arbejder systemisk. Vi skal løfte vores elever fagligt i dansk og matematik, og derfor ser vi personlig mestring som en forudsætning for hele elevens udvikling og læring.  
I Horsens Kommune har vi en klar mission: det handler om børnene. I det arbejde spiller Horsens Byskole en stor og betydningsfuld rolle. Vi har forventninger til hinanden, til børnene, de unge og deres forældre. Vi skal løfte i flok.
Horsens Byskole består af tre afdelinger med ca. 950 elever og ca. 160 ansatte. Skolens afdelinger ligger på henholdsvis Lindvigsvej (0.-6. årgang), Kildegade (0.-6. årgang) og Fussingsvej (0.-9. årgang). Udskolingen for alle tre afdelinger er samlet på Fussingsvej. Ud over almendelen har vi også en fuld specialklasserække (0.-10. årgang) på afdeling Fussingsvej med 90 elever.  
På skolens hjemmeside www.horsensbyskole.aula.dk kan du få yderligere indsigt i skolens profil. 
 
Synes du stadig Horsens Byskole lyder som noget for dig? Så send os din motiverede ansøgning senest d. 23. oktober 2023 – Vi vil glæde os til at læse den!

Der afholdes samtaler fredag den 27. oktober fra kl. 11.00

Husk at vedhæfte eksamensbevis og andre relevante dokumenter.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Fussingsvej 6, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923354

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet