Horsens Byskole søger en børnehaveklasseleder, en matematikunderviser samt en pædagogisk medarbejder til specialklasserne

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Horsens Byskole specialafdeling for børn med generelle indlæringsvanskeligheder har fået vokseværk, og vi søger derfor nye dygtige medarbejdere til nedenstående stillinger. Der er tale om fastansættelser på 37 timer ugentligt.

Om stillingen som børnehaveklasseleder:
Vi søger en børnehaveklasseleder med den primære opgave af varetage den daglige undervisning af vores yngste gruppe i vores M-klasser (specialklasser for elever med generelle vanskeligheder).  Du skal i samarbejde med dit team varetage det udvidede forældresamarbejde. Du indgår i pædagog/lærer-teamet og er med til at skabe sammenhæng i børnenes skoledag.

Vi forventer:

  • At du er uddannet pædagog
  • At du har erfaring som børnehaveklasseleder
  • At du skal kunne varetage den fulde stilling på 37 timer
  • At du er professionel i alle fagets sammenhænge, er anerkendende, reflekterende og teoretisk velfunderet
  • Du er rolig, men samtidig handlingsorienteret
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger
  • Du vægter samarbejde med dine kollegaer højt, og du ser værdien i faglig sparring og udvikling af egen praksis
  • Du har kendskab til børn med generelle indlæringsvanskeligheder
  • Du har indsigt og erfaring med børn, som har udfordringer med trivsel og impulsstyring/opmærksomhed (ADHD/ADD)
  • Du har erfaring med social/special pædagogik – og gerne erfaringer i arbejdet omkring børn med autismediagnoser.
  • Du har lyst til arbejdet omkring inklusion og klassefællesskaber
  • Erfaring i arbejdet omkring ADL (almindelig daglig læring) er en fordel

Om stillingen som matematikunderviser:
Vi søger en medarbejder med den primære opgave af varetage den daglige undervisning af vores mellemste og ældste gruppe i vores M-klasser (specialklasser for elever med generelle vanskeligheder). Undervisningen skal bære præg af kendskab til dansk, matematik samt praktisk/musiske fag. Samtidig skal du i samarbejde med dit team varetage det udvidede forældresamarbejde. Du indgår i pædagog/lærer-teamet og er med til at skabe sammenhæng i børnenes skoledag.

Vi forventer:
  • At du er uddannet lærer med linjefag i matematik og/eller dansk, eller har tilsvarende kompetencer.
  • At du har kendskab og erfaring med arbejdet med elever med generelle indlæringsvanskeligheder
  • At du skal kunne varetage den fulde stilling på 37 timer
  • At du er professionel i alle fagets sammenhænge, er anerkendende, reflekterende og teoretisk velfunderet
  • Du er rolig, men samtidig handlingsorienteret
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger
  • Du vægter samarbejde med dine kollegaer højt, og du ser værdien i faglig sparring og udvikling af egen praksis
  • Du har indsigt og erfaring med børn, som har udfordringer med trivsel og impulsstyring/opmærksomhed
  • Du har erfaring med social/special pædagogik – og gerne erfaringer i arbejdet omkring børn med diagnoser.
  • Du har lyst til arbejdet omkring inklusion og klassefællesskaber
  • Erfaring i arbejdet omkring ADL (almindelig daglig læring) er en fordel
 
Om stillingen som pædagogisk medarbejder:
Vi søger en pædagogisk medarbejder med den primære opgave af varetage den daglige pædagogiske opgave af vores yngste gruppe i vores M-klasser (specialklasser for elever med generelle vanskeligheder).  Du skal i samarbejde med dit team varetage det udvidede forældresamarbejde. Du indgår i pædagog/lærer-teamet og er med til at skabe sammenhæng i børnenes skoledag.

Vi forventer:
  • At du er uddannet pædagog eller pædagogisk assistent
  • At du har erfaring inden for området
  • At du skal kunne varetage den fulde stilling på 37 timer
  • At du er professionel i alle fagets sammenhænge, er anerkendende, reflekterende og teoretisk velfunderet
  • Du er rolig, men samtidig handlingsorienteret
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger
  • Du vægter samarbejde med dine kollegaer højt, og du ser værdien i faglig sparring og udvikling af egen praksis
  • Du har kendskab til børn med generelle indlæringsvanskeligheder
  • Du har indsigt og erfaring med børn, som har udfordringer med trivsel og impulsstyring/opmærksomhed
  • Du har erfaring med social/special pædagogik – og gerne erfaringer i arbejdet omkring børn med diagnoser.
  • Du har lyst til arbejdet omkring inklusion og klassefællesskaber
  • Erfaring i arbejdet omkring ADL (almindelig daglig læring) er en fordel
     
Vi kan tilbyde:
  • At du bliver en del af en attraktiv, udviklingsorienteret skole, som er optaget af børnenes faglige og sociale udvikling/fællesskaber.
  • En arbejdsplads, hvor du møder engagerede medarbejdere.
  • En arbejdsplads med gode faciliteter.
  • En arbejdsplads, der har fokus på børnenes faglige læring samt personlige mestring.
  • At du er med til at skabe læringsoptimisme for eleverne.
  • Et befordrende arbejdsmiljø, hvor vi arbejder i PLF, og hvor du har mulighed for en høj grad af indflydelse.

Hvis ovenstående lyder som noget for dig, så skynd dig at sende din ansøgning til os.

Evt. spørgsmål til stillingen rettes til afdelingsleder Vibeke Borup Olsen på tlf. 76294080

Information omkring Horsens Byskole
På Horsens Byskole arbejder vi i professionelle læringsfællesskaber (PLF), og samarbejdet er omdrejningspunktet for børnenes læringsudbytte. Vi tænker og arbejder systemisk. Vi skal løfte vores elever fagligt i dansk og matematik, og derfor ser vi personlig mestring som en forudsætning for hele elevens udvikling og læring.  
I Horsens Kommune har vi en klar mission: det handler om børnene. I det arbejde spiller Horsens Byskole en stor og betydningsfuld rolle. Vi har forventninger til hinanden, til børnene, de unge og deres forældre. Vi skal løfte i flok.
 Horsens Byskole består af tre afdelinger med ca. 950 elever og ca. 160 ansatte. Skolens afdelinger ligger på henholdsvis Lindvigsvej (0.-6. årgang), Kildegade (0.-6. årgang) og Fussingsvej (0.-9. årgang). Udskolingen for alle tre afdelinger er samlet på Fussingsvej. Ud over almendelen har vi også en fuld specialklasserække (0.-10. årgang) på afdeling Fussingsvej med 90 elever.  
På skolens hjemmeside www.horsensbyskole.aula.dk kan du få yderligere indsigt i skolens profil. 
 
Synes du stadig Horsens Byskole lyder som noget for dig? Så send os din motiverede ansøgning senest den 6. juni 2023 – Vi vil glæde os til at læse den!

Der afholdes samtaler torsdag dag den 8. juni 2023 fra kl. 16.00  

Husk at vedhæfte eksamensbevis og andre relevante dokumenter.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Der er tiltrædelse den 1. august 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Fussingsvej 6, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=7656b216-41b3-4a4d-919f-87226cd4d268

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839200

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet