Horsens Kommune: Familiebehandler

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Familiebehandler søges til Familiebehandlerteamet i Familiecentret, Horsens Kommune pr. 1. november 2023.

Da en af vores dygtige familiebehandlere forfølger nye udfordringer, søger vi en ny familiebehandler kollega, som har lyst til at være en del af vores team.

Familiebehandlerteamet er en del af Familiecentret i Horsens Kommune, som består af såvel myndighed som udfører. I Familiecentret er vi optaget af at tænke velfærd på nye måder (inspireret af Relationel Velfærd), at vi skal lykkes med at aktivere ressourcer omkring udsatte børn og familier samt forbinde det specialiserede socialområde med almenområdet. Vi ønsker, at udsatte børn og familier støttes der, hvor de lever deres daglige liv.
Vi ser en styrke i, at vi i Familiecentret har mulighed for at arbejde tæt sammen på tværs af myndighed og udfører. På denne måde kan de fælles faglige kompetencer komme bedst muligt i spil, så vi kan lære familierne at kende. Vi ønsker en fælles retning, hvor vi har mod til at træde et skridt tilbage, lære familierne at kende og stoppe med at tilbyde standardiserede indsatser.

I Horsens Kommune handler det om børnene. Det betyder derfor også, at vi insisterer på at øge fokus på børneinddragelse.  

Om Familiecentret og Familiebehandlerteamet:
Familiecentret er organiseret i følgende afdelinger: Social Familieteam, Special Familieteam, Familiebehandlerteamet (hvor den ledige stilling er forankret), Etnisk Familieteam, Familiebehandlingen og Familieplejen.

Familiebehandlerteamet deler desuden afdelingsleder og fagkoordinator med Kontaktpersonsordningen, fem skoledagtilbudsrådgivere samt Special Familieteam.


Arbejdsopgaverne
Familiebehandlerteamet består af 7 familiebehandlere, som primært løser opgaver jf. Servicelovens §11.3. Opgaverne er præget af at være afgrænsede, og der bevilliges samtaleforløb afhængig af problemstillingen. Det er hovedsageligt råd og vejledning som ydes og ikke terapi eller decideret behandling. Opgaveporteføljen vil variere og kan b.la. spænde fra opdragelsesudfordringer, til børn med udadreagerende adfærd til børn som har skolevægring blandt meget andet. Som familiebehandler er man ansvarlig for selv at tilrettelægge sine forløb og koordinere sin tid under hensyntagen til opgaven og familierne.

Der kan forekomme andre opgaver end §11.3 opgaver f.eks. enkelte forløb jf. Servicelovens §52 dvs. længerevarende indsatser.

Vi afholder ugentlige teammøder, hvor man kan drøfte og sparre med sine kollegaer, og hvor faglig koordinator og afdelingsleder deltager. Derudover vil man også modtage ekstern supervision flere gange om året.

Vi har et introduktionsprogram, som nye medarbejdere skal følge og som sikrer god oplæring, så man kommer godt i gang med opgaverne.

Vi tilbyder:

  • Introprogram
  • En høj grad af indflydelse og ansvar, og med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil
  • Et godt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden og møder hinanden og familierne med tillid og respekt.
  • Du kan være med til at udvikle på, hvordan vi i højere grad skaber bæredygtige løsninger tæt knyttet til hverdagslivet for børn og familier
  • Tæt sparring og opfølgning med kolleger, fagkoordinator og afdelingsleder
  • Ekstern supervision og ugentlige sparringsmøder med mulighed for sparring med kompetente kolleger og fagkoordinator.

Din profil:
  • Du er uddannet socialrådgiver eller pædagog, gerne med relevant efteruddannelse
  • Kan arbejde med børn, unge og forældre som kan have komplekse problemstillinger herunder diagnoser som ADHD eller lignende.
  • Har modet til at tilbyde din støtte, men lade familierne føre an og ikke sidde med alle svarerne.
  • Har kendskab til og kan omsætte systemisk tænkning og den løsningsfokuserede tilgang
  • Kan overskue og håndtere komplekse problemstillinger
  • Trives med både teamarbejde og selvstændigt arbejde – og kan arbejde struktureret
  • Har kørekort og gerne egen bil og ser en fordel i fleksible arbejdstider.
  • Du er god til både skriftlig og mundtlig formidling

Øvrige oplysninger:
  • Børne- og straffeattest indhentes
  • Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat snarest muligt eller senest pr. 1. nov. 2023.
  • Ansættelsessted: Horsens Rådhus - Chr. M. Østergaards Vej 4, 8700 Horsens.
  • Løn og ansættelsesforhold: Ifølge gældende overenskomst
  • Ansøgningsfrist: Den 20. sept. 2023. Vi udvælger ansøgere den 21. sept. 2023.
  • Ansættelsessamtaler: Mandag den 25. sept. 2023 i tidsrummet kl. 08.30-15.30 på Horsens Rådhus
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Cecilie Madsen på tlf.nr 29657865 faglig koordinator Maria Christensen på tlf. nr. 23604311.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=4611c9cd-bd52-436b-a591-ae229f5d9504

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900853

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet