Inklusionspædagog

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en kompetent og engageret inklusionspædagog, der vil være med til at gøre en forskel for vores elever i vores mellemform for 5.-9. årgang og i fase 2.

Du bliver en del af teamet i vores mellemform, hvor du sammen med to lærere og to andre pædagoger bliver omdrejningspunktet for skolegangen for eleverne i mellemformen.
Vores mellemform fungerer som et hold, hvor elever igennem kortere eller længere perioder modtager undervisning på mindre hold og med flere voksne. Der arbejdes ud fra NEST-principperne, og det ses blandet andet i, at læringsrummet er kendetegnet ved en meget tydelig struktur og en visualisering af tid og opgaver.
Arbejdet som inklusionspædagog i mellemformen vil primært bestå i at understøtte eleverne i undervisningen via særligt tilrettelagte individuelle tiltag og at hjælpe elever med løbende inklusion i deres stamklasse. De særligt tilrettelagte tiltag aftales i et samspil mellem skole, hjem og den enkelte elev. Derfor er det vigtigt, at du kan indgå i et tæt samarbejde med både den enkelte elev og forældre.
Ligeledes får du en vigtig rolle i fase 2, hvor en del af dine arbejdsopgaver vil være elevsamtaler, særlige indsatser omkring en bestemt årgang, sparring til kolleger eller ad hoc. Du skal selvstændigt kunne tilrettelægge og gennemføre en indsats omkring en klasse – også selvom det kræver, at du står i spidsen for den faglige undervisning.


Vi forventer, at du:

  • har et inkluderende børnesyn
  • er professionel i alle fagets sammenhænge, er anerkendende, reflekterende og teoretisk velfunderet
  • kender til NEST-principperne
  • har viden om og erfaring med arbejdet omkring børn med diagnoser fx ADHD, autisme, ADD eller lign., børns læring, udvikling og dannelse
  • kan indgå i professionelle læringsfællesskaber (PLF) med refleksioner og feedback
  • kan byde ind i forhold til udvikling af læringsmiljøer
  • bidrager reflekterende i forhold til at skabe rammer, struktur og organisering, der tager udgangspunkt i observationer og iagttagelser og kan løfte disse ind i handleplaner/statusudtalelser
  • kan indgå i et positivt og tæt samarbejde med kolleger, ledelse og forældre
  • ser forældresamarbejdet som en vigtig ressource

Vi kan tilbyde en skole:
  • der er i stor fremgang
  • hvor vi vægter forskellighed og sund uenighed
  • hvor vi har fokus på at løfte eleverne fagligt og styrke fællesskabet
  • der står på ordentlighed og fair proces
  • der satser på kompetenceudvikling – både i fællesskab og individuelt
  • hvor du kan gøre en forskel hver dag
  • en personalegruppe, der har vagt Byskolen til

Som skole glæder vi os til at modtage din ansøgning og byde dig velkommen, hvis du er det perfekte match. Det er et krav, du er uddannet pædagog.
Uddannelsesbevis skal vedhæftes ansøgningen. Derudover skal du kunne varetage den fulde stilling på 37 timer og erfaring med skoleområdet vil være en fordel.  

Information omkring Horsens Byskole
På Horsens Byskole arbejder vi i professionelle læringsfællesskaber (PLF), og samarbejdet er omdrejningspunktet for børnenes læringsudbytte. Vi tænker og arbejder systemisk. Vi skal løfte vores elever fagligt i dansk og matematik, og derfor ser vi personlig mestring som en forudsætning for hele elevens udvikling og læring.
I Horsens Kommune har vi en klar mission: Det handler om børnene. I det arbejde spiller Horsens Byskole en stor og betydningsfuld rolle. Vi har forventninger til hinanden, til børnene, de unge og deres forældre. Vi skal løfte i flok.

Horsens Byskole består af tre afdelinger med ca. 950 elever og ca. 160 ansatte. Skolens afdelinger ligger på henholdsvis Lindvigsvej (0.-6. årgang), Kildegade (0.-6. årgang) og Fussingsvej (0.-9. årgang). Udskolingen for alle tre afdelinger er samlet på Fussingsvej. Ud over almendelen har vi også en fuld specialklasserække (0.-10. årgang) på afdeling Fussingsvej.
På skolens hjemmeside www.horsensbyskole.aula.dk kan du få yderligere indsigt i skolens profil.

Spørgsmål?
Yderligere oplysninger kan fås hos inklusionsleder Sureyya Sahin på horsensbyskole@horsens.dk eller på skolens hovednummer 76 29 40 80.
Der er ansøgningsfrist søndag den 17. december.
Der afholdes løbende samtaler, og ansættelse sker, når den rette kandidat er fundet.
Indkaldelse til samtaler vil komme per e-mail.

Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Der er tiltrædelse hurtigst muligt eller 1. februar 2024.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Fussingsvej 6, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5952451

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook