Juridiske profiler med interesse for Små og mellemstore selskaber – Horsens

Profilbillede
dato

Interesserer du dig for EU-selskabsskatte- og afgiftsret, GDPR eller AI? Er du forvaltningsretlig stærk? Motiveres du af at arbejde på tværs af afdelinger og fagområder i Skattestyrelsen? Vi er netop nu på udkig efter dygtige kolleger, der søger faglige udfordringer, og som vil være med til at sætte sit præg på udviklingen og løsningen af en række opgaver.

En spændende og travl hverdag i et stærkt fagligt miljø
Lige nu søger vi juridiske profiler, der gerne vil bidrage til udvikling og løsning af afdelingen Små og mellemstore selskabers opgaver inden for EU-ret, automatisering og konsekvensanalyser i forbindelse med effektiviseringer af afdelingens kerneopgaver; Sagsbehandling og kontrol.

Din primære opgave bliver at bidrage til udviklingen og løsningen af tværgående juridiske og strategiske opgaver i afdelingen. Du får ansvaret for løsning af egne opgaver, og vil samtidig indgå i fællesskabet, hvor vi hjælper hinanden, griber nye opgaver og træder til, hvor der er behov.

Det EU-retlige område
Små og mellemstore selskaber modtager et stigende antal forslag til EU-forordninger, EU-direktiver mv. i høring, hvor vi bl.a. skal beskrive juridiske og økonomiske konsekvenser for afdelingen, hvis forslagene skal implementeres. Der er tale om komplekse og omfattende forslag, der som regel er udarbejdet på engelsk. Arbejdsopgaven bliver ofte løst i samarbejde med andre afdelinger og fagområder i Skattestyrelsen.

Du får mulighed for at bringe dine kompetencer i spil og bidrage til udviklingen og udførelsen af afdelingens tværgående opgaveløsning indenfor det EU-retlige område.

Udvikling af automatisering inden for rammerne af forvaltningsretten, GDPR og AI-forordningen
Afdelingen har kontinuerligt fokus på at effektivere kerneopgaverne – sagsbehandling og kontrol – hvilket også betyder, at vi arbejder med at udvikle løsninger, hvor vi kan bruge de mange data, vi har adgang til fra arbejdsgivere, banker mv. i vores opgaveløsninger. Automatiseringer stiller nye krav til juridiske analyser.

Din opgave vil bl.a. være at sikre, at der udarbejdes de nødvendige forvaltningsretlige konsekvensanalyser, konsekvensanalyser vedrørende databeskyttelse og anvendelsen af AI for at sikre lovmedholdelighed og sikkerhed i udviklingen og den løbende drift af afdelingens modeller. Det er desuden et område, hvor du kan være med til at præge, hvordan opgaven skal organiseres og løses i Små og mellemstore selskaber.

Du bliver derudover en del af afdelingens øvrige arbejdsområder, hvor du bl.a.

  • Indhenter og sammenskriver bidrag fra enhederne i afdelingen til brug for løsningen af mange forskelligartede ad hoc-opgaver, fx. lovhøringer, indsigelsessager og sager om aktindsigt efter offentlighedsloven
  • Koordinerer og udarbejder svar på afdelingens henvendelser fra departementet, ombudsmanden, Rigsrevisionen mv.
  • Udarbejder og kvalitetssikrer oplæg, notater, direktionsforelæggelser, ministersager mv., som har relation til Små og mellemstore selskaber.
Du bliver en del af enheden Styring og Kvalitet, som er beliggende i Skattestyrelsens afdeling Små og mellemstore selskaber, der hører til fagområdet Selskab. Små og mellemstore selskaber har omkring 360 medarbejdere, der er med til at sikre, at små og mellemstore selskaber betaler korrekte skatter og afgifter til tiden.

Om dig
Du har en uddannelse som cand.jur., cand.scient.pol. eller tilsvarende. Alternativt kan du have erhvervet dine juridiske eller strategiske kompetencer via din erhvervserfaring, fx fra Skatteforvaltningen.

Det er en fordel, hvis du har erfaring fra et tilsvarende job i det offentlige. Det er vigtigt, at du har praktisk erfaring med forvaltningsret, GDPR og EU-ret i et myndighedsperspektiv. Det er derudover et krav, at du ønsker at udvikle dine juridiske kompetencer, så de også kommer til at omfatte kravene i AI-forordningen.

Herudover ligger vi vægt på, at du:

  • har en skarp pen og kan formulere dig kort og præcist på dansk og engelsk
  • kan arbejde med mange opgaver på samme tid uden at tabe overblikket
  • er robust og kan honorere korte deadlines i højt tempo
  • er omhyggelig, struktureret og ansvarsbevidst
  • er samarbejdsorienteret og fleksibel, også når der en gang imellem skal løses opgaver uden for almindelig arbejdstid
  • er loyal, og er bevidst om på den ene side fortrolighed og tavshedspligt i forhold til opgaver og den politiske dagsorden, vi også er en del af, og på den andens side behovet for driftsmæssig og faglig videndeling og åbenhed,
  • besidder politisk tæft, arbejder løsningsorienteret og medvirker til koordination på tværs af organisationen, og får relevante interessenter inddraget i opgaveløsningen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 12. maj 2024. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Carina Rosenkilde. Send venligst SMS til 72 38 83 62, så ringer Carina tilbage.
Vi har planlagt at holde første runde samtaler den 16. og 17. maj 2024. Anden runde samtale er planlagt til den 23. maj 2024. Der kan indgå en logisk test og en personprofilanalyse i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. august 2024 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Guldberghus, Grønlandsvej 5, 8700 Horsens.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Horsens, Grønlandsvej, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036904

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet