Konsulent til politisk rådgivning og projektledelse i Horsens Kommunes fritids- og foreningsliv

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Alsidig konsulent med flair for politisk betjening og projektledelse søges til udvikling af fritids- og foreningslivet i Horsens Kommune
Motiveres du af at arbejde tæt på den politiske beslutningsproces og levere en effektiv og kompetent politisk betjening?  Er det dig man ser på, når et projekt eller en opgave skal drives fremad og i mål? Og brænder du for at være med til at udvikle fritids- og foreningslivet i Horsens Kommune?  Så har vi et job til dig.

I Horsens Kommune træder du ind på et fritidsområde med høje ambitioner og stor politisk bevågenhed. Vi har et stærkt fritidsliv med mange veldrevne foreninger, der skaber et stort og varieret udbud af fritidsaktiviteter. Et hovedfokus i vores indsats er at skabe gode rammer for fritidslivet og understøtte den foreningsudvikling, der skal ruste vores foreninger til fremtiden.

Dertil kommer, at vi har sat os for at få Horsens på landkortet med store idrætsevents, der kan skabe aktivitet i byen, samle borgerne om fælles oplevelser og inspirere til mere bevægelse. Aktuelt er blikket rettet mod byens værtskab for EM i badminton og Royal Run i 2025 samt Thomas & Uber Cup i 2026.

Vi har med andre ord mange jern i ilden og står nu og mangler en konsulent, der
har interesse for og evner at omsætte politiske beslutninger, juridiske og økonomiske rammer til et levende fritidsliv. For at lykkes i jobbet skal du være klar på en vis grad af uforudsigelighed og gribe forskellige opgaver, der ofte lander på dit bord med en kort tidsfrist. Du skal trives i beslutningsrum med mange interessenter, hvor tingene går stærkt og hvor der er stor politisk bevågenhed. Og måske vigtigst af alt
har du stærke skriftlige formidlingsevner og evner at tilpasse kommunikationsstil og tilgang til situationen og målgruppen. 

Dine opgaver
Som en del af et lille team får du en bred opgaveportefølje, der spænder over alt fra driftsopgaver, analyser, projekt- og opgaveledelse, eventplanlægning og politisk betjening.

Dine opgaver:

  • Udarbejde og kvalitetssikre oplæg, notater, mødeberedskaber, beslutningsoplæg og sagsfremstillinger til direktionen, politiske udvalg og Byrådet
  • Opfølgning på og implementering af den kommende Fritids- og Foreningspolitik
  • Lede og koordinere større og mindre opgaver og udviklingsprojekter. Du vil bl.a. få en koordinerende rolle ift. den kommende ”Bevæg dig for livet”-aftale, som er et samarbejde mellem Horsens Kommune, DGI og DIF, og du vil få opgaver i relation til de kommende events.
  • Indgåelse og udvikling af vores driftsaftaler med vores samarbejdspartnere på fritids- og idrætsområdet.
  • Være sparringspartner for foreningerne samt yde rådgivning og vejledning ud fra folkeoplysningsloven.
  • Udvikle og skrive fritidsområdets nyhedsbreve og opslag på SoMe
  • Bidrage til den generelle opgaveløsning og administrative opgaver på det folkeoplysende område fx puljeadministration, tilsyn med foreninger, lokaletilskud, bookingsystem mv.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du
  • har en relevant videregående uddannelse fx samfundsvidenskabelig, en idrætsfaglig kandidatuddannelse el. lign
  • har en stærk politisk forståelse og erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation. Det er en fordel, hvis du har kommunal erfaring med den lovgivningsmæssige- og økonomiske ramme på fritidsområdet.
  • har en skarp pen og motiveres af at formidle komplekse sager, med et sikkert blik for helheden og målgruppen og i et sprog alle kan forstå.
  • har interesse for og gerne erfaring med projektledelse og procesplanlægning.
  • er god til at strukturere dit arbejde, holde overblik og følge dine opgaver helt til dørs.
  • er god til at opbygge samarbejdsrelationer, involvere de relevante i din opgaveløsning og kan navigere i et krydsfelt af interesser.
  • er klar på et job, der i perioder vil byde på sene eftermiddage/aftener og enkelte gange weekendarbejde i forbindelse med større arrangementer/indvielser.
  • er en god kollega, der prioriterer sparring, vidensdeling og godt humør på arbejdspladsen. Og som står klar til at hjælpe med stort eller småt, der hvor det brænder på.
Vi tilbyder
En stilling med gode muligheder for udvikling, stor selvstændighed, fleksibilitet og
mange spændende og forskelligartede opgaver

At blive en del af et stærkt fagligt Fritidsteam med 4 kollegaer, der arbejder tæt sammen om at løse en meget bred opgaveportefølje, og som lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde.

Om Børn-, Unge- og Kulturstaben
Fritidsteamet er en del af Børn, Unge og Kulturstaben, der løser opgaver på tre politikområder: Børn- og Dagtilbud, Skole-, Unge- og Uddannelse, samt Kultur og Fritid. Vi er i staben 40 kollegaer med forskellig faglig baggrund, som er organiseret i fire teams: Administration, Økonomi, Udvikling samt Fritid.

Vores mission og værdier i Børn, Unge og Kulturstaben:
Vi løser alle vores opgaver med en høj faglighed og kvalitet og vi har fokus på at gøre en positiv forskel for borgerne i Horsens Kommune. Vi er tilgængelige, fleksible og hjælpsomme i relationen med hinanden, borgere og samarbejdspartnere. Børn, Unge og Kulturstaben er en arbejdsplads, hvor vi vægter høj faglighed og et godt arbejdsmiljø.  Det betyder at vi er: Nysgerrige på forskellige faglige perspektiver. Inddragende og aktivt søger hjælp og sparring. Imødekommende og hjælpsomme i vores samarbejde. Modige og tør være uenige og åbne omkring fejl samt engageret i at skabe en arbejdsplads med højt humør og en positiv og respektfuld tone. 

Ansøgning 
Stillingen er 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Stillingen forventes besat den 1. december. Ansøgningsfrist 21. oktober 2024. Vi forventer at afholde samtaler den 24. oktober eller 25. oktober 2024. Du skal forvente, at du vil få en opgave du skal løse i forbindelse med samtalen.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til leder af fritid Lene Paik Hesselvig tlf. 29215085 Vi ser frem til at modtage din ansøgning, som du sender via knappen ”Send ansøgning” nedenfor. Husk at vedhæfte både din ansøgning, cv, eksamensbevis og andre relevante bilag.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6119760

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook