Kontormedarbejder til Retten i Horsens

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Retten i Horsens søger en kontormedarbejder

Stillingen ønskes besat fra den 1. oktober 2023.



Stillingen

Stillingen er en fuldtidsstilling (37 timer).

Du vil få en spændende og afvekslende hverdag med mange udfordringer. Vi kan tilbyde dig stor selvstændighed i jobbet med mulighed for sparring og løbende efteruddannelse samt gode kolleger med en uformel omgangstone – også på tværs af faggrænser.

Retten behandler blandt andet civile retssager, straffesager, fogedsager, familiesager og skiftesager. Du vil komme til at beskæftige dig med mindst ét og sandsynligvis flere af disse sagsområder. Hvilken afdeling, du placeres i, samt det nærmere arbejdsindhold, vil afhænge af rettens behov på såvel ansættelsestidspunktet som senere. Du skal derfor også være forberedt på, at du som medarbejder ved Retten i Horsens over tid kan / vil komme til at arbejde i flere af rettens afdelinger. I første omgang vil stillingen være placeret i retssekretariatet, som arbejder med civile sager og straffesager. Du kan også komme til at indgå i en vagtordning, hvor din arbejdstid ind imellem kan række ud over almindelig arbejdstid.

Retten i Horsens har omkring 55 medarbejdere. Vi har til huse i en stor, lys og åben retsbygning, der danner en god ramme om vores arbejdsplads og vores opgaver. Retten er placeret centralt i Horsens.

Vi arbejder dagligt på et fundament af stærke værdier som ansvarlighed, respekt, troværdighed og åbenhed. Vi bestræber os på at vise medarbejderne tillid og respekt, inddrage dem løbende og anerkende deres indsats. Rettidig og god information af medarbejderne samt sikring af trygge og udviklende arbejdsforhold er vigtigt for os. Vi tror på, at vi derved opnår de bedste resultater for såvel vores medarbejdere som for borgerne.



Dine kvalifikationer

Vi forestiller os, at du har en solid erfaring som kontoruddannet sagsbehandler, gerne fra Danmarks Domstole.

Vi forventer desuden, at du

  • er fortrolig med brugen af IT og parat til en digital hverdag

  • er god til dansk retskrivning

  • har gå-på-mod og trives med forandringer

  • er ansvarsbevidst

  • arbejder selvstændigt og effektivt

  • er serviceminded og udviser stor fleksibilitet

  • har et godt humør og trives med en travl hverdag



Praktiske oplysninger

Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisation samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat. Afhængigt af dine kvalifikationer og din erfaring vil stillingen enten blive indplaceret som retsassistent i løngruppe 2, trin 2, hvor basislønnen udgør 26.509,92 kr. om måneden foruden eventuel pension, eller som kontorfuldmægtig i løngruppe 3, trin 1, hvor basislønnen udgør 27.938,00 kr. om måneden foruden eventuel pension.

Vi vil med dit samtykke indhente en straffeattest på dig.

Retten i Horsens har gode arbejdsforhold med flekstid m.v. Retten er beliggende ca. 5 minutters gang fra Horsens Station. Er du i bil, kan du parkere gratis tæt ved retten.

Da Danmarks Domstole gerne vil afspejle sammensætningen af den danske befolkning, opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder i retssekretariatet Christina Juhler (uge 29) eller stedfortræder Camilla Jacobsen (uge 28) på tlf. 99 68 36 00.



Ansøgningen

Du skal indsende din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk eller www.domstol.dk/horsens. Gå ind under punktet ”Job” i bjælken foroven og videre ind under "Ledige jobs". Her kan du søge på lokationen "Retten i Horsens" . Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen”. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer samt eventuelle udtalelser.

Vi skal have modtaget din ansøgning senest mandag den 7. august 2023, kl. 14.00.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag og tirsdag den 21. og 22. august 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Retten i Horsens, Godsbanegade 2, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170685&DepartmentId=7042&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874442

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet