BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hvorfor vælge mellem at udleve din høje økonomifaglige ambitioner og et liv efter arbejdstid? Du kan få begge dele i et barselsvikariat som koordinerende økonomikonsulent på sundheds- og ældreområdet i Horsens Kommune. Vikariatet er på 12 mdr.
Vi søger en faglig stærk konsulent til at understøtte økonomistyringen på området. Vi regner med, at du står for høj kvalitet i dine opgaver, og at du er typen, der både elsker at nørde for dig selv med tal og analyser, men samtidig forstår at forklare og formidle indholdet klart til fx politikere og ledere.
Vi satser på, at du er en, der holder af dit job, men også af din fritid. Det sikrer vi, at der er plads til - også selvom der både er høj fart – og stor opmærksomhed - på sundheds- og ældreområdet.
Hovedopgaven
Som økonomikonsulent indgår du i et arbejdsfællesskab, som varetager den overordnede koordinering og økonomistyring på ældreområdet, sundhedsområdet, beskæftigelsesområdet og det specialiserede voksenområde. Dine opgaver og dit ansvar bliver indenfor sundheds- og ældreområdet, hvor du får en fremtrædende rolle i staben og bliver bindeled mellem den øverste fagchef og myndighedschefen på sundheds- og ældreområdet.
Dine opgaver:
- Udarbejde budgetopfølgninger og sagsfremstillinger til direktionen, politiske udvalg og byrådet på sundhed- og ældreområdet.
- Ansvarlig for hele budgetprocessen på sundhed og ældreområdet fra budgetlægning, over budgetopfølgning til regnskabsaflæggelse.
- Hjælpe med at formidle økonomisk viden til direktionen, politiske udvalg og byrådet samt ledere på forskellige niveauer.
- Ansvaret for prognoser og takstberegninger på området
- Ad hoc analyser og løbende ledelsesinformation, som skal sikre os et opdateret billede af driften.
- Sidst men ikke mindst bliver du den koordinerende medarbejder, som skal sparre med dine kollegaer, samarbejde med vores centrale økonomifunktion og sikre en løbende dialog med ledere og chefer om økonomien på sundheds- og ældreområdet.
Din profil:
- Du har en økonomisk, samfundsvidenskabelig eller anden relevant uddannelsesbaggrund.
- Du har mod på og er god til at arbejde med økonomi, budget og budgetopfølgninger – gerne med erfaring fra fagområdet.
- Du har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner.
- Du er initiativrig, engageret og selvstændig.
- Du er god til at samarbejde og se flere perspektiver.
- Du er analytisk og ved, hvordan du skal håndtere store datamængder i f.eks. i Excel og/eller SAP BO.
Vi tilbyder:
- En spændende arbejdsplads i en udviklingsorienteret organisation.
- Et godt fundament i et team, hvor vi sparrer og udvikler vores opgaver sammen.
- En opgaveportefølje som ikke er låst, men som udvikler sig i takt med, at du udvikler dig.
- Et tværfagligt miljø, hvor professionel servicering og kollegialt fællesskab er i højsædet.
Lidt om os
Job- og Velfærdsstaben løser opgaver på tre politikområder: Sundhed og Ældre, Beskæftigelse samt Handicap, Psykiatri og Socialt udsatte. Staben er opdelt i tre afdelinger. Stillingen som økonomikonsulent ligger i Økonomi og Styring, som er en af de tre.
I Økonomi og Styring er vi 25 kollegaer med forskellig faglig baggrund som organiseret i fire overordnede arbejdsfællesskaber. Vores hovedopgaver i Økonomi og Styring er budget- og økonomistyring i hele Job og Velfærd, analyser, udvikling. Derudover understøtter vi vores forskellige driftsenheder, f.eks. plejecentre og hjemmeplejegrupper, i deres økonomistyring.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen og aflønnes i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Som led i ansættelsesprocessen indhenter vi referencer på de kandidater, som vi tilbyder jobbet.
Din arbejdsplads er på Horsens Kommunes rådhus på Chr M Østergaards Vej i Horsens by sammen med din afdeling og resten af Job- og Velfærdsstaben. Vi arbejder i et nyistandsat rådhus, der bl.a. byder på god kantine og gratis sundhedsordning, fitnessrum, kaffe og frugt.
Hvis du er nysgerrig efter mere information, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder for Økonomi og Styring Anders Dahlwad Kristensen tlf. 24653967
Ansøgningsfrist er mandag d. 5. august 2024.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt - senest d. 1. oktober 2024.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 33-34.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6073390