Kvalitetskoordinator til Ortopædkirurgisk afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med at arbejde med kvalitet i sundhedsvæsenet – og brænder du for at arbejde med kvalitet og kvalitetsudvikling i en klinisk kontekst? – tilbyder vi en stilling som kvalitetskoordinator i Ortopædkirurgisk afdeling med mange spændende udfordringer.

Ortopædkirurgisk afdeling i Horsens søger en kvalitetskoordinator i en fast stilling pr. 01.10.23 

Vi søger en kvalitetskoordinator:

  • Der har erfaring med og lyst til at arbejde med kvalitet og kvalitetsudvikling
  • Der er god til at varetage projekt – og procesledelsesopgaver
  • Der har erfaring med at arbejde med kvalitet i sundhedsvæsenet, og har en sundhedsfaglig uddannelse
  • Der har eller har lyst til at videreuddanne sig med fx en uddannelse i "Master i kvalitetsledelse"
  • Der har erfaring med kliniknær kvalitetsudvikling

En kvalitetskoordinator der kan mestre kvalitetsudvikling – og kvalitetssikring, som kan arbejde målrettet med projektledelse og samarbejde med forskellige kliniske kollegaer. En kvalitetskoordinator, som kan motivere og være forandringsagent ift. forskellige projekter. En kvalitetskoordinator, der kan sætte kvalitet og sikkerhed for både patienter og medarbejdere på dagsordenen.

Der vil til stillingen som kvalitetskoordinator i Ortopædkirurgisk afdeling være en forpligtigelse til, at indgå i et nærmere aftalt antal vagter i afdelingen.

Ortopædkirurgisk afdeling i Horsens består af en klinik og et sengeafsnit, samt har et givent antal aftalte operationslejer på hhv. det stationære operationsafsnit (COP) og i det Dagkirurgiske Center (DKC).

Sengeafsnittet modtager både elektive og akutte patienter til indlæggelse. De akutte patienter modtages og visiteres i Akutafdelingen, hvorefter de modtages direkte i sengeafsnittet. Vi har fokus på optimering af processerne i patientforløbene for at sikre den patient og medarbejder oplevede kvalitet og sikkerhed i de enkelte patientforløb.

Der er i alt 102 medarbejdere inden for sundhedsprofessionerne; Lægesekretærer, social – og sundhedsassistenter, sygeplejersker og læger.

Vi arbejder med følgende temaer inden for kvalitet:

  • Kvalitetskoordination med afsæt i ”De nationale kvalitetsmål” 
  • Kvalitetssikre - og udvikling af politikker, retningslinjer og instrukser i dokumentstyringssystemet ”E-dok” ved Regionshospitalet Horsens
  • Projektet ”Sikkert patient flow”, udvikling og implementering af forskellige faglige patientsikkerhedskoncepter i med afsæt i metoder (bl.a. PDSA) fra forbedringsmodellen (jf. IHI)
  • Projekt og procesledelse af mange forskellige kvalitetsudviklingsprojekter i Ortopædkirurgisk afdeling, samt projekter med tværorganisatorisk og tværsektorielt sigte
  • Monitorering og skabe læring af utilsigtede hændelser (UTH)
  • Auditeringer på flere forskellige kvalitetsparametre

Ortopædkirurgisk afdeling er en organisation i udvikling og forandring. Kvalitetskoordinatoren refererer ledelsesmæssigt til afdelingsledelsen, og er organisatorisk placeret i en stabsfunktion. Der er rig mulighed for tværfagligt, samt både intra – og interorganisatorisk samarbejde med forskellige fagprofessionelle klinikere og kvalitetskoordinatorer fra andre kliniske specialer ved Regionshospitalet Horsens. Kvalitetskoordinatoren får ansvaret for drift og udvikling inden for kvalitetsområdet i Ortopædkirurgisk afdeling. 

Dine kompetencer:
Du har personlige kompetencer i form af at være imødekomne, venlig og har gode kommunikative evner. Faglige kompetencer inden for arbejdsfeltet kvalitet og kvalitetsudvikling, samt erfaring med projektledelse. At du mestrer kvalitets - og vidensledelse. At du har sociale kompetencer i form af gode evner til at indgå i relationer med medarbejdere og samarbejdspartnere på flere organisatoriske niveauer. Organisatoriske kompetencer, hvorigennem du formår at kunne analysere og iværksætte handlinger af organisatorisk – og projektledelsesmæssig karakter. Du har en sund fornuft og kan motivere dine kollegaer.

Løn – og ansættelsesforhold 
I henhold til gældende overenskomst

Yderligere oplysninger
Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen hos chefsygeplejerske Birgitte Bigom Nielsen på telefon 21 59 18 14.

Ansøgningen sendes elektronisk via nedenstående link. 

Ansøgningsfristen er fredag d. 18.08.23. Samtalerne vil blive afholdt i uge 34+35

Ansættelsen er betinget af tilfredsstillende autorisation og børneattest

 

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Midtjylland, Sundvej 30, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://midtjob.dk/ad/kvalitetskoordinator-til-ortopaedkirurgisk-afdeling/6oet1a/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5864587

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook