BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
”Det handler om børnene”
Vores elevtal stiger, og vi søger derfor endnu en pædagogisk leder med mod og handlekraft.
Lundagerskolen og Horsens kommune tilbyder en unik mulighed for som leder at være med til at videreudvikle den gode udvikling og pædagogiske retning af skolen.
Lundagerskolen er kendetegnet ved en god udvikling og et positivt image. Skolen arbejder dannelsesorienteret og med et datainformeret afsæt i forhold til elevernes læring, trivsel og udvikling. Eleverne har generelle indlæringsvanskeligheder og varige funktionsnedsættelser.
Lundagerskolen er en special-folkeskole for elever med varige funktionsnedsættelser og behov for særlige rammer til at støtte deres læring, udvikling og trivsel. Vi varetager Horsens Kommunes mest vidtgående specialundervisning for børn fra børnehaveklasse -10. klasse.
Alle vores elever er visiteret til skolen, og det gælder for dem alle, at de har en gennemgribende funktionsnedsættelse af fysisk og/eller psykisk karakter. Alle vanskeligheder har en karakter, der kræver særlig hensyntagende specialundervisning, som bygger på struktur, forudsigelighed, anerkendelse og tæt voksenguidning.
Vi er en skole, med et pædagogisk og fagligt miljø, hvor medarbejdere og ledelse tænker anderledes og bredt i forhold til elevernes læring. Vi arbejder med at udvikle den enkelte elevs læringsmæssige potentialer på baggrund af dennes kompetencer og forudsætninger. Vi arbejder intensivt på at eleverne opnår mestring, livsduelighed og faglige kompetencer, så de dermed kan blive så samfundsparate som det er dem muligt.
Forventninger til dig som pædagogisk leder
Du skal være driftssikker, helhedsorienteret og omstillingsparat.
Du skal have relevant uddannelse og specialfaglige kompetencer samt lyst til og flair for ledelse. Det er en klar fordel at have erfaring med ledelsesmæssige funktioner og opgaver og have lyst til at udvikle og uddanne dig løbende.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:
Daglig personaleledelse for en gruppe medarbejdere, på tværs af faggrupper
Ugentlig understøttelse af samarbejdet i PLF-teams
Deltagelse i og koordinering af netværksmøder og evt. VISO-forløb
Opfølgning på sygefravær samt forebyggelse af dette
Ugentlige samarbejdsmøder med lederkolleger
Administrative opgaver, herunder bl.a. understøttelse af vikardækning
Deltagelse i strategiarbejdet på skolen
Understøttelse og udvikling af SFO
Du fremstår desuden som en leder, der er præget af:
- At være fagligt velfunderet inden for det specialpædagogiske område både teoretisk og praktisk og kan anvende denne viden i dagligdagen, bl.a. til at skabe følgeskab ved medarbejdere og forældre
- At kunne håndtere stor kompleksitet og mange forskellige opgaver. Pædagogisk-administrative opgaver er også en del af opgaven.
- At kunne bevare overblikket trods mange afbrydelser i en travl hverdag.
- At kunne tænke læring bredt, på tværs af skole og SFO.
- At have erfaring med ledelse og vil gerne dygtiggøre dig via kollegial sparring og kursus/uddannelse
- At ville indgå i professionelle læringsfællesskaber med ledelse og medarbejdere og arbejde evidensinformeret
- At være procesorienteret og evne god mødeledelse, samt være refleksiv i og over praksis
- At kunne træffe beslutninger på egen hånd, både ud fra data og professionel dømmekraft, men samtidig være loyal over for fælles beslutninger og beslutninger truffet ovenfra.
- At være initiativrig og fremsynet i forhold til forberedelse og planlægning af skolens aktiviteter, herunder skoleårets planlægning.
- At have interesse for eller erfaring med personale- og pædagogisk ledelse.
- At være en tydelig kommunikator i både tale og skrift
- At være struktureret og systematisk i arbejdet med kerneopgaven
- At have forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation og være loyal i forhold til Horsens kommunes og Lundagerskolens visioner og strategier
- At kunne arbejde professionelt med kommunale samarbejdspartnere og at have forståelse for snitfladerne på tværs af kommunen
Om lederteamet
Lederteamet er nyt og du får derfor rig mulighed for at være med til at definere, hvordan teamet arbejder sammen og hjælper med at spille hinanden gode. Ligeledes lægges der meget vægt på vigtigheden af psykologisk tryghed, både for medarbejdere og ledelse.
Vi står over for forandringer i de kommende år, og du får rig mulighed for at være med til at sætte retning for skolens pædagogiske værdigrundlag og det faglige fundament på skolen.
Som pædagogisk leder er du nærmeste leder for en gruppe medarbejdere. I hvert team er der lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere/-assistenter, der arbejder tæt sammen om varetagelsen af undervisningen i en klasse. Antallet af teams og organiseringen kan ændre sig fra år til år. Du får ansvaret for minimum 35 ansatte.
Organisering
Skolen er opdelt i forskellige afdelinger, placeret på to matrikler til sommeren 2025.
Åbningstiden er fra kl. 6.30 til 16.30 hvor skoletilbuddet er mellem 8.00 og 15.00 på alle skoledage. SFO-tilbuddet for eleverne før og efter skoledagen 06.30-08.00 og igen fra 15.00-16.30 samt på skolefridage/ferier, dækkes af pædagogerne og praktiske medhjælpere. Du vil derfor kunne forvente at skulle stå til rådighed på nogle skolefridage, som en del af det fælles ledelsesansvar.
Skolen står for at skulle flytte hele skolen på Højen inden for de kommende år, hvorfor strategien og planlægningen af en opbygningsproces vil blive en stor del af det forestående arbejde i 2024/25. Ligeledes vil en stor del af strategien komme til at handle om sammenhængskraften mellem to afdelinger placeret i hver sin ende af Horsens.
Vi tilbyder
- Et job med gode udviklingsmuligheder, både fagligt og personligt samt mulighed for medbestemmelse.
- Mulighed for kollegial sparring og udvikling.
- En fleksibel arbejdsplads med en god stemning, et højt fagligt niveau, godt samarbejde med vægt på menneskelig rummelighed og højt til loftet.
- En personalegruppe med et godt samarbejdsklima og et stort socialt og kollegialt engagement.
- En velfungerende specialfolkeskole med en solid historie, rig på traditioner og stærk på udvikling.
- En arbejdsplads, der prioriterer det tværgående samarbejde, med mange gode samarbejdspartnere i og uden for kommunen.
Horsens Kommune er en innovativ kommune med et værdigrundlag funderet i værdierne Helhed, Resultat, Respekt og Kvalitet.
Relevante links:
Du kan læse mere om skolen på www.lundagerskolen.aula.dk
Du kan læse om vores primære samarbejdspartner, tværgående enhed for læring på www.tel.horsens.dk/
Du kan læse mere om Horsens kommune på www.horsens.dk
Du kan læse mere om Mindbiz på www.mindbiz.dk
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, kan du rette henvendelse til skoleleder Mette Harder på 76294601 eller 21659610.
Ansøgningen, CV og relevante bilag uploades digitalt via linket på denne side. Der vil blive taget reference med udgangspunkt i relevant erfaring.
Ansøgningsfristen er mandag d. 17. juni 2024
- samtale afholdes den 20. juni 2024
- samtale afholdes den 27. juni 2024
Der udarbejdes personprofil og kognitiv test af Mindbiz mellem 1. og 2. samtale.
Ansættelsessamtaler afholdes Skolevej 5B, Lund, 8700 Horsens, i administrationsbygningen.
Forventet opstart i stillingen er den 01. august 2024.
Løn- og ansættelsesforhold ifølge gældende overenskomst og forhåndsaftaler i Horsens Kommune.
Ansættelsesudvalget består af Lundagerskolens ledelse, forældrerepræsentanter fra skolebestyrelsen og medarbejderrepræsentanter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Skolevej 5B, Lund, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6060360