Leder til demensafsnit i Horsens Kommune søges, 37 timer ugentligt

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi står og mangler dig med ledererfaring og kompetencer til fagfaglig ledelse i demensomsorgen.

Er du ambitiøs og målrettet, og har du interesse og flair for fagfaglig ledelse, så har vi en spændende lederstilling på demensafsnittet Ceres stuen ledig til besættelse pr 1. december 2024 eller snarest muligt.

Horsens Kommune arbejder vi ud fra vores fælles ledelsesgrundlag Ledelse med handlekraft. Her i indgår følgende fokusområder: det handler om borgerne, vi skaber sammenhæng, vi løfter i flok, vi handler og skaber resultater og vi er tæt på opgaverne.
 
Alt hvad vi gør og arbejder med, handler om at understøtte borgerne og skabe de bedste rammer for, at de kan leve et værdigt, godt og aktivt liv. 
 
At arbejde efter dette mindset kræver en ambitiøs og målrettet daglig leder, som har gode samarbejdsevner på tværs i organisationen og med frivillige, pårørende og beboere.
 
I Horsens Kommune arbejder vi ud fra værdisættet:
HELHED – RESPEKT – KVALITET - RESULTAT.

Ceres stuen er et demensafsnit, hvor der bor 16 mennesker med middelsvær til svær demenssygdom. Demensafsnittet er et ud af 6 afsnit, som vi har i Horsens Kommune, hvilket gør, at man som daglig leder kommer til at arbejde sammen med 5 andre meget kvalificerede og, dygtige daglige ledere.
På Ceres stuen er der ansat en sygeplejerske, social og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere samt uuddannet personale.
Udgangspunktet for den pleje og omsorgen, vi giver til de mennesker, som bor på Ceres stuen, er personcentreret omsorg, hvor borgerens selvbestemmelse er et stort fokus.
 
Hovedfunktioner for daglig leder:

  • At være daglig leder for engagerede og ambitiøse medarbejdere.
  • At planlægge, udvikle og koordinere det daglige arbejde med baggrund i det fælles mindset og strategiske mål.
  • At sikre høj faglig kvalitet og livskvalitet for borgeren og deres pårørende.
  • At sikre et godt og udviklende samarbejde med medarbejdere, beboere, pårørende og tværfaglige samarbejdspartnere.
  • At sikre et godt ældreliv med medindflydelse og medbestemmelse for beboerne.
Vi lægger vægt på, at du:
  • Har en sygeplejefaglig uddannelse og trives i en travl og dynamisk hverdag.
  • Har ledelseserfaring fra lignende stilling.
  • Udøver tydelig ledelse og trives med at lykkes gennem andre.
  • Har en Diplom i Ledelse eller anden relevant lederuddannelse eller har et ønske om at tage en lederuddannelse.
  • Er struktureret og kan sætte mål for eget ansvarsområde og udvikle fagligheden.
  • Er handlekraftig og beslutningskompetent.
  • Er tæt på i dagligdagen og synlig for personale, beboere og pårørende.
  • Har en anerkendende ledelsesstil og går forrest og skaber motivation, begejstring og engagement hos medarbejderne.
  • Forstår at tænke og lede strategisk – uden at miste fokus på hverdagen og kan omsætte overordnede strategier til en hverdagsvirkelighed.
  • Har fokus på høj kvalitet i forhold til borgernes pleje, rehabilitering, omsorg og livskvalitet.
  • Prioriterer arbejdet med udvikling af medarbejderne og er vant til forandringsprocesser.
  • Kan rekruttere og træne medarbejderne via coaching samt støtte dem i deres arbejdsindsats og udvikling.

Desuden forventer vi, at den nye leder lægger vægt på ordentlighed, besidder åbenhed og har et positivt livssyn.
 
Vi kan tilbyde:
  • Et spændende lederjob med personlige og faglige udfordringer i en travl og dynamisk hverdag.
  • Spændende opgaver hvor dialog, samarbejde og fleksibilitet er kerneområder.
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling.
  • Sparring og støtte bl.a. gennem mentorordning.
  • Et lederteam med andre daglige ledere og en områdeleder som nærmeste leder. Her er der høj faglighed, gode sparringsmuligheder på ledelse, i en gruppe med høj psykologisk tryghed.
 
Ansøgningsfrist:  03.10.2024

Ansættelsessamtaler afholdes: 
Første samtale holdes 07.10.2024 og anden samtale i uge 43 eller 44
 
Du er velkommen til at kontakte:
Daglig leder Majbrit Hammer Nielsen 76294986 for uddybende spørgsmål
Områdeleder Susanne Rasmussen 29214866 for uddybende spørgsmål

Stillingen er på 37 timer ugentlig.
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Nørretorv 1-3, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6112065

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet