Medarbejder med god procesforståelse og stærke samarbejdsevner

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at løse komplekse og udfordrende opgaver i en stor og spændende organisation? Har du en økonomisk, samfundsfaglig eller revisionsuddannelse i rygsækken, så skal du blive ved med at læse, for det er præcis dig, vi har brug for.

I kontoret Koordination og Governance i Skattestyrelsen udvikler og styrker vi hele tiden vores opgavevaretagelse, der er med til at sikre, at der kan aflægges et rigtigt regnskab for skatter og afgifter, som går i den danske statskasse. Det gør vi ved at sikre, vi har de relevante kontroller, ved at have gode processer og gennem dialog med vores samarbejdspartnere. Vi søger en medarbejder, der vil løfte denne prioriterede indsats i en stor og kompleks organisation.

Dine primære opgaver

  • Bidrage til at skabe overblik over regnskabet for finanslovens § 38, fx risici og kontroller
  • Udarbejdelse og implementering af tids- og procesplaner for større, tværgående projekter
  • Udarbejdelse af skriftlige produkter, fx afrapporteringer, notater mv.
  • Koordinering mellem fagområder, styrelser og departementet
  • Formidle komplekse problemstillinger i sager, som der kan træffes beslutning på baggrund af
Der er flere kompetencemæssige indgange til jobbet. Du kan således have erfaring fra risikostyring, kontrolmiljø eller COSO-rammeværket fra et konsulenthus eller en større organisation. Du kan også have arbejdet med processer, projekter eller styring i en offentlig virksomhed, fx i en kommune, en region eller i staten. Kandidater med flere års erfaring eller nyuddannede vil være i betragtning til jobbet. Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc.aud., cand.oecon., cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller tilsvarende. Det væsentligste er, at din tilgang til opgaven er analytisk og detaljeorienteret samt at du er god til at skabe overblik og struktur.

Du er en holdspiller, der vil være med til at løse en bred vifte af opgaver. Vi hjælper altid hinanden, men det er vigtigt, at du er selvstændig, effektiv og ansvarsbevidst. Derudover forventes det, at du er en stærk kommunikator både mundtligt og skriftligt. Det kommer bl.a. til udtryk gennem en løsningsorienteret tilgang i dialogen med relevante samarbejdspartnere og kollegaer.

Om os
Du bliver en del af kontoret Koordination og Governance i afdelingen Regnskab § 38 i Skattestyrelsen. I kontoret er vi 13 medarbejdere og en kontorchef. Kontorets opgaveportefølje består blandt andet af at sikre et stærkt kontrolmiljø for regnskabsaflæggelse af skatter og afgifter på finanslovens § 38 og udarbejdelse af årsregnskabet for statens indtægter. Her kommer du til at spille en vigtig rolle sammen med dygtige kolleger.

Det er vigtigt for os, at det er udviklende og sjovt at gå på arbejde. Sparring og videndeling er nøgleord for succes og du får et grundigt introduktionsforløb med mentorordning og sidemandsoplæring, så du kommer godt fra start. Vi vægter det sociale højt og vi tror på, at sammenhold, tillid og glæde er afgørende for, at vi skaber resultater sammen og hver for sig.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 10:00 den 7. august 2023.

Spørgsmål til stillingen besvares gerne af chefkonsulent Ann-Sofie Tranæs på tlf. 72 37 42 89, chefkonsulent Kristoffer Tølbøll på tlf. 72 38 87 18 eller kontorchef Martin Klindt Kofoed på tlf. 72 37 23 58. Grundet sommerferie kan henvendelser kun forventes besvaret i perioden 3. august til 7. august.

Vi forventer at afholde 1. samtaler den 10. og 11. august 2023. Der vil indgå en logisk test, en personanalyse og en faglig case i ansættelsesforløbet forinden afholdelse af en 2. samtale, som forventes, afholdt den 14. august 2023. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2023 eller hurtigst muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Grønlandsvej 5, 8700 Horsens.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Horsens, Grønlandsvej 5, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170389&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862149

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet