Myndighed og Fremskudt Rådgivning søger en jurist eller erfaren sagsbehandler til bilsagsbehandling efter SEL § 114

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Myndighed og fremskudt rådgivning er en del af chefområdet: Handicap Psykiatri og Socialt Udsatte.Stilling er midlertidig fra 1. august 2023 eller hurtigst muligt. Arbejdstiden vil være 37 timer eller andet efter aftale. Der vil være mulighed for forlængelse og der kan aftales resultatløn.

Om dig
Du har stor interesse for den grundige sagsbehandling og motiveres af at samle de små detaljer til en helhed, som udmøntes ved korrekte afgørelser. Du trives med at arbejde systematisk indenfor et afgrænset område og har et helt særligt fokus på og interesse for de juridiske dele af sagsbehandlingen.  
For at løse opgaverne skal du være i stand til at bringe både dine professionelle og personlige kompetencer i spil. Kommunikation er altid særligt vigtigt i myndighedsrollen, fordi de vanskelige sager ofte kun er en enkelt misforståelse fra at blive komplekse.

Kontekst og rolle
”Myndighed og fremskudt rådgivning” består af Handicaprådgivningen og Mestringsenheden med i alt 31 medarbejdere. Stillingen forankret i Støtte- og Assistanceteamet, hvor man arbejder med SEL §§ 96, 100 & 114. Opgaverne vil alene være sagsbehandling af bilsager på børne- og voksenområdet. Du vil komme til at indgå i et tema med i alt 5 sagsbehandlere.

I Myndighed og fremskudt rådgivning er vi både til stede på arbejdspladsen og arbejder hjemmefra, alt efter hvad der giver mest mening ift. opgaveløsningen. Der kan laves individuelle aftaler om distancearbejde.

Vi lægger vægt på:

  • Relevant og tilstrækkelig sagsoplysning, som står skarpt i forhold til gældende praksis
  • En klar retning i arbejdsprocesser og afgørelser
  • Præcise faglige vurderinger
  • At du understøtter en god sagsbehandlingsoplevelse for borgeren uanset udfaldet af ansøgningen
 
Dine faglige kvalifikationer
  • Du er jurist eller er socialrådgiver og har erfaring med bilsager indenfor Serviceloven
  • Dine afgørelser holder når de prøves i Ankestyrelsen
  • Du har et højt refleksionsniveau og interesse for sagsbehandlingsprocesserne
  • Du er stærk i din mundtlige og skriftlige kommunikation
  • Du har organisationsforståelse

Vi forventer
  • At du har interesse i sagsbehandling og de juridiske aspekter af den
  • At du arbejder struktureret og selvstændigt
  • At du kan bevare roen og agere professionelt
  • At du har humør og gå-på-mod                 
  • At du vil være en aktiv medspiller i vores stærke kollegiale fællesskab

Vi tilbyder
  • Et spændende arbejdsplads med et tårnhøjt ambitionsniveau
  • Gode udviklingsmuligheder
  • Fantastiske kollegaer
  • Ekstern supervision
  • Fri kaffe/tee og kakao
  • Adgang til fitness rum
  • Et skrivebord i fælleskontoret på Penthouse-etagen med udsigt til smuk natur/over området

Link til
Spørgsmål til stillingen kan rettes til sektionsleder Søren Riber på tlf. 40329196 eller fagkoordinator Pia Sigh Vogelius 24666643.

Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomster indgået med faglige organisationer. Aflønning i henhold til Ny Løn.

Ansøgningsfrist: mandag d. 19. juni 2023.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag d. 22. juni 2023.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=43dcb21d-b36a-472f-b2cc-a6c52fe0c6f0

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839705

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet