BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Det er en fast stilling på fuld tid fra 1. februar 2024 eller hurtigst muligt.
Der vil være løbende samtaler i løbet af opslagsperioden.
Om dig
Du har stor interesse for den grundige sagsbehandling og motiveres af at samle de små detaljer til en helhed, som udmøntes ved korrekte afgørelser. Du trives med at arbejde systematisk indenfor et afgrænset område og har et helt særligt fokus på og interesse for de juridiske dele af sagsbehandlingen.
For at løse opgaverne skal du være i stand til at bringe både dine professionelle og personlige kompetencer i spil. Kommunikation er altid særligt vigtigt i myndighedsrollen, fordi de vanskelige sager ofte kun er en enkelt misforståelse fra at blive komplekse.
Kontekst og rolle:
”Myndighed og fremskudt rådgivning” består af Handicaprådgivningen og Mestringsenheden med i alt 22 medarbejdere. Stillingen er forankret i Støtte- og Assistanceteamet, hvor man arbejder med SEL §§ 96, 100 & 114. Opgaverne vil være sagsbehandling af bilsager på børne- og voksenområdet samt BPA/kontakt tilskud efter SEL § 95/96. Du vil komme til at indgå i et team med i alt 4 sagsbehandlere.
I Myndighed og fremskudt rådgivning er vi både til stede på arbejdspladsen og arbejder hjemmefra, alt efter hvad der giver mest mening ift. opgaveløsningen.
Vi lægger vægt på:
- Relevant og tilstrækkelig sagsoplysning, som står skarpt i forhold til gældende praksis
- En klar retning i arbejdsprocesser og afgørelser
- Præcise faglige vurderinger
- At du understøtter en god sagsbehandlingsoplevelse for borgeren uanset udfaldet af ansøgningen
Dine faglige kvalifikationer
- Du er socialrådgiver eller har erfaring med bilsager/BPA indenfor Serviceloven
- Dine afgørelser holder når de prøves i Ankestyrelsen
- Du har et højt refleksionsniveau og interesse for sagsbehandlingsprocesserne
- Du er stærk i din mundtlige og skriftlige kommunikation
- Du har organisationsforståelse
Vi forventer
- At du har interesse i sagsbehandling og de juridiske aspekter af den
- At du arbejder struktureret og selvstændigt
- At du kan bevare roen og agere professionelt
- At du har humør og gå-på-mod
- At du vil være en aktiv medspiller i vores stærke kollegiale fællesskab
Vi tilbyder
- Et spændende arbejdsplads med et tårnhøjt ambitionsniveau
- Gode udviklingsmuligheder
- Fantastiske kollegaer
- Ekstern supervision
- Fri kaffe/tee og kakao
- Adgang til fitness rum
- Et skrivebord i fælleskontoret på Penthouse-etagen med udsigt til smuk natur/over området
HPS vision
Organisationsdiagram
Hjemmeside
Spørgsmål til stillingen kan rettes til sektionsleder Søren Riber på tlf. 40329196 eller fagkoordinator Pia Sigh Vogelius 24666643.
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomster indgået med faglige organisationer. Aflønning i henhold til Ny Løn.
Ansøgningsfrist: Onsdag, den 13. december 2023
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag, d. 14. december 2023.
Myndighed og fremskudt rådgivning er en del af chefområdet: Handicap Psykiatri og Socialt Udsatte.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5948802