Myndighedsrådgiver søges til Special Familieteam, Horsens Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Myndighedsrådgiver søges til Special Familieteam, Horsens Kommune

Da en af vores dygtige rådgivere søger nye udfordringer, søger vi en ny rådgiver kollega, som har lyst til at være en del af vores afdeling. Om du er nyuddannet eller erfaren er ikke så vigtigt. Det vigtigste er, at du har lyst til at gøre en forskel for børn og unge i Horsens Kommune.

Special Familieteams målgruppe er børn og unge med betydelig og varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Vores kerneområde er kompenserende ydelser som f.eks. dækning af merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste jf. servicelovens §§ 41 og 42, samt vurdering af familiernes behov for aflastning eller støtte i hjemmet jf. § 44. Derudover arbejder vi med såvel forebyggende indsatser jf. servicelovens § 11 samt foranstaltninger jf. servicelovens § 52 om støtte til børn med særlige behov.

Special Familieteam er en del af Familiecentret i Horsens Kommune, som består af såvel myndighed som udfører. I Familiecentret er vi optagede af at tænke velfærd på nye måder (inspireret af Relationel Velfærd), at vi skal lykkes med at aktivere ressourcer omkring udsatte børn og familier samt forbinde det specialiserede socialområde med almenområdet. Vi ønsker, at udsatte børn og familier støttes der, hvor de lever deres daglige liv.

I Horsens Kommune handler det om børnene. Det betyder derfor også, at vi insisterer på at øge fokus på børneinddragelse. Vi er aktuelt deltagende i et udviklings- og undervisningsforløb i børneinddragelse ved Videnscenter for Børneinddragelse.
Fleksible vilkår og høj faglighed:
Vi er en familievenlig arbejdsplads, som tilbyder meget fleksible vilkår. Der er mulighed for minimum 1-2 ugentligt hjemmearbejdsdag. Man tilrettelægger selv sin arbejdsdag og arbejdstid, under hensyntagen til afdelingens behov. Vi har en god fleks ordning, som sikrer gode muligheder for at kunne møde senere eller gå tidligere, så både arbejdsliv og privatliv kan hænge sammen.

Om Familiecentret og Special Familieteam:
Familiecentret er organiseret i følgende afdelinger: Social Familieteam, Special Familieteam (hvor den ledige stilling er forankret), Etnisk Familieteam, Familiebehandlingen og Familieplejen.

Special Familieteam består af 8 socialrådgivere, 2 sagsbehandlende ergoterapeuter, ½ koordinator, samt afdelingsleder.
Special Familieteam deler desuden afdelingsleder med kontaktpersonsordningen, fem skolesocialrådgivere samt seks familiebehandlere, som løser § 11.3 opgaver.

Vi ved, at det kan være svært at starte på en ny arbejdsplads, og derfor får man hos os tilknyttet en mentor, som er medansvarlig for sikre den gode oplæring. Vi har derudover et  introduktionsprogram, der sikrer oplæring i både opgaverne samt introduktion til de øvrige afdelinger.

Vi tilbyder:

  • Introprogram, hvor man får tilknyttet en mentor i begyndelsen af ansættelsen samt tæt sparring med faglig koordinator
  • En høj grad af indflydelse og ansvar, og med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil
  • Et godt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden og møder hinanden med accept og respekt.
  • Tæt sparring og opfølgning med kolleger, fagkoordinator og afdelingsleder
  • Ekstern supervision og ugentlige sparringsmøder med mulighed for sparring med dygtige kolleger og fagkoordinator.

Din profil:
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du ønsker at bidrage til et godt arbejdsmiljø i afdelingen
  • Du arbejder systematisk, struktureret og kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Du er god til både skriftlig og mundtlig formidling

Øvrige oplysninger:
  • Børne- og straffeattest indhentes
  • Tiltrædelse: Hurtigst muligt
  • Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat snarest muligt eller senest pr. 1. okt. 2023.
  • Ansættelsessted: Horsens Rådhus - Chr. M. Østergaards Vej 4, 8700 Horsens.
  • Løn og ansættelsesforhold: Ifølge gældende overenskomst
  • Ansøgningsfrist:18. aug. 2023. Vi udvælger ansøgere 22. aug. 2023.
  • Ansættelsessamtaler: Fredag 25. aug. 2023 i tidsrummet kl. 08.30-13.30 på Horsens Rådhus
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Cecilie Madsen på tlf.nr 29657865 faglig koordinator Torben Thorup på tlf. nr. 20 33 53 62.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=965b191f-71d9-4100-86cf-731c27469c03

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860525

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook