BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Rusmiddelrådgivningen opnormerer vores interne visitation med en tidsbegrænset stilling.
Har du fagligheden på rette sted, og brænder du for at gøre en forskel for borgere med svære rusmiddelproblematikker. Vil du arbejde med mennesker der er afhængige af alkohol eller andre stemningsændrende rusmidler, så er du måske den erfarne rusmiddelbehandler vi søger til Rusmiddelrådgivningen i Horsens. Vi tilbyder en fuldtidsstilling på 32 timer om ugen, i et vikariat på 6 mdr.
Horsens Kommunes Rusmiddelrådgivning har netop fået ny ledelse, og vi er dedikerede til at understøtte og udvikle fagligheden omkring vores kerneopgave. Vi har fokus på at skabe et stærkt fagligt miljø og godt arbejdsmiljø for alle medarbejdere. Rusmiddelrådgivningens primære mission er at støtte borgere til øget trivsel og skabe positive forandringer i deres brug af rusmidler.
Vi arbejder ud fra begrebet "lighed i sundhed" og sikrer, at borgerne får den bedst mulige adgang til relevant behandling – både i vores rådgivning og i resten af kommunen. Vi har gang i en spændende samlende forandringsproces, vi er ved at gøre os klar til samarbejdet med regionspsykiatrien om et dobbeltdiagnosetilbud – så du kan være med i denne udviklende rejse.
Dine arbejdsopgaver: I denne stilling vil du være ansvarlig for en række vigtige opgaver, som er centrale for vores daglige drift. En af hovedopgaverne vil være at gennemføre visitationsforløb, hvor du skal håndtere visitationssamtaler om ugen. Derudover vil du have ansvaret for revisitation, som indebærer at gennemgå og vurdere igangværende sager for hele teamet, i tæt samarbejde med rusmiddelrådgivningens øvrige socialrådgivere. Dette sikrer, at vores indsats er målrettet og effektiv. Du vil også spille en aktiv rolle i vores interne samarbejde ved at deltage i både teammøder og fredagsmøder. Her vil det være vigtigt at bidrage til faglige diskussioner og teamets generelle udvikling.
Disse opgaver kræver en struktureret og selvstændig tilgang, samt evnen til at arbejde tæt sammen med kollegaer i et dynamisk miljø. Derudover er en vigtig del af stillingen, det tværgående samarbejde, som strækker sig på tværs af forskellige faggrupper i Rusmiddelrådgivningen. Du vil være i tæt samarbejde med både øvrige sagsbehandlere og rusmiddelkonsulenter i at bidrage til, at sikre en helhedsorienteret og koordineret indsats for vores borgere.
Om dig:
- Uddannet socialrådgiver,
- Du har erfaring fra det sociale- eller psykiatriske områder i kommuner eller regioner, og kunne godt tænke dig at prøve kræfter i rusmiddel området.
- Du er indstillet på arbejde med mennesker der ofte lever på kanten af samfundet og du ved hvad det kræver af robusthed og evne til at give og modtage feedback på opgaven.
- Du kan se værdien i at arbejde med samtaler med borgerne for at skabe forandring.
- Erfaring med at bruge både leder og kollegaer og tværfaglige samarbejdspartnere til løsning af kerneopgaven
- En spændende og meningsfuld stilling med mulighed for faglig udvikling.
- En arbejdsplads med gode kolleger, og vi har fokus på konstant at arbejde med det gode arbejdsmiljø og Social Kapital
- Et engageret og tværfagligt team med stor erfaring inden for rusmiddelbehandling.
- En arbejdsplads, hvor der er fokus på høj faglighed, åben dialog og et godt arbejdsmiljø.
- Faglig sparring, og ekstern supervision.
Rusmiddelrådgivningen består i alt af ca. 20 medarbejdere, som er fordelt i en bred vifte af fagprofessionelle, herunder pædagoger, ergoterapeuter, social- og sundhedsassistenter, socialrådgivere, psykologer og praktikanter samt en fast tilknyttet speciallægekonsulent. Vi arbejder ud fra evidensbaserede metoder og ud fra de Klinisk Nationale retningslinjer.
Vi tilbyder ambulant alkohol- og stofbehandling samt støtte til pårørende. Vi tilbyder forskellige former for behandling, herunder substitutionsbehandling, individuelle samtaleforløb, gruppeforløb, online samtaler, og terapeutisk døgnbehandling. Vi samarbejder desuden med Social- og Boligstyrelsen om MOVE og MOVE +.
Hos Rusmiddelcenteret lægger vi stor vægt på at skabe et sundt og positivt arbejdsmiljø, hvor trivsel og faglig udvikling går hånd i hånd. Vi tror på, at et godt arbejdsmiljø ikke kun skaber glæde og engagement hos vores medarbejdere, men også styrker kvaliteten af det arbejde, vi udfører med borgerne.
Vi arbejder aktivt med at skabe en inkluderende og støttende kultur på arbejdspladsen, hvor der er plads til at fejre succeser, men også til at lære af udfordringerne. Det betyder, at vi sammen opbygger et miljø, hvor åbenhed, respekt og samarbejde er grundlæggende værdier, og hvor vi løbende udvikler os både fagligt og som team.
Organisatorisk tilhørsforhold: Horsens Kommunes Rusmiddelrådgivning er en del af Center for Psykiatri og Socialt Udsatte og er organiseret i chefområdet Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte (HPS). Vi arbejder med strategien ”Nye veje, nye liv ” hps-vision-2023-2027-ed-a4-hfte-2.pdf (horsens.dk)
Læs mere om os på vores hjemme side: https://horsens.dk/sundhed/sundhedsfremme/stofbehandling
Samt på Horsens kommunes rusmiddelpolitik: https://horsens.dk/media/qanffcnb/pixiudgave-rusmiddelpolitik_tg.pdf
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, herunder løn efter principper om Ny Løn
Hvis du ønsker at vide mere om denne stilling, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jens Overgaard på 5162 7214 for yderligere information.
Ansøgningsfrist: Der er ansøgningsfrist d. 18. september. Der udvælges ansøgere til samtale d. 20. september.
Ansættelsessamtaler afvikles: onsdag d. 25. september – Det er ikke muligt at finde en anden dag til afvikling af samtaler
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Vesterled 3, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6105836