Regnskabsmedarbejder til kirkekasser i Horsens Provsti

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Til regnskabskontoret for menighedsråd i Horsens Provsti søges en regnskabsfører til kirkeregnskaber til tiltrædelse 1. juni 2024 eller snarest herefter.

 Kan du se dig selv i en værdibaseret organisation? Kan du formidle regnskabsdata til alle typer personer? Ønsker du en selvstændig stilling hvor du selv kan planlægge din tid og tage ansvar for alle dele af bogføring, regnskab og formidlingen heraf?

Så er du måske vores nye medarbejder.

Vi understøtter og udfører opgaver inden for økonomi og regnskab for et antal menighedsråd i Horsens kommune, bl.a. regnskab, bogføring, budgetlægning, løn og rådgivning på området.

Du kan have en baggrund fra offentlig eller privat regnskab eller andet. Du kan også være bogholder, kordegn, revisor eller som revisorassistent der søger nye udfordringer. Vi kan udfordre dig alt efter din baggrund. Du vil blive oplært af en erfaren kollega, hvis du ikke har erfaring med kirkeregnskaber

Det vigtigste er, at du har gode regnskabs- og formidlingens evner og mod på at arbejde som det professionelle anker i en frivillig verden. Vi arbejder på en årsnorm med travle perioder og andre hvor merarbejde kan afspadseres. Du skal trives med denne gensidige fleksibilitet i din hverdag. Kendskab til folkekirken eller anden erfaring fra den frivillige sektor er en fordel.

I Samarbejdet deltager for tiden 19 menighedsråd – til hvilket der er ansat 2 deltidsansatte og en fuldtidsansat medarbejder. Regnskabsføreren har som sit primære ansvarsområde regnskabsfunktionen for kirkekasserne. Der benyttes Brandsoft regnskabssystem.

Ansættelsesmyndigheden er bestyrelsen for regnskabssamarbejdet.

Stillingen

Stillingen er på 37 timer i ugentligt gennemsnit. Vi er åbne for deltid så angiv gerne i ansøgningen hvor mange timer du er interesseret i.

I stillingen indgår budgetlægning, løbende bogføring, udarbejdelse af rapporter, udarbejdelse af evt. delregnskaber f.eks. byggeregnskaber, afstemning og indberetning af moms, deltagelse i møder hos de enkelte menighedsråd efter behov ifm. rådgivning og præsentation af budgetter og præsentation af regnskabsaflæggelse for et antal kirkekasser samt lønindberetning. Arbejdet foregår i nært samarbejde med menighedsrådene, som har ansvar for kirkekasserne. Der forekommer aftenmøder.

Kontorarbejdsplads i fælles kontor med to andre regnskabsfører på kontoret i Horsens midtby. Der er gode muligheder for flere ugentligt hjemarbejdsdage. Der er i forvejen ansat to deltids regnskabsfører for kirkekasserne. Desuden er der kontorfælleskab med provst, provstisekretære og personalekonsulenten.

Vi forventer at du:

  • Er god til at arbejde selvstændigt og struktureret og at udfordringer følges til dørs
  • Er ansvarsbevidst og sætter en ære i kvalitet i arbejdet og løbende selvkontrol
  • Er god til at formidle regnskaber og budgetter til menighedsrådene
  • Er interesseret i og har forståelse for det kirkelige arbejde i Den danske Folkekirke
  • Er relevant uddannet indenfor regnskab
  • Er bekendt med lønrapportering
  • Er fleksibel i forhold til arbejdstider – da der indgår aftenmøder i stillingen

Vi tilbyder:

  • Arbejdsfællesskab på Horsens provstikontor med andre dygtige kolleger
  • Gode muligheder for sparring og udvikling i arbejdet
  • Et meget fleksibelt job med stor indflydelse på eget arbejde, arbejdstider og mulighed for hjemmearbejdsplads
  • Samarbejde med engagerede menighedsråd i en værdibaseret organisation

Det er en fordel at have kendskab til kirkeregnskab

Der er tre måneders prøvetid. Tiltrædelse ønskes 1. juni 2024 eller snarest herefter. I forbindelse med ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesvilkår og løn

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 1. Årslønnen aftales indenfor intervallet 305.819,38 kr. – 378.250,78 kr.(nutidskroner). Fikspunktet er 321.915,61 kr. (nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 38.192,88 kr. Samt ok-tillæg på årligt 921,05 (nutidskroner). Desuden 18% arbejdsgiver betalt pension.

Relevant erfaring eller uddannelse specielt i forhold til løn kan medføre højere indplacering.

Bestyrelsens forslag til intervalløn er 330.000 kr. (nutidskorner) samt rådighedstillæg. Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem Bestyrelsen og Danmarks Kordegneforening. Hvis du har relevant erfaring kan et højere niveau komme på tale.

Ansøgningsfrist

Ansøgning med relevante bilag stiles til personalekonsulent Birgitte Søhoel og sendes til Birs@km.dk Ansøgningsfrist 20. maj 2024.

Kontakt

Spørgsmål kan rettes til personalekonsulent Birgitte Søhoel på tlf. 2463 4032, mail: birs@km.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Provsti, Rådhustorvet, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6039436

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet