Sagsbehandlende børneergoterapeuter til Special Familieteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Sagsbehandlende børneergoterapeuter til Special Familieteam, Horsens Kommune

Horsens kommune søger 2 engagerede ergoterapeuter til spændende stilling som sagsbehandler inden for børneområdet. Sammen med vores anden dygtige ergoterapeut skal du varetage sagsbehandling i forbindelse med bevilling af hjælpemidler, forbrugsgoder og boligændringer i henhold til §§112, 113 og 116 i Serviceloven til børn og unge fra 0 – 18 år. Herudover ydes der rådgivning om valg af og indretning af biler i henhold til §114.  Arbejdet indebærer en høj grad af selvstændighed og samarbejde med forældrene, hvor du vil følge familierne og løbende understøtte deres behov for råd og vejledning.

Stillingerne er som udgangspunkt 1 fast stilling og 1 års vikariat på mellem 25 og 32 timer.

Om Familiecentret og Special Familieteam:
Special Familieteam er en del af Familiecentret i Horsens Kommune. I Familiecentret er vi optaget af at tænke velfærd på nye måder (inspireret af Relationel Velfærd), at vi skal lykkes med at aktivere ressourcer omkring udsatte børn og familier samt forbinde det specialiserede socialområde med almenområdet. Vi ønsker, at udsatte børn og familier støttes der, hvor de lever deres daglige liv.

I Horsens Kommune handler det om børnene. Det betyder derfor også, at vi insisterer på at øge fokus på børneinddragelse. Familiecentret er desuden optaget af implementeringen af kommende Barnets Lov samt fagsystemet DUBU i løbet af 2024.

Familiecentret er organiseret i følgende afdelinger: Social Familieteam, Special Familieteam (hvor de ledige stillinger er forankret), Etnisk Familieteam, Familiebehandlingen og Familieplejen.

Special Familieteam består af 8 socialrådgivere, 3 sagsbehandlende børneergoterapeuter, faglig koordinator, samt afdelingsleder.
Special Familieteam deler desuden afdelingsleder med kontaktpersonsordningen, fem skolesocialrådgivere samt seks familiebehandlere.
Vi ved, at det kan være svært at starte på en ny arbejdsplads, og derfor får man hos os tilknyttet en mentor, som er medansvarlig for sikre den gode oplæring. Vi har derudover et  introduktionsprogram, der sikrer oplæring i både opgaverne samt introduktion til de øvrige afdelinger.

Dine opgaver:

Sagsbehandling i forbindelse med bevilling af hjælpemidler, forbrugsgoder, boligændringer og valg af og indretning af biler i henhold til §§112, 113,114 og 116 i Serviceloven til børn fra 0 til 18 år  

  • Yde råd og vejledning i dialog med forældre og børnene
  • Hjemmebesøg i forbindelse med sagsbehandlingen
  • Vejledning af kolleger i forbindelse med ansøgninger om merudgifter og hjemmetræning
  • Faglig sparring med kollegaer og andre samarbejdspartnere
  • Fagligt samarbejde med bl.a. de trænende terapeuter, institutioner, socialrådgivere samt de mange konsulentfirmaer inden for hjælpemiddelområdet. Du vil dermed indgå i flere samarbejdsfora.
Din profil:
  • Du er uddannet ergoterapeut
  • Du har erfaring med sagsbehandling inden for Serviceloven i forbindelse med bevilling af hjælpemidler, forbrugsgoder og gerne også inden for bolig
  • Du har lyst til at arbejde med børn og unge med fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse og deres familier
  • Du kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i et teamsamarbejde
  • Du skal kunne se dig selv arbejde med din ergoterapifaglighed i en socialfaglig kontekst sammen med socialrådgiverne
  • Du skal bidrage i løsningen af de monofaglige ergoterapeutfaglige opgaver i en tværfaglig kontekst med socialrådgivere, hvorfor arbejdet kræver gode både praktiske og teoretiske ergoterapifaglige kompetencer.
  • Du har administrativ erfaring og gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner   
  • Du har interesse og flair for sagsbehandling og anvendelse af IT
Vi tilbyder:
  • Et spændende job med mulighed for udvikling og indflydelse
  • Ansvar i opgaveløsningen
  • Selvstændigt og alsidigt arbejde med høj faglighed og høj grad af fleksibilitet
  • Et spændende job med stor kontakt til familierne
  • Fleksibel arbejdstid og selvtilrettelæggelse af arbejdet

Øvrige oplysninger:
  • Børne- og straffeattest indhentes
  • Tiltrædelse: Hurtigst muligt
  • Stillingerne er: Fast stilling på mellem 25 og 32 timer samt 1 års vikariat på mellem 25 og 32 timer og ønskes besat snarest muligt eller senest pr. 1. dec. 2023.
  • Ansættelsessted: Horsens Rådhus - Chr. M. Østergaards Vej 4, 8700 Horsens.
  • Løn og ansættelsesforhold: Ifølge gældende overenskomst
  • Ansøgningsfrist:20. okt. 2023. Vi udvælger ansøgere 23. okt. 2023.
  • Ansættelsessamtaler: torsdag 26. okt. 2023 på Horsens Rådhus
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Cecilie Madsen på tlf.nr 29657865 eller faglig koordinator Torben Thorup på tlf.nr. 20335362.



 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922149

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet