Er du en erfaren senior projektleder med en passion for at drive komplekse forretnings- og IT tunge projekter af finansielle kunder?
Har du stærke lederevner og en evne til at styre komplekse projekter med mange interne og eksterne stakeholders i både Danmark og Norden?
Så er du måske den, vi søger!
Om jobbet
Du vil være ansvarlig for at etablere og lede højt prioriterede projekter med deltagere og interessenter på tværs af afdelinger i hele organisationen. Det kan f.eks. være projekter, der involverer forretnings-implementering, integrationsprojekter eller onboarding af nye kunder.
Du vil indgå i vores nordiske Transformation team og må forvente at rejse op til 20 dage om året (primært til de nordiske lande).
Dine opgaver og ansvar vil omhandle, men ikke være begrænset til:
- Projektplanlægning, -koordinering og -ledelse
Drive projekter fra opstart til endelig implementering i samarbejde med forretningen, IT og Lowell´s kunder. Definition, scoping og opbygning af projekt, herunder definition af requirements, milestones og udvikling af detaljerede projektplaner.
- Projektleverancer
At levere de fulde projekter indenfor de aftalte rammer, herunder facilitering og styring af møder såvel internt som eksternt, issue håndtering, risikostyring og change management
- Kommunikation og stakeholder management
Løbende kommunikation med og til interne såvel som eksterne stakeholders, herunder projekt status, fremdrifts- risiko- og økonomi rapportering.
Kvalifikationer
Vi lægger vægt på, at du
- Har solid og dokumenteret erfaring med projektledelse af komplekse IT- og forretningsprojekter i matrix organisationer.
- Har dokumenteret erfaring med at arbejde i tværorganisatoriske projekter.
- Er en stærk problemknuser, og trives med at udfordre status quo med ud af boksen tænkning.
- Arbejder struktureret og kan holde fokus på projekternes leverancer.
- Har erfaring med at tænke forandringsledelse ind i projektprocesser.
- Kan holde overblik og skabe fælles retning, også når det går lidt stærkt.
- Kan lede og tage ansvar for komplekse emner og kan nedbryde dem overskuelige leverancer.
- Har solide kommunikations- og samarbejdsevner og kan arbejde med stakeholders på alle niveauer i organisationen.
Din profil
Som vores nye kollega forventer vi at:
- Du har en relevant uddannelse og min. 5 års erfaring med projektledelse af større komplekse projekter.
- Du har solid erfaring med forskellige projektledelsesmetoder og frameworks, som f.eks. agile, scrum, kanban, KISS, SAFE, PRINCEII og ved hvordan de forskellige metoder med fordel kan kombineres for et projekts succes. (Det er ikke et krav at du er certificeret.)
- Du er 100 meter mester i JIRA, Confluence, Devops og lignende værktøjer.
- Du er en erfaren bruger af Excel og officepakken generelt.
- Du er en stærk leder og kan inspirere og motivere projekt teams.
- Du har solid erfaring med at træffe strategiske projektbeslutninger og konflikthåndtering.
- Du har gode samarbejdsevner med nødvendig viljefasthed og gennemslagskraft, men forstår samtidig værdien af at teamet er projektets rygrad.
- Du arbejder struktureret og kan bevare overblikket med mange bolde i luften.
- Du er videbegærlig, selvstarter og har en høj arbejdsdisciplin, da jobbet er meget selvstændigt.
- Du kan tage en professionel dialog med kunder og stakeholders, og kan selv styre projekter fra A-Z.
- Du kender vigtigheden af rettidig omhu og korrekt rapportering.
- Du kommunikerer professionelt på dansk og engelsk både mundtligt og skriftligt.
Endelig skal du være forandringsparat og trives i en dynamisk virksomhed, ligesom du er i stand til at bevare overblikket i til tider pressede situationer.
Vi tilbyder
Hos os får du et job med gode muligheder for udvikling i en attraktiv virksomhed i den finansielle sektor. Du kan selv være med til at forme din rolle, og du kommer til at arbejde sammen med gode kolleger, som er klar til at hjælpe dig, når du har brug for det.
Derudover tilbyder vi:
- En attraktiv lønpakke og bonusordning
- En god pensionsordning samt sundheds-, ulykke- og tandforsikring efter gældende overenskomst med Finans Danmark.
- Mulighed for hjemmearbejde og fleks.
- Et godt arbejdsmiljø med en aktiv personaleforening der afholder arrangementer som biografture, middagsarrangementer, bowlingture og koncertoplevelser.
- En arbejdsplads, hvor det etiske aspekt er i højsædet, og hvor inddrivelse af vores kunders gæld sker på et korrekt grundlag ud fra en ansvarlig tilgang.
Skal der stå Lowell på dit visitkort?
Følg linket og send dit CV og motiverede ansøgning til os på engelsk.
Vi afholder samtaler løbende og ansætter, når vi finder den rette kandidat.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte (på engelsk) vores Transformation Director, Juri Hievanen, på Juri.Hievanen@lowell.com som stillingen refererer til.
Vi glæder os til at høre fra dig!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Lowell Danmark A/S, Langmarksvej, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130333