BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du motivere og inspirere til forandring? Så er det muligvis dig vi leder efter.
Rusmiddelrådgivningen tilbyder ambulant rusmiddelbehandling, der gør borgeren i stand til at opnå kontrol over sit rusmiddelindtag. Vi arbejder praksisbaseret med evidensbaserede metoder i veldefinerede behandlingsforløb.
Målgruppe er borgere med rusmiddelproblematik i alderen fra 18 år. Rusmiddelrådgivningen varetager den socialfaglige- og lægefaglige stofmisbrugsbehandling, samt alkoholbehandling. Borgerens situation er ofte præget af høj kompleksitet.
Rusmiddelrådgivningen har tilbud om behandling efter social stofmisbrugsbehandling jf. Lov om social service § 101, alkoholbehandling jf. Sundhedslovens § 141, substitutionsbehandling jf. sundhedsloven § 142.
Vi er 21 medarbejder, der er tværfagligsammensat om at sikre behandling og socialfagligt arbejde af høj kvalitet. Vi er organiseret i forskellige teams, der favner et bredt tilbud til hele målgruppen i aldersgruppen fra 18 år. Du vil indgå i vores team for borgere over 30 år og brænder du for, at skabe en faglig og professionel involverende kontakt med borger i behandlingen, og blive en del af et team med arrangeret kollegaer, så er du måske vores ny kollega.
Om jobbet
Din opgave vil være:
- At varetage socialfaglig stof og alkohol behandling.
- At Samarbejde på tværs og være i tæt kontakt med borgerens netværk.
- At sikre borgeren en helhedsorienteret behandling med fokus på opnåelse af borgerens egne behandlingsmål.
- At facilitere individuelle og/eller gruppebehandlingsforløb sammen med andre rusmiddelkonsulenter i tilbuddet.
- At skabe solide og sunde relationer med borgerne og gennem samtale og inddragelse skabe mulighed for forandring hos den enkelte borger.
Om dig
- Du har min. en professionsbachelor eller tilsvarende uddannelse.
- Du kan have erfaring med dobbeltdiagnose behandling, hvor målgruppen ud over rusmiddelproblemet også har psykiske og/eller sociale problemer.
- Du har erfaring med brug af den motiverende samtale og kognitive metoder.
- Du evner at være kontaktskabende og skabe bæredygtige relationer til målgruppen.
- Du er fokuseret på at løsninger findes i fællesskab med borgeren og i samarbejde med det private og professionelle netværk.
- Du kan levere en struktureret og målrettet arbejdsindsats, og er positiv bidragende ind i vores fælles arbejdsmiljø.
- Introduktion
- Ekstern Supervision og faglig sparring.
- Et erfarent tilbud, som arbejder fokuseret med evidens baseret Rusmiddelbehandling.
- En organisation i udvikling med dygtige og engagerede medarbejdere.
- En spændende og krævende arbejdsplads, som dækker stort set alle socialfaglige områder, mange borgere, samarbejde med institutioner samt forskellige faggrupper.
- Et job med faglige og personlige udfordringer, og med udstrakt kompetence og ansvar, hvor du kan være med til at præge udviklingen inden for dette område.
- En arbejdsplads med fokus på trivsel og arbejdsmiljø.
Vi er en del af Center for psykiatri og socialt udsatte og høre organisatorisk under HPS – Handicap, psykiatri og Socialt udsatte.
Organisationsdiagram
HPS Vision
Hjemmeside
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer, fast stilling
Stillingerne er med ansættelse 1. december 2023, eller efter nærmere aftale.
Arbejdstiden er primært placeret i dagtimerne på hver dage.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.
Ansøgningsfrist er torsdag den 19 oktober 2023.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 43.
Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger kan indhentes hos Afdelingsleder Charlott
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Vesterled 3, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916242