Socialrådgiver søges til 37 timers fast stilling på beskæftigelsesområdet i Ungdomscenter Horsens

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Energi, gåpåmod, et stærkt rådgiver-gen og evnen til at tænke ud af boksen, når det gælder om at finde de rette løsninger for de unge, er kodeordene for den profil, vi søger. Vi går nemlig ALL IN på de gode og varige løsninger for vores unge i Horsens kommune.

Hvis jeg får en stilling hos jer, hvad skal jeg så lave?
Du får lige en top 5 over de ansvarsområder, du skal kaste dig over, så du kan mærke efter, om stillingen hos os er noget for dig. På den måde kan du også skrive en ansøgning, der rammer plet. Hvis du kan sætte tjek ved punkterne her, bliver vi vilde med dig. Og hvis der nu er et enkelt, du ikke har erfaring med, skal du blot overbevise os om, at du er kvik til at lære det.

Heldigvis får du nogle gode kolleger, der nok skal sætte dig grundigt ind i dine nye opgaver.

  • Afholde opfølgningssamtaler med de unge, du bliver uddannelsesrådgiver for.
Herunder iværksætte og evaluere på forskellige interne og eksterne aktiviteter og praktikker, der skal hjælpe unge mennesker i gang med uddannelse eller arbejde.  
  • Receptionsvagter.
I Ungdomscentret har vi én fælles indgang for alle unge. Denne indgang bemandes altid af en uddannelsesrådgiver fra beskæftigelsesområdet, en uddannelsesvejleder fra den kommunale ungeindsats samt to ungerådgivere fra det sociale område. 
Du vil derfor også skulle være en del af vores tværfaglige reception.
  • Sagssparringer.
Som medarbejder i Ungdomscentret vil du både blive en del af et tværfagligt team og en monofaglig gruppe, der går på tværs af vores teams. Hver anden uge afholder vi tværfaglige sagsanalyser og hver anden uge har vi monofaglige info- og sagsmøder.
  • Tværfagligt samarbejde.
Du skal være dygtig til se mulighederne omkring de unge og spotte hvilke samarbejdspartnere, der er relevante at inddrage, både professionelt og i de unges civile netværk - så er du godt på vej til at lande dig en stilling hos os.
  • Rehabiliteringsplanens forberedende del.
Afdækning af, om en ung skal deltage i møde med kommunens rehabiliteringsteam. Herunder udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del.

Du gør os ekstra glad, hvis du med beskæftigelsesloven på rygraden vil være med til at skabe de bedste løsninger for vores unge mennesker.

Faglige krav og kompetencer
Du kender det garanteret allerede fra tidligere stillinger og måske også fra det job, du sidder i nu. Derfor ved du, at du kommer til at arbejde med nogle af de mennesker i vores samfund, der har det sværest, ligesom du kommer til at arbejde med unge i familier, hvor der kan være store og alvorlige problemer. Du ved også, at det er super givende, når du finder den rette løsning, der hjælper den unge godt på vej.

Vi har lavet en lille tjekliste til dig, så du kan se, hvad vi har brug for i forhold til din faglighed og hvilke ønsker vi har til dig som kollega:
  • Du skal have en relevant uddannelse som socialrådgiver/socialformidler.
  • Du skal lige som os synes, at det er både spændende at finde løsninger på de udfordringer, vores unge er i, og du får lyst til at stikke din nærmeste kolleger en høj femmer, når enten du eller en fra kollegateamet har gjort en forskel – også selvom den bare er lillebitte.
  • Du har meget gerne relevant arbejdserfaring med at arbejde med beskæftigelsesindsatsloven og er verdensmester i at sidde for bordenden og samarbejde tværfagligt.
  • Du skal have kørekort for at bestride stillingen, da der kan være behov for hjemmebesøg og opfølgning på virksomheder.
Samtidig skal du kunne formidle viden, så de unge, du taler med, forstår dig. Formidlingen er både mundtlig og skriftlig, så det er også vigtigt, at du kan lide at varetage den administrative kerneopgave.

Endelig må du gerne have blik for, hvordan vi hele tiden kan blive bedre og skarpere i vores løsning. Du skal synes, at det er sjovt at tænke udvikling og have blik for, hvordan vi fortsat kan levere de rigtige løsninger til vores unge – og hjælper dem med at skabe retning i livet.

Hvor står dit nye skrivebord – og hvem sidder der ellers?
På rådhuset! Vi har nemlig adresse dels på Nordvang og dels på rådhuset på Chr M Østergaards Vej 4, hvor vi råder over seks åbne kontorer med plads til mellem 8-12 personer pr. kontor.
Du får ca. 120 kolleger, der også arbejder med de unge – nogle som udførende medarbejdere; nogle med beskæftigelseslovgivningen og andre med uddannelsesvejledning og andre igen med servicelovens foranstaltninger. Du kommer derfor i kontakt med rigtig mange forskellige fagområder og knalddygtige kolleger, som kan være med til at berige arbejdet omkring de unge.

Du bliver en del af et tværfagligt team, hvor vi arbejder tæt sammen omkring vores unge. Vi har travlt og har mange opgaver, og derfor gør vi alt, hvad vi kan for, at det er både sjovt og spændende at gå på arbejde.

Hvad er Horsens Kommune for en størrelse?
Horsens er en visionær kommune, der offensivt og gennem stærke alliancer med borgere, virksomheder, kultur- og foreningsliv lev­­­erer bemærkelsesværdige resultater ift. både velfærd, erhvervsliv og befolkningsvækst.

Du får 7.000 kolleger i en kommune med godt 90.000 borgere, og så kommer du til at gøre en uundværlig forskel for nogle af de mennesker, der på forskellig vis har brug for en særlig indsats.

Praktiske detaljer
Der er om en fast stilling på 37 timer. Stillingen er til besættelse snarest muligt, senest den 01.01.2024. Du får løn efter overenskomst.

Har du specifikke spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte Rikke Simoni, afdelingsleder i Ungdomscentret tlf. 30546903, eller faglig koordinator Rikke Boel tlf. 61615118.

Vi glæder os til at læse din ansøgning. Den skal sammen med dit CV lande hos os senest onsdag den 22.11.2023. Vi forventer at afholde samtaler mandag og tirsdag d. 27 og 28.11.2023.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5934681

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet