BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Energi, gåpåmod, et stærkt rådgiver-gen og evnen til at tænke ud af boksen er kodeordene for den profil vi søger. Vi går nemlig ALL IN på de gode og varige løsninger for vores unge i Horsens kommune.
Hvis jeg får en stilling hos jer, hvad skal jeg så lave?
Du får lige en top 5 over de ansvarsområder, du som uddannelsesrådgiver i Ungdomscentret skal kaste dig over, så du kan mærke efter, om stillingen hos os er noget for dig. På den måde kan du også skrive en ansøgning, der rammer plet.
- Varetage sagsbehandling for unge mellem 15-29 år efter beskæftigelsesindsatsloven.
Herunder følge op på den unges plan for at nå job- eller uddannelsesmålet - samt iværksætte og evaluere på forskellige interne og eksterne aktiviteter og praktikker, der skal hjælpe den unge på vej mod målet.
- Tværfagligt samarbejde.
Du skal være dygtig til se mulighederne omkring de unge og spotte hvilke samarbejdspartnere, der er relevante at inddrage, både professionelt og i de unges civile netværk - så er du godt på vej til at lande dig en stilling hos os.
- Sagssparringer og analyser.
Som medarbejder i Ungdomscentret vil du både blive en del af et tværfagligt team og en monofaglig gruppe, der går på tværs af vores tre myndighedsteams. Hver anden uge afholder vi tværfaglige sagsanalyser og hver anden uge har vi monofaglige info- og sagsmøder, hvor du har mulighed for selv at søge sparring samt dele ud af din faglighed.
- Rehabiliteringsplanens forberedende del
En del af dine opgaver vil være, at danne dig et overblik over et sagsforløb og sammen med den unge vurdere, om deres sag skal forelægges kommunens rehabiliteringsteam. Du vil udarbejde rehabiliteringsplanens forberedende del og deltage i rehabiliteringsmøde sammen med den unge. For unge, der deltager i ressourceforløb, vil du skulle udarbejde rehabiliteringsplanens indsatsdel efterfølgende.
- Virksomhedsopfølgning
I ungdomscentret har vi tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter. Som uddannelsesrådgiver, vil du i samarbejde med virksomhedskonsulenterne iværksætte praktikker og det vil ofte være dig, der efterfølgende varetager opfølgningerne i virksomhederne samt udarbejder praktikevalueringer – i samarbejde med den unge og virksomheden.
Heldigvis får du nogle gode kolleger, der nok skal sætte dig grundigt ind i dine nye opgaver.
Du gør os ekstra glad, hvis du med beskæftigelsesloven på rygraden vil være med til at skabe de bedste løsninger for vores unge mennesker.
Faglige krav og kompetencer
Du kender det garanteret allerede fra tidligere stillinger og måske også fra det job, du sidder i nu. Derfor ved du, at du kommer til at arbejde med nogle af de mennesker i vores samfund, der har det sværest, ligesom du kommer til at arbejde med unge i familier, hvor der kan være store og alvorlige problemer. Du ved også, at det er super givende, når du finder den rette løsning, der hjælper den unge godt på vej.
Vi har lavet en lille tjekliste til dig, så du kan se, hvad vi har brug for i forhold til din faglighed og hvilke ønsker vi har til dig som kollega:
- Du skal have en relevant uddannelse som socialrådgiver/socialformidler.
- Du skal, lige som os synes, at det er både spændende at finde løsninger på de udfordringer, vores unge er i, og du får lyst til at stikke din nærmeste kolleger en high five, når enten du eller en fra kollegateamet har gjort en forskel – også selvom den bare er lillebitte.
- Du har meget gerne relevant arbejdserfaring med at arbejde med beskæftigelsesindsatsloven og er verdensmester i at sidde for bordenden og samarbejde tværfagligt.
- Du skal have kørekort for at bestride stillingen, da der kan være behov for hjemmebesøg og opfølgning på virksomheder.
- Samtidig skal du kunne formidle viden, så de unge, du taler med, forstår dig. Formidlingen er både mundtlig og skriftlig, så det er også vigtigt, at du kan lide at varetage den administrative kerneopgave.
- Endelig må du gerne have blik for, hvordan vi hele tiden kan blive bedre og skarpere i vores løsning. Du skal synes, at det er sjovt at tænke udvikling og have blik for, hvordan vi fortsat kan levere de rigtige løsninger til vores unge – og hjælper dem med at skabe retning i livet.
Hvor står dit nye skrivebord – og hvem sidder der ellers?
Ungdomscentret har adresse dels på Nordvang og dels på rådhuset på Chr M Østergaards Vej 4, hvor vi råder over seks åbne kontorer med plads til mellem 8-12 personer pr. kontor. Din arbejdsplads vil være på Rådhuset.
Du får ca. 120 kolleger, der også arbejder med de unge – nogle som udførende medarbejdere; nogle med beskæftigelseslovgivningen, andre med uddannelsesvejledning og andre igen med servicelovens foranstaltninger. Du kommer derfor i kontakt med rigtig mange forskellige fagområder og knalddygtige kolleger, som kan være med til at berige arbejdet omkring de unge.
Du bliver en del af et tværfagligt team, hvor vi arbejder tæt sammen omkring vores unge. Vi har travlt og har mange opgaver, og derfor gør vi alt, hvad vi kan for, at det er både sjovt og spændende at gå på arbejde.
Hvad er Horsens Kommune for et størrelse?
Horsens er en visionær kommune, der offensivt og gennem stærke alliancer med borgere, virksomheder, kultur- og foreningsliv leverer bemærkelsesværdige resultater ift. både velfærd, erhvervsliv og befolkningsvækst.
Du får 7.000 kolleger i en kommune med godt 90.000 borgere, og så kommer du til at gøre en uundværlig forskel for nogle af de mennesker, der på forskellig vis har brug for en særlig indsats.
Praktiske detaljer
Der er tale om én fast stilling på 37 timer/ugen. Stillingen er til besættelse den 01.06.2024 eller snarest derefter og du får løn efter gældende overenskomst.
Har du specifikke spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Søren Licht tlf. 20801390 eller faglig koordinator Rikke Boel tlf. 61615118.
Vi glæder os til at læse din ansøgning. Den skal sammen med dit CV lande hos os senest onsdag den 15.05.2024. Vi forventer at afholde samtaler tirsdag d.21.05.2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6039068