Socialrådgivere eller andre med relevant erfaring med mod og vilje til at gå nye veje søges til Handicaprådgivningen i Horsens Kommune.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Handicaprådgivningen har sammen med resten af Handicap, Psykiatri og Social Udsatte (HPS) en vision vi kalder ” Nye veje – Nye liv”. Vi ønsker med borgeren som vejviser sammen at skabe modet og viljen til at gå nye veje.
I Handicaprådgivningen opnormerer vi og derfor søges yderligere 2 rådgivere til faste stillinger på fuld tid pr. 1. marts eller hurtigst muligt, hertil kommer et 12 mdr. barselsvikariat, alle stillinger er i vores Handicap- og psykiatriteam (HP-teamet).
Man vil i HP-teamet have en sagsstamme med ca. 40-50 sager ad gangen.

Om Handicaprådgivningen
Alle stillinger er forankret i Handicap- og psykiatriteamet, som består af 16 sagsbehandlere og 2 studiehjælpere.
Handicap- og Psykiatriteamet træffer afgørelser inden for det specialiserede voksenområde primært ift. SEL §§ 84, 85, 103, 104, 107 og 108, men også andre paragraffer. Opgaven består i at finde løsninger der imødekommer den enkelte borgers individuelle støttebehov, under iagttagelse af både de faglige- og økonomiske hensyn og med fokus på at skabe så høj grad af selvstændighed som muligt for den enkelte.
Visionen i HPS og Handicaprådgivningen i 2023-2027 ” Nye veje – Nye liv”   er:
Med borgeren som vejviser skaber vi sammen modet og viljen til at gå nye veje. Målet er, at borgeren – med eget netværk som centralt omdrejningspunkt – oplever at kunne leve et selvstændigt og meningsfuldt liv.
Dette betyder for Handicaprådgivningen, at vi fremadrettet arbejder aktivt med 5 strategispor:

  • Opgaven sætter holdet
  • Rette hjælp til rette tid og fleksible løsninger
  • Teknologi
  • Vores eget første valg
  • Fastholdelse og rekruttering
De ledige stillinger i handicap- og psykiatriteamet
Til alle tre stilling søger vi en socialrådgiver, eller en medarbejder med en anden relevant professionsbachelor og erfaring, der har mod på og lyst til at varetage opgaver inden for hele Handicap- og Psykiatriteamets område – typisk med en fleksibel sagsstamme på ca. 40-50 sager ad gangen. Du vil både have dine egne sager og ansøgningssager. Stillingsprofilen kan passe til en erfaren såvel som en nyuddannet socialrådgiver med stort gåpåmod, drive og interesse for området.

I Handicaprådgivningen ligger vi vægt på:
  • Grundig sagsoplysning hvor borgeres funktionsniveau beskrives og der lægges vægt på ressourcer såvel som udfordringer
  • Præcise faglige vurderinger der bl.a. indeholder en vurdering af hvilke konkrete indsatser, der kan understøtte borgers støttebehov
  • Et tydeligt formål med den bevilliget indsats med tilhørende målbare indsatsmål
  • Mål der har fokus på, at borgeren styrker sine egne muligheder og ansvar for at udvikle sig således at borgeren kan klare sig så selvstændigt som muligt
  • Et kontinuerligt undersøgende fokus som sikrer, at der til hver en tid er sammenhæng imellem Behov, Indsats og Takst (BIT)
Dine faglige kvalifikationer:
  • Du har en professionsbachelor – typisk som socialrådgiver
  • Du har et højt refleksionsniveau og interesse for sagsbehandlingsprocesserne
  • Du kan have erfaring med BIT
  • Du er stærk i din mundtlige og skriftlige kommunikation
  • Du har stor organisationsforståelse
  • Det er en fordel med erfaring fra myndighedsrollen gerne fra det specialiserede voksenområde el. lign.
Vi forventer:
  • At du har interesse i sagsbehandling og de juridiske aspekter af den
  • At du arbejder struktureret og kan prioritere i en travl hverdag
  • At du trives med et højt arbejdstempo
  • At du ønsker at arbejde med din reciliens
  • At du har humør og gåpåmod og et positiv mindset        
  • At du er en god kollega
Vi tilbyder:
  • En spændende arbejdsplads med et tårnhøjt ambitionsniveau
  • Oplæring og introduktionsplan til arbejdsopgaverne hos afdelingens faglige koordinatorer
  • Mulighed for hjemmearbejde efter aftale og når opgaverne tillader det
  • Fantastiske kollegaer og en afdeling med øget fokus på styrkelse af arbejdsmiljø og kollegialt sammenhold
  • Temadage om relevante emner
  • Ekstern supervision
  • Fri kaffe/ the, kakao og frugt
  • Adgang til fitness rum
  • Mulighed for leje af sommerhuse til fastansatte og mulighed for medlemskab af personaleforeningen der bl.a. tilbyder en lang række rabatter
  • Et skrivebord i fælleskontoret på Penthouse-etagen med udsigt til smuk natur / over området
Link til
Spørgsmål til stillingen kan rettes til
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomster indgået med faglige organisationer. Aflønning i henhold til Ny Løn.

Ansøgningsfrist: 12. december 2023.
Vi holder ansættelsessamtaler i to runder hhv. 3. januar 2024 og anden runde d. 14. januar 2024.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5945743

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet