Specialvejledningen Handicap i Horsens Kommune søger 3 faste medarbejdere

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Til 3 faste stillinger søges medarbejdere på 35-37 timer pr. uge senest pr. 1 juni eller snarest derefter.

Alle kommende medarbejdere vil indgå i stærke faglige team på 7-8 medarbejdere.

Specialvejledningen Handicap, henvender sig til borgere over 18 år, med udviklingshandicap samt udviklingsforstyrrelser og komorbiditet.

Borgerne modtager støtte efter servicelovens §85 enten i eget hjem, som virtuel vejledning, vejledning i Specialvejledningens lokaler, som gruppeforløb eller andre mødesteder i byen.
Arbejdstiden vil kunne variere mellem kl.7.00 - 21.00 på hverdage, alt afhængig af opgavens kompleksitet, men hovedsageligt i tidsrummet mellem kl.07.00 - kl. 16.00 på hverdage, foruden arbejdstid lørdage mellem 10.00 – 15.00 pt. hver 10. lørdag.

Vores kerneopgave er: ”Med borgeren som vejviser faciliterer vi borgerens trivsel og selvstændige liv”.
Borgerne er vejviser for den støtte, vi udøver. Som medarbejder støtter du derfor den enkelte borger i at leve et så selvstændigt og aktivt et liv som muligt med minimeret behov for offentlig hjælp:

  • At yde støtte, træning og vejledning af borgere i eget hjem efter SEL § 85.
  • At virke som facilitator, og have fokus på forløsning af borgerens potentiale og derved – sammen med borgeren, understøtte borgerens mulighed for at leve et så selvstændigt liv som muligt.
  • At støtte borgeren i udviklingen af mestringsstrategier.
  • At yde en faglig velkvalificeret rådgivning og vejledning.
  • At medvirke til en forebyggende indsats for at mindske konsekvenser af et evt. funktionsstab.

Ingen kan alt, men af en kommende kollega ønsker vi os:
  • At du har en pædagogisk eller anden relevant social- eller sundhedsfaglig uddannelse og er indstillet på forsat udvikling af faglige metoder.
  • At du har en grundlæggende faglig viden og praktisk erfaring i forskellige metoder i arbejdet med målgruppen, herunder gerne viden om systemisk tilgang, neuropædagogik og gerne LA2.
  • At du er fokuseret på, at løsninger findes i fællesskab med borgeren og i samarbejde med det private og professionelle netværk.
  • At du er indstillet på såvel alene-arbejde, som tæt samarbejde i tværprofessionelle teams.
  • At du trives med stor variation i dagens opgaver.
  • At du hurtigt kan ændre og prioritere i opgaver, og i belastende situationer, kan bevare roen og tage beslutninger, som du kan argumentere fagligt for.
  • At du byder ind i teamet med ideer, deler viden og refleksioner, og har forståelse for vigtigheden af, at spille hinanden gode.
  • At du har overblik og er struktureret i forståelsen for at skabe forudsigelighed og tryghed for borgerne.
  • At du er ansvarsfuld, fleksibel og besidder en god humoristisk sans.
  • At du mestrer skriftlig formidling og har erfaring med dokumentation
  • At du har kendskab til IT på brugerniveau.
  • At du har kørekort

Hvilken kultur kommer du til at arbejde ind i?
Hos os er to dage sjældent ens. Vi er en dynamisk arbejdsplads, hvor trivsel og medbestemmelse vægtes højt. Det betyder også, at der er stor grad af fleksibilitet i forhold til at løse opgaverne, og du får mulighed for at sætte dit eget præg på, hvordan specialvejlederområdet skal udvikles. Vores arbejdsfællesskab bygger på tillid til andre menneskers evner. Vi er åbne over for forskellige meninger, og en fejl anskuer vi som bevis for, at du prøver. Vi er derfor en arbejdsplads med rum til forskellighed, og vi arbejder med gensidig fleksibilitet.

Vi tilbyder også:
  • Fast ekstern supervision, samt intern sparring, med fokus på såvel borgerens mål som vedvarende udvikling af fagligheden.
  • Uddannelse i LA2 og Åben dialog.
  • At arbejde med en spændende og varieret borgergruppe.
  • En arbejdsplads, hvor du som medarbejder har indflydelse på at præge og videreudvikle det daglige pædagogiske arbejde.
  • En spændende og dynamisk arbejdsplads, med engagerede kollegaer,
  • Arbejde i selvstyrende teams – hvor vi hjælper hinanden, samtidig med at vi
  • arbejder selvstændigt og er fleksible
  • En arbejdsplads med nysgerrighed, dialog, refleksion og anerkendelse
Ved spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Martin Hughes på tlf. 30 44 59 51 eller Fagkoordinator Trine Søndermølle på tlf. 30674025.

Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomster indgået med faglige organisationer. Aflønning i henhold til Ny Løn.

Ansøgningsfrist: 23.04.2024

Vi forventer at indkalde kvalificerede kandidater til samtale d. 29.4.2024

Link til
HPS strategi: https://horsens.dk/media/jkhoh0ge/hps-vision-2023-2027-ed-a4-hfte-2.pdf
Hjemmeside: https://centerforhandicap.horsens.dk/specialvejledningen

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6027232

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet