BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Horsens
Sydøstjyllands Politi søger et antal jurastuderende til stillinger som studentermedhjælpere i Anklagemyndigheden med tiltrædelse til august 2024.
OM JOBBET
Som studentermedhjælper vil du blive placeret i Advokaturen for Kvalitet og Udvikling.
Du vil komme til at beskæftige dig med nogle af følgende opgaver:
• Behandling af sager vedr. erstatning inden for strafferetsplejen.
• Behandling af færdselssager og andre særlovssager, der kan afgøres udenretligt.
• Udfærdigelse af bødeforlæg, anklageskrifter, påtaleopgivelser mv. inden for forskellige sagskategorier.
• Behandling af sager vedr. lov om euforiserende stoffer.
OM DIG
Vi forventer, du har et højt juridisk niveau, er selvstændig, kan træffe beslutninger og har interesse for strafferet og straffeproces. Vi forventer, du har ”gå på mod” og er en god kollega.
Du bliver en del af en gruppe jurastuderende, så der bliver mulighed for at sparre med andre.
Ligeledes vil du komme til at arbejde på tværs af andre faggrupper, herunder politiansatte, administrative og jurister.
Det er et krav, at du er stud.jur., og at du har bestået 2. årsprøve.
Løn- og ansættelsesvilkår
Den ugentlige arbejdstid er 15 timer om ugen fordelt på 2 arbejdsdage. Der kan dog i kortere perioder – f.eks. i eksamensperioder – aftales andet.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/Stat samt OAO’s fællesoverenskomst.
Dit arbejdssted bliver Holmboes Allé 2, 8700 Horsens.
Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt ved PET og kan opretholde denne gennem hele din ansættelse.
Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte advokaturchef Mette Balling Schjoldager på tlf.nr. 2979 7733 eller specialanklager Tina Ørskov Pedersen på tlf.nr. 4044 7202.
Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Ansøgningsfrist: 12. maj 2024
Sydøstjyllands Politi er én af 12 politikredse. Politikredsen dækker 7 kommuner: Kolding, Fredericia, Billund, Vejle, Hedensted, Horsens og Skanderborg, og betjener ca. 500.000 borgere. Det gør vi fra lokaliteter i 8 af politikredsens byer, og hovedstationen - hvor bl.a. staben er placeret - ligger i Horsens. Vi er et hold på ca. 900 medarbejdere, og vor vision er: ”Vi skaber tryghed”.
Du kan følge os på politi.dk/sydoestjyllands-politi, twitter.com/SydOjylPoliti eller på facebook.com/SydOjylPoliti
Du kan læse mere om Anklagemyndigheden på www.anklagemyndigheden.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sydøstjyllands Politi, Holmboes Allé, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034200