Tina K og Sascha Legind: ”Kvalitet er nøgleordet”

Foto: PARK by Tina K og Sascha Legind. På billedet ses Sascha (t.v.) og Tina (t.h.)
Profilbillede
dato

Besøg en frisørsalon, hvor der både bliver fokuseret på bæredygtighed og gode vilkår for kvinder og nyuddannede på arbejdsmarkedet – og hvor kundens gode oplevelse er i højsædet.

Det er de to kvinder, Tina Kirkegaard og Sascha Legind, der står bag og ejer frisørsalonen PARK by Tina K og Sascha i Horsens.

Forretningen kunne ved første øjekast ligne en ganske almindelig frisørsalon. Men en række særlige aspekter gør, at netop denne skiller sig ud. Tina fortæller: 

”Vi er en generationssalon. Forretningen har ligget her meget længe. Og mange af de samme kunder kommer stadig, fordi vi lever op til den kvalitet og service, som de altid har fået. Kvalitet er nøgleordet, og vi vægter det utrolig højt.” 

Det er i sandhed den gode service og det høje faglige niveau, der er i centrum hos PARK by Tina K og Sascha. Der skal være god tid til den enkelte kunde, så alle får den allerbedste oplevelse. Sascha uddyber: 

”Vi går vildt meget op i vores arbejde og i vores kunder. Vi lytter til dem og sørger for at give dem, hvad de ønsker. Derudover prøver vi at have en grøn linje med de produkter, vi bruger, så hele behandlingen er så bæredygtig, som muligt.” 


Foto: PARK by Tina K og Sascha Legind // En tilfreds kunde med friske lokker efter et besøg hos den kompetente frisørsalon 

Baggrund og vision 
Sascha Legind er daglig leder og medejer af salonen i Horsens midtby. Hun tog en frisøruddannelse lige efter folkeskolen. Allerede dengang var hun overbevist om, at det var den helt rette vej at gå. Hun blev udlært i 2011 og har været i salonen lige siden. 

Tina Kirkegaard er både udlært købmand og uddannet negletekniker, inden hun i 2007 blev færdig fra frisørskolen. Siden da har hun været selvstændig, indtil hun i 2019 overtog PARK by Tina K og Sascha. 

Selvom de to kvinders faglige baggrund ikke er den samme, er de stadig enige om, hvilken forretning de ønsker at drive. Der skal være plads til alle, og ingen skal vælges fra: 

”Vi har altid frisørelever i butikken, da vi også gerne selv vil være med til at udlære nye og dygtige frisører. Branchen mangler nemlig arbejdskraft. Derudover ansætter vi selvfølgelig også mennesker med børn. Vi er meget fleksible med arbejdstimer, da vi synes, det er meget vigtigt at give mødre og børnefamilier generelt gode vilkår på arbejdsmarkedet. Man skal være glad, når man kommer på arbejde – det er meget vigtigt for os.” 

Der er fokus på den gode stemning og atmosfære i frisørsalonen i Horsens. Det gælder både for kunderne og for de ansatte. Og det virker som om, at det betaler sig. Medarbejder i butikken, Mathilde, udtaler nemlig: 

”Tina og Sascha er ikke bare chefer, som man kunne forestille sig. Vi er kolleger og er alle lige i salonen. Vi hjælper hinanden og er generelt meget tætte.” 

Koncept 
Frisørsalonen er en del af en større virksomhed, der går under navnet PARK. Alle produkter, der benyttes i salonen, er også fra produktserien, der har samme navn. Tina er også ejer af to mindre saloner, der ligger henholdsvis i Varde og Grindsted. 

Butikskæden består af hele 75 saloner spredt ud over hele landet – og kæden begynder også langsomt at sprede sig til Tyskland, Norge og Færøerne. 

Som noget nyt har Park lanceret hovedbundsbørster, som man bruger under hårvask for at stimulere hovedbunden: 

De er lavet af silikone og børsten styrker hårsækkene, som forhindrer hårtab og giver en afbalanceret hovedbund, hjælper mod skæl samt tørhed. Den kan bruges i både fugtigt og tørt hår,” siger Sascha afslutningsvist. 

Du kan læse mere om frisørsalonen på hjemmesiden og på deres Facebook-profil. 

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: PARK by Tina K og Sascha Legind