Udvikl indsatsen mod rocker- og bandekriminalitet som beskæftigelsesmedarbejder hos Horsens Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Horsens kommune har fra marts måned i år valgt at samle indsatsen mod rocker og bander mv.  i en enhed. Kom og vær med til at udvikle denne indsats.

Vi søger
To beskæftigelsesfaglige medarbejdere til faste stillinger
Som beskæftigelsesmedarbejder skal du sammen med din kollega stå for aktiveringen af de borgere, som ikke kan være i virksomhedspraktik eller i Horsens kommunes normale aktiveringstilbud grundet deres adfærd.

Specialenheden:
Du bliver en del af Horsens kommunes nye Specialenhed for Kriminalitetsforebyggelse. Målet med specialenheden er at få borgerne i job eller uddannelse og derigennem bryde med kriminalitet og tilknytningen til rocker- og bandemiljøet. Desuden skal vi sikre maksimal aktivering af borgere med banderelationer, der modtager forsørgelse, samt at tilbyde borgerne en vej ud af kriminalitet.

Med den nye Specialenhed samles indsatsen overfor borgere med rocker- og bandetilknytning samt borgere, der begår eller har begået grov kriminalitet i en afdeling i Jobcenteret på tværs af diverse målgrupper. Specialenheden har derfor til opgave at samle, opbygge og koordinere viden om målgruppen og derigennem sikre en effektiv indsats. Målgruppe har ofte andre problemstillinger udover kriminalitet og ledighed, og du skal derfor kunne navigere i denne kompleksitet. Der vil være en særlig fokus på at forhindre rekrutteringen til banderne.


Du skal:

  • Sammen med borgerne håndterer praktiske opgaver: instruere, justere og sætte grænser for den enkelte borger samt i gruppesammenhæng.
  • Opgaverne foregår primært udenfor og har entreprenørlignende karakter. Det kommer til at foregå i tæt samarbejde med en allerede eksisterende afdeling på Værkstedsservice.
  • Etablere aftaler med virksomheder om lønnede timer, virksomhedspraktikker og løntilskud med henblik på ordinære ansættelser, sammen med borgerne.
  • Følge op på virksomheden, understøtte fastholdelse samt at borgerne bliver ansat i ordinære timer.
  • Støtte borgerne i at have en aktiv tilgang til egen tilknytning til arbejdsmarkedet, herunder hjælp til CV og jobsøgning.
  • Have flair for IT, være bevidst om din kommunikation og have kørekort.
  • Samarbejde med kollegaer fra andre afdelinger i jobcenteret via møder og digitale værktøjer.
  • Agere arbejdsgiver og afspejle de krav, som er gængse på arbejdsmarkedet.

Du er:
  • Med til at skabe retning mod job, arbejdsmarked eller uddannelse sammen med den enkelte borger. 
  • Med til at skabe en vej væk fra borgerens kriminelle løbebane
  • Virksomhedskonsulent, der arbejder med en virksomhedsplacering i samarbejde med borgerne.
  • Har praktisk håndelag og ikke er bange for at tage fat.
  • Stærk i troen på, at du håndterer den omtalte borgergruppe.


Din profil:
  • Du har kendskab eller erfaring med målgruppen
  • Du er psykisk og fysisk robust og klar på at til at håndtere både målgruppe og praktiske opgaver
  • Du har erfaring med opsøgende arbejde i forhold til virksomheder.
  • Du evner at skabe mening sammen med borgerne ved at medinddrage og samskabe
  • Du er vant til at samarbejde med flere forskellige faggrupper ift. opgaven
  • Du har fokus på progression og ressourcer frem for barrierer

Vi tilbyder:
Som ansat i Specialenheden vil du opleve en bred samarbejds- og kontaktflade, der er afgørende for, at enheden lykkes. Eksternt vil du skulle arbejde tæt sammen med offentlige myndigheder fx Politi og kriminalforsorgen. Internt vil du skulle samarbejde og sparre med myndighedssagsbehandlere, Kontrolenheden, misbrugsbehandlingen, uddannelsesinstitutioner mv. Ydermere vil du arbejde tæt sammen med Familieafdelingen, når vi har borgere, som har en aktiv familiesag.
Du vil i begyndelsen af din ansættelse sammen med resten af teamet modtage uddannelse. Samtidig skal du deltage i supervision.

Praktiske oplysninger:
Arbejdstiden er med udgangspunkt i 37 timer ugl. og der er flekstid. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.  
 
Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2024. Vi afholder samtaler i uge 26.  
 
Ansættelse: 1. august 2024 eller hurtigst muligt derefter. 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Søren Madsen tlf. nr. 29 36 43 66, eller afdelingsleder Sten Tygesen tlf. nr. 24 52 01 57 – Koordinator Anne Mette Randers tlf nr. 23 48 60 35
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055606

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet