BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vores ledige unge har brug for en dygtig virksomhedskonsulent – er det dig?
I Jobcenter Horsens søger vi en virksomhedskonsulent, der virkelig vil lægge sig i selen for at hjælpe ledige unge i gang med job eller uddannelse, og som kan få virksomhederne med på at gøre en forskel for et ungt menneske.
Som vores nye kollega i Virksomhedsservice indgår du i et team på i alt fire konsulenter i Team Unge. Her supplerer I hinanden på tværs af opgaverne. Foruden dit basisteam, er du en del af Virksomhedsservice, der er jobcentrets omdrejningspunkt for formidling af arbejdskraft til erhvervslivet.
Din rolle og opgaver
Målgruppen af unge er kendetegnet ved at have udfordringer ud over ledighed, f.eks. sociale, sundhedsmæssige og/eller psykiske problematikker. Din primære opgave i Team Unge er:
- at skabe praktik-, job- og uddannelsesmuligheder til unge ledige med afsæt i den unges ressourcer og virksomhedernes muligheder og behov.
- at være i tæt kontakt med rådgivere og UU-vejledere. Sammen med den unge har I en fælles plan, der sigter på uddannelse og/eller virksomhedsrettet forløb, som du står i spidsen for.
- opsøgende kontakt til virksomheder med henblik på at skabe åbninger til unge og afdække øvrige samarbejdsmuligheder.
- opfølgning på virksomhedsforløb og skriftlig dokumentation af virksomhedskontakt samt borgernes progression og udvikling.
- løbende håndtering af cirka 30 unge.
Din profil
Din uddannelsesmæssig baggrund er ikke afgørende, men vi ser gerne, at du:
- har stor erfaring med at arbejde med unge og har både lyst og kompetencer til at motivere
- har lokalkendskab til virksomheder, et bredt kontaktnet og gejsten til at opsøge nye.
- har erfaring inden for beskæftigelsesområdet og/eller uddannelsesområdet.
- evner at arbejde struktureret og er omstillingsparat, når opgaven kalder på det.
- er uhøjtidelig, kan bidrage til et godt grin og vægter fællesskabet højt.
- har kørekort og IT-erfaring på brugerniveau og evt. kendskab til Fasit og VITAS.
Det får du hos os
Virksomhedsservice består af 26 engagerede og dygtige kollegaer. Vi er kendetegnet ved:
- en synlig ledelse
- at vi er ambitiøse og har fokus på faglig sparring og personlig udvikling.
- at vi prioriterer arbejdsglæde, kreativitet og nye løsninger.
- at vi videndeler med hinanden og har alsidige kompetenceprofiler i personalegruppen.
En af dine kommende kollegaer beskriver vores rammer sådan her:
”En væsentlig drivkraft hos mig er friheden til at udfordre arbejdet med de unge, at
der er opbakning til at tænke og afprøve nye tanker og idéer! Herudover at arbejde i et team
hvor vi er hinandens forudsætninger og glæder os over hinandens succes’er! Den skæve
humor vi møder i hverdagen samt omsorgen, når der er brug for den, vidner om et godt
sammenhold.”
Citat: John Bjerre, virksomhedskonsulent hos Team Unge, Virksomhedsservice.
Du kan i øvrigt møde John i denne lille videohilsen, som han har lavet til dig:
https://youtu.be/lXv3nq4k4_c
Praktiske oplysninger
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse hurtigst muligt. Vi har flekstidsordning, og vores daglige arbejdstid er mandag - onsdag: 8.00-15.30, torsdag 8.00 – 17.00 & fredag: 8:00 – 13.30. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem KL og HK.
Dit arbejdssted bliver Jobcenter Horsens, Chr M Østergaards Vej 4 i Horsens. Her ligger Jobcentret sammen med et nyistandsat rådhus, der bl.a. byder på god kantine og gratis sundhedsordning, fitnessrum, kaffe og frugt.
Du kan også møde vores beskæftigelseschef, Bjarke Thomsen i denne video om Jobcenter Horsens som arbejdssted: https://youtu.be/IMjwPjofk40
Mere information
Nu har du mødt nogle af os, og vi glæder os til at hilse på dig.
For at komme i betragtning til stillingen ser vi gerne, at du sender en kort videopræsentation på max. 60 sekunder af dig selv, hvor du fortæller om din motivation for jobbet.
Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte leder af Virksomhedsservice Per Fjord på 3010 9170. Ansøgningsfristen er tirsdag d. 14. november.
Vi forventer at holde 1. samtalerunde mandag d. 20. november og 2. samtalerunde tirsdag d. 28. november.
I forbindelse med samtaleforløbet anvender vi kompetenceprofil og case. Begge dele hører du nærmere om, når vi inviterer dig til samtale.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning via linket nedenfor, hvor du også uploader din videohilsen til os.
Om Jobcenter Horsens
At være en del af et arbejdsfællesskab, at bidrage til samfundet, at tjene til dagen og vejen er for de fleste afgørende for at leve et godt og meningsfuldt liv. Derfor arbejder Jobcentret for at få flere i job eller uddannelse og for at skabe et arbejdsmarked, hvor der er muligheder for alle.
Det gør vi ved at møde den enkelte borger og virksomhed med åbenhed og respekt, men også med forventninger. Samtidig vægter vi viden og høj faglighed hos vores medarbejdere. Vores arbejde er baseret på viden om det, der virker og på den viden, vi har om det lokale arbejdsmarked. Det er sådan, vi får flere med.
Læs mere om Jobcenteret: https://horsens.dk/OmHorsensKommune/KontaktogAabningstider/Jobcenter
Læs mere om Horsens Kommune som arbejdsplads: https://horsens.dk/Job/JobIkommunen/Kommunensomarbejdsplads
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925377