Bliv del af vores team som erfaren rådgiver i Handicaprådgivningen

dato

Handicaprådgivningen har sammen med resten af Handicap, Psykiatri og Social Udsatte (HPS) en vision vi kalder ” Nye veje – Nye liv”. Vi ønsker med borgeren som vejviser sammen at skabe modet og viljen til at gå nye veje.

Derfor søger vi nu en erfaren rådgiver til en fast stilling på fuld tid pr. 1. februar 2025 eller hurtigst muligt.

Om Handicaprådgivningen og en anden måde at organisere opgaver på
I Handicaprådgivningen arbejder vi med en fleksibel opgaveløsning, hvor vi bestræber os på at matche den enkeltes styrker og engagement med opgaven. Dette bidrager til at understøtte et højt fagligt niveau og opgaverettede kollegiale fællesskaber.

Det betyder, at man som rådgiver vil få en individuelt fastlagt opgaveportefølje. Hvis man f.eks. har botilbud- og bostøttesager, vil man typisk få en sagsstamme med ca. 50 sager ad gangen. Sagsantallet vil afspejle kompleksiteten og arbejdsopgaverne i sagerne.

I Handicaprådgivningen træffer vi afgørelser indenfor det specialiserede voksenområde efter følgende paragraffer:
SEL §§ 84, 85, 95, 96, 97, 98, 100, 103, 104, 107, 108 og 114.

De opgaver vi lige nu mangler hænder til er indenfor §§ 85, 103, 104, 107 og 108. På sigt vil man dog kunne arbejde sig ind i alle opgaveområder i Handicaprådgivningen.
Opgaven består altid i at finde løsninger der imødekommer den enkelte borgers individuelle støttebehov, under iagttagelse af både de faglige- og økonomiske hensyn og med fokus på at skabe så høj grad af selvstændighed som muligt for den enkelte.

Visionen i HPS og Handicaprådgivningen i 2023-2027 ” Nye veje – Nye liv”   er:
Med borgeren som vejviser skaber vi sammen modet og viljen til at gå nye veje. Målet er, at borgeren – med eget netværk som centralt omdrejningspunkt – oplever at kunne leve et selvstændigt og meningsfuldt liv.

Dette betyder for Handicaprådgivningen, at vi fremadrettet arbejder aktivt med 5 strategispor:

  • Opgaven sætter holdet
  • Rette hjælp til rette tid og fleksible løsninger
  • Teknologi
  • Vores eget første valg
  • Fastholdelse og rekruttering
Om dig som søger en stilling i Handicaprådgivningen
Det er et krav at du har mindst 4 års dokumenteret erfaring med at træffe afgørelser på det specialiserede voksenområde efter SEL §§ 85, 107 eller 108. Den typiske medarbejder er socialrådgiver eller har en anden relevant professionsbachelor og/eller erfaring. Du vil både have faste sager og ansøgningssager. Stillingsprofilen passer til en erfaren socialrådgiver med stort gå-på-mod og interesse for området.

I Handicaprådgivningen lægger vi vægt på:
  • Grundig sagsoplysning hvor borgeres funktionsniveau beskrives og der lægges vægt på ressourcer såvel som udfordringer
  • Præcise faglige vurderinger der bl.a. indeholder en vurdering af hvilke konkrete indsatser, der kan understøtte borgers støttebehov
  • Et tydeligt formål med den bevilliget indsats med tilhørende målbare indsatsmål
  • Mål der har fokus på, at borgeren styrker sine egne muligheder og ansvar for at udvikle sig således at borgeren kan klare sig så selvstændigt som muligt
  • Et kontinuerligt undersøgende fokus som sikrer, at der til hver en tid er sammenhæng imellem Behov, Indsats og Takst (BIT)

Dine faglige kvalifikationer:
  • Du har en professionsbachelor – typisk som socialrådgiver, socialformidler eller pædagog
  • Du har et højt refleksionsniveau
  • Du kan have erfaring med BIT
  • Du er stærk i din mundtlige og skriftlige kommunikation
  • Du har stor organisationsforståelse
  • Du har 4 års erfaring fra myndighedsrollen på det specialiserede voksenområde
Vi forventer:
  • At du har interesse i sagsbehandling og de juridiske aspekter af den
  • At du arbejder struktureret og kan prioritere i en travl hverdag
  • At du trives med et højt arbejdstempo
  • At du har øje for detaljen og ved hvornår den er relevant
  • At du ønsker at arbejde med din resiliens
  • At du har humør og gåpåmod og et positiv mindset        
  • At du er en god kollega

Vi tilbyder:
  • En spændende arbejdsplads med et tårnhøjt ambitionsniveau
  • Oplæring og introduktionsplan til arbejdsopgaverne hos afdelingens faglige koordinatorer
  • Mulighed for hjemmearbejde efter aftale og når opgaverne tillader det
  • Fantastiske kollegaer i en afdeling med et stærkt sammenhold og godt arbejdsmiljø
  • Temadage om relevante emner
  • Ekstern supervision
  • Fri kaffe/ the, kakao og frugt
  • Adgang til fitnessrum
  • Mulighed for leje af sommerhuse til fastansatte og mulighed for medlemskab af personaleforeningen der bl.a. tilbyder en lang række rabatter
  • Et skrivebord i fælleskontoret på Penthouse-etagen med udsigt til smuk natur / over området

Link til
Ansøgningsfrist: kl. 12.00 d. 6. december 2024.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i d. 11. december 2024 og igen d. 16. december 2024 – der vil være test for dem som går videre til 2. samtalerunde.

Spørgsmål til stillingen kan rettes til
  • Sektionsleder Søren Riber på tlf. 40329196
  • Fagkoordinator Pia Sigh Vogelius 24666643
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomster indgået med faglige organisationer. Aflønning i henhold til Ny Løn.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Myndighed og Fremskudt rådgivning - Handicaprådgivningen, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153303

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet