Kan du analysere store mængder regnskabsdata og medvirke til at tallene bliver afstemt korrekt mellem regnskabssystemerne? Vil du være med til at udføre en vigtig samfundsopgave og styrke regnskabsaflæggelsen for statens indtægter? Vi er 10 dedikerede og erfarne specialister i team systemafstemning og vi glæder os til at få vores nye kollega med.
Afstemning af regnskabsdata
Afdelingens kerneopgave er at sikre et rigtigt regnskab for finanslovens § 38 – skatter og afgifter –Danmarks største regnskab. Du kommer til at indgå i vores systemafstemningsteam, der afstemmer regnskabsdata mellem Skatteforvaltningens it-systemer. Systemafstemningerne sker ved brug af dataanalytiske programmer og robotter som gennemgår en proces med henblik på optimering og automatisering.
Dine primære opgaver:
- Løbende udarbejdelse af systemafstemninger med betydning for regnskabsaflæggelsen
- Udvikling, optimering, automatisering og vedligeholdelse af systemafstemninger
- Dokumentation og afrapportering vedrørende udførte afstemninger
- Kontakt til system- og procesejer for problemløsning ved differencer
Du har en it-baggrund med en god regnskabsforståelse eller en revisions-/regnskabsbaggrund med en stærk IT-forståelse, der gør dig i stand til at forklare afvigelser og deres betydning i regnskabet. Du kan være nyuddannet indenfor ovenstående
Det er en fordel, hvis du har erfaring med programmering, og kan gennemskue komplekse datasammenhænge, datastrukturer og data flow. Det er også en fordel, hvis du har erfaring indenfor regnskab/revision og kan forholde dig til den regnskabsmæssige betydning af afvigelser i afstemningerne. Du får en grundig oplæring i IT-værktøjer, herunder ACL. Du arbejder selvstændigt og kan kommunikere komplekse emner på en let forståelig måde. Vi har fokus på høj kvalitet og stor faglighed, så du sætter en ære i at levere kvalitet, er god til at bevare overblik og kan overholde tidsfrister.
Om os – Regnskabsopfølgning og Afstemning
Du kan se frem til at blive ansat i kontoret Regnskabsopfølgning og Afstemning, Kontoret er i dag bemandet med 15 medarbejdere. Du bliver en del af et kontor, hvor vi har en uhøjtidelig og imødekommende omgangstone, og hverdagen er karakteriseret af et rigtigt godt samarbejde og godt humør.
Du kommer til at arbejde i afdelingen Regnskab § 38 hos Skattestyrelsen i Horsens. Afdelingen består af 70 medarbejdere organiseret i fem kontorer. Kerneopgaven er at sikre at Danmarks største regnskab er rigtigt. Regnskabet for statens indtægter er på 1.200 mia. kr.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbeviser bedes sendt via linket "Søg stillingen" senest den 25. februar. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Kenneth Depenau på telefon 72 38 81 37.
Første runde samtaler er planlagt til den 4. og 5. marts 2025. Der kan indgå en tests og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. maj eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Guldberghus, Grønlandsvej 5, 8700 Horsens.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Horsens, Grønlandsvej, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b5f46ff6-7efd-4560-b77a-bbcb17153472