Engageret medarbejder søges til administration af pensionisters økonomi i Borgerservice

dato

Medarbejder til pensionsområdet


Borgerservice søger en engageret og kvalificeret medarbejder til vores pensionsområde. Sammen med en dygtig kollega skal du administrere pensionisters økonomi og behandle ansøgninger om personligt tillæg. Administration af pensionisters økonomi er en vigtig forebyggende indsats i kommunens hjemløsestrategi, Housing First.
Du indgår derfor i tæt samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere om at sikre en tværgående og helhedsorienteret indsats for borgerne på pensionsområdet.

Vi lægger stor vægt på, at vi udøver vores myndighedsrolle på en respektfuld måde over for alle borgere, så de oplever sig mødt, set og hørt. Når vi til tider træffer vanskelige beslutninger gør vi meget ud af at forklare vores afgørelser, så borgerne forstår baggrunden for den. Du brænder derfor, for at yde en helhedsorienteret og korrekt vejledning og sagsbehandling for udsatte borgere og altid med blik for den enkelte borger.

Du har erfaring med eller viden om administration af pensionister efter pensionslovens §36. Du arbejder systematisk, har overblik og en stærk forståelse for udsatte borgere. Du har erfaring med og/eller interesse for it, herunder Kommunernes Pensionssystem (KP) Kommunernes Ydelsessystem (KY). 

Som sagsbehandler sørger du for en tæt opfølgning i den enkelte sag. Du har selvstændig kompetence til bevilling, og du har ansvaret for at sikre korrekt og rettidig udbetaling.

Du bliver en del af teamet Enkeltydelse og Pension i Borgerservice, som blandet andet løser opgaver som enkeltydelse, administration af pensionister, helbredstillæg og personlige tillæg. Teamet består af seks medarbejdere og en fagkoordinator.

Du er en udpræget holdspiller og ser faglig sparring som en naturlig del af din arbejdsmåde. Du kan både give og yde faglig sparring og du trives med samarbejde.

Opgaver:
Din primære opgave er at administrere pensionisters økonomi efter pensionslovens §36 samt behandle ansøgninger om personligt tillæg.
Udover sagsbehandling betjener du borgere, der henvender sig ved vores fysiske skranke og over telefonen. Både skranke og telefon passes sammen med kollegaerne fra enkeltydelse.

Som en del af pensionsområdet arbejder du tæt sammen med kollegaerne i enkeltydelse. Du får ligeledes et tæt samarbejde med kollegaer på tværs af hele organisationen, da vi arbejder med en helhedsorienteret tilgang til borgere med komplekse udfordringer.


Dine kvalifikationer og kompetencer:
Du kan have en administrativ uddannelse, evt. med en kommunom eller kan være uddannet socialrådgiver eller socialformidler.
Du har erfaring med eller kendskab til Lov om Social Pension og du har helt styr på Forvaltningsloven og kan udøve sagsbehandling inden for rammerne af denne.

Du er inddragende og lydhør over for borgernes individuelle situation og evner at udøve et socialfagligt skøn i komplekse sager kombineret med rammerne i Pensions- og Forvaltningsloven.

Du brænder for den gode borgerkontakt kombineret med administrativt arbejde. På dage, hvor der er travlt, er du god til at bevare overblikket. Du bidrager konstruktivt til, hvordan du sammen med borgere og kolleger løser sagerne bedst muligt, og du befinder dig godt med, at tilgangen til opgaveløsningen kan ændre sig. Du er passioneret omkring din faglighed og dit arbejde, og du byder aktivt ind i faglige dialoger. Du har gode samarbejdsevner og bidrager konstruktivt ind i det faglige arbejde.

Endelig har du en interesse i it, herunder KP og KY, som du skal bidrage til, understøtter vores sagsbehandling mest effektivt.

Du får:
I Borgerservice brænder vi hver dag for at yde den bedste service for alle kommunens borgere. Vi er nysgerrige og motiveres stærkt af at gøre en positiv forskel i borgernes liv.
Vi kan tilbyde en arbejdsplads med høj graf af frihed i opgaveløsningen og plads til fleksibilitet. Du får selvstændigt ansvar for dine sager og adgang til sparring hos kollegaer og faglig koordinator.
Du får engagerede kollegaer og frie rammer til at løse dine opgaver i.

Hvis du vil høre nærmere om stillingen er du meget velkommen til at kontakte leder af Borgerservice Lone Bjørn Madsen nr. 40 23 84 78.

Formalia
Stilling: Fast, 37 timer/uge
Løn: Efter kvalifikationer og efter forhandling med relevant organisation
Tiltrædelse: 1. februar 2025
Ansøgningsfrist: 16. december 2024
Forventet dato for samtale: 19. december 2024
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Rådhustorvet 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6159066

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook